Rykte: Nytt Star Wars: Knights of the Old Republic på gång

Permalänk
Hjälpsam

Skulle faktiskt vilja se en remake, vi är nog många som tyckte att ettan och tvåan var lite väl löst sammanfogade, de har också blivit lite väl gamla.
Jag älskade både ettan och tvåan, tillhör de som inte alls var arga över tvåan, röstskådespelerskan för Kreia var underbar, jag fick gåshud ibland, vissa monologer kändes som ren poesi.
Jag såg till att jag inte var "spoilad" när jag spelade dem, enda jag kollade upp var rekommenderad ordning på planeterna, behöver väl inte säga att vissa avslöjande var häftiga.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 1700 | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/z2ljhr | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/5krwxf
HTPC | https://valid.x86.fr/uuzli0 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ratatosk:

Skulle faktiskt vilja se en remake, vi är nog många som tyckte att ettan och tvåan var lite väl löst sammanfogade, de har också blivit lite väl gamla.

Håller helt med. Det enda som håller mig från spela igenom 1-2 nu är att de inte har åldrats särskilt väl.
Hoppas bara att de inte dummar ner dem. Men efter senaste SW titeln och hur bra den var, kanske det finns hopp för EA ännu.

Visa signatur

Das Haus, det bästa inom House.

| Asrock X670 SL | Ryzen 7800X3D | 32GB 6000mhz CL30 | Radeon 6950XT Red Devil | Kingston KC3000 2tb M.2 | 20tb+ HDD | Dell UP3017 30" 2560x1600 |

Permalänk
Medlem

Ja tack, blir ett givet köp om det är i samma stil som dom gamla.

Visa signatur

System: i5 10600K, Asus Z490-F, Corsair Vengeance 16GB 3200MHz, SSD 256GB Samsung 830 & 1TB 860 EVO, ASUS TUF 3080, Noctua NH-U14S, Corsair RM850Xv2, Fractal Design Meshify C, LG 34GK950F.

Permalänk
Medlem

Intressant, undrar om detta kan vara en del av "project luminous" som det rycktas om rätt friskt nu. Det kommer bli ett multi-medium-projekt i flera delar. Det verkar dock främst handla om böcker och serietidningar. Samtidigt har många rykten florerat kring möjligheten att utforska "old republic"-eran i nya canon, kan bli spännande.

Bara rätt folk får hålla i tyglarna kan det bli bra. Disney har visat att dom kan när de vill, det är The mandalorian, rebels och delvis Fallen order bevis på.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dredd:

Hej, vad var det som var så bra med dom första spelen? (har aldrig spelat dom)

Spelmässigt var det föregångare till Mass Effect (1). Idag har spelet åldras dåligt dock och är rätt jobbiga att spela. Finns en del moddar som rättar till en del grejer men det finns fortfarande problem. En nyversion hade inte varit helt fel! En reboot på serien tror jag inte blir så bra.

Republic commando däremot, varför gör inte Dice ett sådant? Borde ju passa dom bra!

Permalänk

HELL YEAH!! Detta måste bara vara sant, skiter i vad det är bara det är KOTOR, de bästa Star Wars spelen som någonsin släppts.

Permalänk
Medlem

Alltså, med tanke på hur Disney har hanterat Lucas arv hittils så är jag mer rädd än förväntansfull. En rak uppföljare borde väll bara vara att glömma, Disney kastade väl ut all gammal lore? Dessutom har de ju just producerat en trilogi som lyckats med konststycket att nästan inte ha något med varann eller star wars att göra.
Jag är skeptisk....

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

"Jag är så gammal att jag brukade styra med piltangenterna"
StoppaCopySwede
Fraktrfitt:Inet

Permalänk
Medlem

Republic Commandos II? Anyone?

Visa signatur

My Rig https://classic.prisjakt.nu/list.php?ftg_check=on&exclude_ftg...
Fel av mig! Men sjutton vad snabba ni är på att kommentera vad andra gör och inte gör rätt och fel... :/

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Baxtex:

Spelmässigt var det föregångare till Mass Effect (1). Idag har spelet åldras dåligt dock och är rätt jobbiga att spela. Finns en del moddar som rättar till en del grejer men det finns fortfarande problem. En nyversion hade inte varit helt fel! En reboot på serien tror jag inte blir så bra.

Republic commando däremot, varför gör inte Dice ett sådant? Borde ju passa dom bra!

Fast fattar inte riktigt hur de är dåliga idag. Spelsr i synnerhet tvåan (fortfarande ett av debäst skriva spelen någonsin) med några års mellanrum och tycker fortfarande de är ok. Klart de har svagheter, men inte direkt något som gör dem rent otrevliga att spela. Hur skulle en remake göra dem mindre jobbiga? Vad moddar du?

Mass Effect är ARPG i jämförelse, Kotor är bokstavligt talat DnD 3 (moddat lite) i rymden.

Men visst, har man bara spelat moderna rollspel (typ det snuskigt överskattadeMass Effect) så kanske det är jobbigt.

I övrigt ser jag hellre en ny version (mer än en remake) av Jade Empire. Samma spel men med lite mer involverat stridssystem.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Meathim:

Fast fattar inte riktigt hur de är dåliga idag. Spelsr i synnerhet tvåan (fortfarande ett av debäst skriva spelen någonsin) med några års mellanrum och tycker fortfarande de är ok. Klart de har svagheter, men inte direkt något som gör dem rent otrevliga att spela. Hur skulle en remake göra dem mindre jobbiga? Vad moddar du?

Mass Effect är ARPG i jämförelse, Kotor är bokstavligt talat DnD 3 (moddat lite) i rymden.

Men visst, har man bara spelat moderna rollspel (typ det snuskigt överskattadeMass Effect) så kanske det är jobbigt.

I övrigt ser jag hellre en ny version (mer än en remake) av Jade Empire. Samma spel men med lite mer involverat stridssystem.

Inget fel på storyn. Styrningen och striderna är klumpiga. Försökte köra tvåan för ett tag sedan men kommer inte förbi skeppet i början. Gubbarna fryser varannan minut typ.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Meathim:

Mass Effect är ARPG i jämförelse, Kotor är bokstavligt talat DnD 3 (moddat lite) i rymden.

Kids don't understand...

Visa signatur

CPU: Intel 12600K GPU: ASUS RTX 3080 TUF OC RAM: G.Skill 16GB DDR4 CL14 @3200Mhz
Moderkort:
TUF GAMING Z690-PLUS Kylning: Noctua NH-U12A chromax.black Chassi: Fractal Design Meshify 2
PSU: ASUS ROG Strix 1000W 80+ Gold SSD1: Samsung 990 Pro M.2 NVMe 1TB
SSD2: Samsung 980 Pro M.2 NVMe 500GB SSD3: Samsung 850 Pro 1TB Skärm: AOC Agon 27" IPS G-Sync Cooled by Noctua

Permalänk
Medlem
Skrivet av Baxtex:

Inget fel på storyn. Styrningen och striderna är klumpiga. Försökte köra tvåan för ett tag sedan men kommer inte förbi skeppet i början. Gubbarna fryser varannan minut typ.

Skickades från m.sweclockers.com

Hade samma problem, vsync och lägre uppdateringsfrekvens i spelet löste det, gammalt spel så allt över 85hz blev dåligt

Permalänk
Medlem

Skulle inte va helt fel, bara det verkligen håller den klassiska stilen, Kotor 2 är fortfarande i min mening bästa SW spelet till denna dag.

Visa signatur

3900x / 32gb ddr4 / 980gtx / 4tb nvme + 256gb ssd + 18tb hdd

Permalänk
Medlem

En kotor 1/2 remake med combat från mass effect 2/3 hade varit grymt. Kotor är bra men combat:en är lite seg och omodern jämfört med nya spel.

Visa signatur

i7 4770k @4.3GHz | Asus z87-pro | Asus 1080 | 16GB RAM | Samsung 840 Pro 256GB | 3TB HDD| Corsair RM850
Thinkpad x60 tablet | 3GB RAM | Crucial M4 128GB
Amiga 500+, Commodore 64/128D

Permalänk
Medlem

Så länge det inte blir "dark souls" stridsmekanik så ser jag fram emot det. Halva nöjet i KOTOR var ju å springa runt med force lightning och förinta hela rum när man blivit tillräckligt overpowered och skaffat rätt gear o build.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blupparen:

En kotor 1/2 remake med combat från mass effect 2/3 hade varit grymt. Kotor är bra men combat:en är lite seg och omodern jämfört med nya spel.

Eller combat från dragon age 3 där man kan köra som aprg och kötta loss eller zooma ut och få fram tactical camera när man ska dela ut order.

Visa signatur

| Fractal Design Define Mini C | MSI Z490M MPG GAMING EDGE | Corsair RM750X 750W v2 | Intel Core i5 10600K |
|GIGABYTE RTX 3070 AORUS Master |Corsair 32GB DDR4 3200MHz CL16 |
| Asus Strix Raid DLX | Acer 27" Predator XB271HK G-Sync 4K IPS | Tobii 4C |
| LG OLED55B6V | nVidia Shield V2 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Storage Jar:

Eller combat från dragon age 3 där man kan köra som aprg och kötta loss eller zooma ut och få fram tactical camera när man ska dela ut order.

Ja, men med en bra Tacticai View tack. DA3 var inte användbar.

Visa signatur

CPU: Intel 12600K GPU: ASUS RTX 3080 TUF OC RAM: G.Skill 16GB DDR4 CL14 @3200Mhz
Moderkort:
TUF GAMING Z690-PLUS Kylning: Noctua NH-U12A chromax.black Chassi: Fractal Design Meshify 2
PSU: ASUS ROG Strix 1000W 80+ Gold SSD1: Samsung 990 Pro M.2 NVMe 1TB
SSD2: Samsung 980 Pro M.2 NVMe 500GB SSD3: Samsung 850 Pro 1TB Skärm: AOC Agon 27" IPS G-Sync Cooled by Noctua