Philips Hue HDMI Sync Box med Soundbar

Permalänk
Medlem

Philips Hue HDMI Sync Box med Soundbar

Just nu utan Hue Sync Box har jag kopplat dator och ps4 till Soundbaren och från den till TVn och då funkar Atmos. Hur ska jag koppla ihop Hue Sync Box med Soundbaren så både Hue Sync Boxen och Soundbaren kan göra sitt?

Permalänk
Redaktion
Praktikant ✨

För att bibehålla Atmos-stöd behöver du koppla in Hue-boxen efter soundbaren. Så dator och PS4 in i soundbar, sedan soundbar till Hue-box, sedan Hue-box till TV.

Permalänk
Medlem
Skrivet av JonasT:

För att bibehålla Atmos-stöd behöver du koppla in Hue-boxen efter soundbaren. Så dator och PS4 in i soundbar, sedan soundbar till Hue-box, sedan Hue-box till TV.

Tack för svar. Funkade med Atmos. Problemet nu är jag inte får t.ex ljud från YouTube på datorn att synca med Hue Sync Boxen trots man valt "Musik" ikonen i Hue Sync appen vilket det främst var den tänkt till så det är inte så kul efter ha betalat 2700 SEK för den. Går den att få synca även med musik från datorn? Hur gör man?

Permalänk
Medlem
Skrivet av socsoc:

Tack för svar. Funkade med Atmos. Problemet nu är jag inte får t.ex ljud från YouTube på datorn att synca med Hue Sync Boxen trots man valt "Musik" ikonen i Hue Sync appen vilket det främst var den tänkt till så det är inte så kul efter ha betalat 2700 SEK för den. Går den att få synca även med musik från datorn? Hur gör man?

Finns hue sync appen på datorn, kanske fungerar bättre?
https://www2.meethue.com/en-us/entertainment/sync-with-pc

Visa signatur

//Gelantious
I heard life sucks, that''s why I''m glad I don''t have one.

Permalänk
Skrivet av socsoc:

Tack för svar. Funkade med Atmos. Problemet nu är jag inte får t.ex ljud från YouTube på datorn att synca med Hue Sync Boxen trots man valt "Musik" ikonen i Hue Sync appen vilket det främst var den tänkt till så det är inte så kul efter ha betalat 2700 SEK för den. Går den att få synca även med musik från datorn? Hur gör man?

Det är för att soundbaren inte släpper vidare något ljud till din Sync-box.

Ska du få det att fungera så måste du koppla in dina enheter i sync-boxen och sedan koppla in den i soundbaren.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Intel core i7 6700K, Powercolor Radeon RX 5700 XT 8GB Red Devil, ASUS Z170i Pro Gaming, Corsair Vengeance DDR4 2666MHz 16GB, OCZ Trion 100 240GB, Samsung SSD EVO Basic 840-Series 250GB, Fractal Design Define Nano S, Be Quiet Pure Rock, Corsair SF 600, Windows 10 Pro N 64-bits

Permalänk
Relik 📜
Skrivet av socsoc:

Tack för svar. Funkade med Atmos. Problemet nu är jag inte får t.ex ljud från YouTube på datorn att synca med Hue Sync Boxen trots man valt "Musik" ikonen i Hue Sync appen vilket det främst var den tänkt till så det är inte så kul efter ha betalat 2700 SEK för den. Går den att få synca även med musik från datorn? Hur gör man?

Skrivet av JeagerMeisterSWE:

Det är för att soundbaren inte släpper vidare något ljud till din Sync-box.

Ska du få det att fungera så måste du koppla in dina enheter i sync-boxen och sedan koppla in den i soundbaren.

Skickades från m.sweclockers.com

Beroende på soundbar kan det finnas en inställning att ljudet ska "klonas" vidare också. Det borde fungera i så fall.

Med sync-boxen först försvinner väl Atmos-stödet då den inte kan skicka det vidare? Om jag förstår @JonasT en bit upp rätt, har inte läst specifikationerna själv.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

Permalänk
Redaktion
Praktikant ✨
Skrivet av emilakered:

Beroende på soundbar kan det finnas en inställning att ljudet ska "klonas" vidare också. Det borde fungera i så fall.

Med sync-boxen först försvinner väl Atmos-stödet då den inte kan skicka det vidare? Om jag förstår @JonasT en bit upp rätt, har inte läst specifikationerna själv.

Precis så! Hue Sync-boxen skalar bort Dolby Atmos (och Dolby Vision för den delen) om enheten kopplas via dess HDMI-switch, vilket är en av den stora bristerna med den.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gelantious:

Finns hue sync appen på datorn, kanske fungerar bättre?
https://www2.meethue.com/en-us/entertainment/sync-with-pc

Ja den funkar men hade velat att Sync boxen hade gjort jobbet så man kunde kontrollera allt från mobilen.

Skrivet av JeagerMeisterSWE:

Det är för att soundbaren inte släpper vidare något ljud till din Sync-box.

Ska du få det att fungera så måste du koppla in dina enheter i sync-boxen och sedan koppla in den i soundbaren.

Skickades från m.sweclockers.com

Men då förlorar jag Atmos.

Skrivet av emilakered:

Beroende på soundbar kan det finnas en inställning att ljudet ska "klonas" vidare också. Det borde fungera i så fall.

Med sync-boxen först försvinner väl Atmos-stödet då den inte kan skicka det vidare? Om jag förstår @JonasT en bit upp rätt, har inte läst specifikationerna själv.

Har Samsung Q96R Soundbar. Går det göra det du säger att ljudet ska "klonas"?

Permalänk
Relik 📜
Skrivet av socsoc:

Har Samsung Q96R Soundbar. Går det göra det du säger att ljudet ska "klonas"?

Jag har tyvärr ingen aning för den modellen.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S