Trasig GPU-kylare? Lyssna på detta ljud!

Permalänk
Medlem

Trasig GPU-kylare? Lyssna på detta ljud!

Såhär låter grafikkortet innan spel kraschar:
https://www.youtube.com/watch?v=8L8_kGZ48t8&feature=share

efter ca 11 sek hör man ljudet.
Spel började krascha efter att jag satt på vattenblock men jag hittar inget fel.

Vad kan det vara?

Permalänk
Medlem
Skrivet av vaughn:

Såhär låter grafikkortet innan spel kraschar:
https://www.youtube.com/watch?v=8L8_kGZ48t8&feature=share

efter ca 11 sek hör man ljudet.
Spel började krascha efter att jag satt på vattenblock men jag hittar inget fel.

Vad kan det vara?

Jag är på inget vis en expert på vattenkylning, men ungefär sådär låter mina badrumskranar när det är för mycket luft i rören...

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Lian Li TU150 Silver # ASUS ROG Crosshair VIII Impact [AMD Ryzen 3700X|G.Skill Trident Z Neo 3600MHz CL16 (2x16GB)|Samsung 970 EVO plus (500GB)|Intel 660p (2TB)|MSI RTX 2070 Super Ventus OC 8GB] + Seasonic FOCUS SGX 650W #

Permalänk
Medlem

@vaughn: Kraschar det till desktop eller fryser det? Vad är det för kort och vattenblock?

Mvh

Visa signatur

Asus ROG Strix B650E-F - AMD Ryzen 7 7800X3D - 32GB DDR5 - Galax RTX 4090 Hall Of Fame OC Lab - Corsair MP700 - WD Black SN850 - WD Black SN850X - Samsung QVO 870 - WD Black HDD - Noctua NH-U12A Chromax - Fractal Design Define 7 - Seasonic Prime Ultra Gold 1000W - Alienware AW3423DWF QD-OLED

Permalänk
Inaktiv

Låter som luft i systemet, men det borde inte krascha av det 🤔 Hur varmt blir kortet?

Permalänk
Medlem

Tycker det låter som någon form av spoltjut.

Mvh

Visa signatur

Asus ROG Strix B650E-F - AMD Ryzen 7 7800X3D - 32GB DDR5 - Galax RTX 4090 Hall Of Fame OC Lab - Corsair MP700 - WD Black SN850 - WD Black SN850X - Samsung QVO 870 - WD Black HDD - Noctua NH-U12A Chromax - Fractal Design Define 7 - Seasonic Prime Ultra Gold 1000W - Alienware AW3423DWF QD-OLED

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aeig:

@vaughn: Kraschar det till desktop eller fryser det? Vad är det för kort och vattenblock?

Mvh

Desktop för det mesta nån gång har skärmen svartnat också.
Evga 1070 sc och phanteks glacier 1080fe

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon168673:

Låter som luft i systemet, men det borde inte krascha av det 🤔 Hur varmt blir kortet?

38grader är det högsta jag sett 😁

Skickades från m.sweclockers.com