Permalänk

LAN funkar ej efter bytt PSU

Tjena! Bytte nyligen ut min PSU från ett Cooler master 600W till ett Corsair 750, och har sedan uppstarten haft problem med Ethernet, provat ladda ner moderkortets drivrutiner på asus hemsida (Prime Z370-P) samt från Realteks hemsida. Får inte igång skiten, windows felsökning påpekar att min kabel skulle vara skadad men provat samma och andra kablar i en laptop jag har hemma. Någon som har en susning på vad det kan vara? På bristningsgränsen till att kasta frisbee med det från balkongen och köpa ett nytt imorgon.

Permalänk
Medlem

Hade liknande problem förut då jag gjorde allt för att få igång internet, slutade med att jag efter flertals med timmars felsökande installerade om nytt windows, provade precis allt. Prova om du har någon annan disk med windows installerat på, det utesluter hårdvaran.

Visa signatur

RTX3080 | 5960X->7800x3d | Valve Index

Permalänk
Skrivet av Hestkulan:

Hade liknande problem förut då jag gjorde allt för att få igång internet, slutade med att jag efter flertals med timmars felsökande installerade om nytt windows, provade precis allt. Prova om du har någon annan disk med windows installerat på, det utesluter hårdvaran.

Provade detta med, just för att som du säger utesluta hårdvaran, så installerade en fräsch kopia av Windows på en M.2 SSD (Tidigare SATA SSD)samma resultat..

Skickades från m.sweclockers.com