Vill du vara del av diskussionerna i forumet, ställa frågor eller hjälpa andra? Registrera dig här!

noctua cpu kylare som sitter på min am3 fråga...

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
stockholm
Registrerad
Apr 2003

noctua cpu kylare som sitter på min am3 fråga...

Har en noctua cpu kylare till min gamla dator(am3 sockel 938) och undrar om den passar till rayzen am4? kommer inte ihåg vilken modell den var men köpt år 2007 typ.

يارَبْ إذا أسَأت إلى الناس فَاعْطِني شجَاعَة الإعتذار وإذا أسَاء لي النَّاس فاعْطِنْي شجَاعَة العَفْوَ وَعَلّمنْي أنْ التسَامح هَو أكْبَر مَراتب القوّة وَأنّ حبّ الإنتقام هَو أولْ مَظاهِر الضعْف

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Nov 2005

Nej den passar inte. Beroende på vilken modell du har så kan den eventuellt göras kompatibel med ett uppgraderingskit. Detta kit kan beställas gratis från Noctua eller köpas i en butik.
När du tagit reda på vilken modell du har kan du läsa huruvida den går att göras kompatibel här.

Ryzen 3700X | Asus X570-F | 16GB Ballistix Sport LT 3000/15 @3733/16 | Asus Strix GTX 1060 6GB | Fractal Design R6C | Noctua NH-D15 | Corsair RM650x | 4TB SSD-diskar av varierad kvalisort | WD Green 3TB | Dell U2412M

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Feb 2015

Den passar knappast rakt av, men om du kontaktar Nocua och frågar snällt så är det fullt möjligt att de skickar ett monterings kit så att den kan användas till AM4.

https://noctua.at/en/support/mounting-and-upgrade-kits

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
stockholm
Registrerad
Apr 2003

tackar!
edit: kan inte hitta nån text bara genom att se över , måste jag lossa kylaren tror ni?

bild

يارَبْ إذا أسَأت إلى الناس فَاعْطِني شجَاعَة الإعتذار وإذا أسَاء لي النَّاس فاعْطِنْي شجَاعَة العَفْوَ وَعَلّمنْي أنْ التسَامح هَو أكْبَر مَراتب القوّة وَأنّ حبّ الإنتقام هَو أولْ مَظاهِر الضعْف