Returnering av skärm, hur man ska packa den så att den inte går sönder under frakt?

Permalänk
Medlem

Returnering av skärm, hur man ska packa den så att den inte går sönder under frakt?

Tjenare. Ska skicka tillbaka en Acer Predator XZ321QU som jag köpte här på marknaden då jag har två otroligt störiga döda pixlar. Det ända problemet är att jag inte har original kartongen kvar.

Har ni några tips på hur man ska packa den på ett sätt så att den inte går sönder under frakt?

Visa signatur

Ryzen 7 5700X3D | Sapphire Radeon RX 6900 XT SE | ASUS TUF GAMING X570-PLUS | Corsair Vengeance LPX 2x8 3600 mhz | Fractal Design Meshify C | Corsair Force Series MP510 960 GB | Corsair RM750x v2 | Gigabyte 27" M27Q 2560x1440 170 HZ | Acer Predator 32" XZ321QU 2560x1440 144 Hz

Permalänk
Bildexpert 📺
Skrivet av Mattias10:

Har ni annars några tips på hur man ska packa den på ett sätt så att den inte går sönder under frakt?

Kartongskiva framför panelen. Linda in ett par varv extra i bubbelplast som att det vore en mumie. Sätt i en kartong som håller allt på plats och att inget rumlar runt.

Permalänk
Hedersmedlem

*Trådstart justerad i enlighet med §3.4 (fråga om en tjänst)*

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Medlem

Ett tips till alla. Spara alltid alla kartonger och beskrivningar så länge reklamatinstiden löper. Spara plats genom att lägga kartonger i större kartonger. En del kan man även göra helt platta utan att förstöra dem. Lägg allt i källar- eller vindsförråd eller hos mamma och pappa.

Skickades från m.sweclockers.com