Coronaviruset (SARS-CoV-2)

Permalänk
Avstängd

Anders Tegnell på dagens presskonferans "Man bär på Viruset i ungefär 5 dagar".

Oj! det var faktiskt helt annat än vad jag läst ifrån utländska källor. Det är ju sensationsnyheter verkligen positivt!

Samtidigt som det ligger folk på intensiven veckovis med Corona samt Rapporter ifrån utomlands på att man kan testa positivt även efter 5 veckor.

https://www.bloomberg.com/news/articles/2020-03-12/coronaviru...

Permalänk
Medlem
Skrivet av plunn:

Kan du sluta med ditt sorgliga trollande! Du är rent pinsam med dina faktalösa inlägg utan någon form av källor.

– Vi har gjort en första undersökning av immuna i regionen (Stockholm). 773 i Stockholm ville vara med. Där hittade vi ett mindre antal fall som bar på viruset. Det är inte så att det betyder att 2,5 procent av Stockholms befolkning är infekterade, utan de bar på viruset då. Man bär på viruset i ungefär 5 dagar. Vi håller på att lägga in det i olika modeller för att se vad man kan tro om antalet smittade i Stockholm.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/3Jgxj9/senaste-nytt-om-c...

Även om jag inte kanske inte håller med Dredds formulering, så är det ändå en intressant observation. Synd att han inte utvecklar detta, för det är ju uppenbart att man kan vara sjuk längre. Kan ha något att göra med urvalet? Att det var personer med låg eller utan symptom?

edit.
Här är pressrelease, ger dock inge klarhet i frågan, men verkar inte vara några sådanna begränsningar i urval. Kan vara att snittet för gränsvärdet där testet är pålitligt är 5 dagar.

https://www.folkhalsomyndigheten.se/nyheter-och-press/nyhetsa...

Permalänk
Medlem
Skrivet av plunn:

Kan du sluta med ditt sorgliga trollande! Du är rent pinsam med dina faktalösa inlägg utan någon form av källor.

Men lägg ner. Dredd skrev ju "Anders Tegnell på dagens presskonferans". Ta och kolla på presskonferensens så har du ju din källa.

Tycker mods borde styra upp tråden för det är väldigt många påhopp mot de som för någon form av kritik mot hur det hanteras.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av justabit:

Men lägg ner. Dredd skrev ju "Anders Tegnell på dagens presskonferans". Ta och kolla på presskonferensens så har du ju din källa.

Tycker mods borde styra upp tråden för det är väldigt många påhopp mot de som för någon form av kritik mot hur det hanteras.

Han tar ju uttalanden rätt ut i luften och skapar sina sorgliga inlägg. Dredd har ingen som helst substans i sina inlägg och saknar all trovärdighet. Jag såg själv på presskonferensen.

Fakta:
https://experience.arcgis.com/experience/09f821667ce64bf7be6f...

Bakgrund:
https://www.folkhalsomyndigheten.se/smittskydd-beredskap/utbr...

Vad Tegnell tryckte på var att man måste jobba mer med äldres boenden samt att krogar som inte sköter sig ska stängas.

Sen tryckte han hårt igen på det personliga ansvaret att fatta hur man kan få ner smitspridningen!!

Visa signatur

ASUS K56CB i7, W10 > Asus VivoBook S15 S530UN
HTC 10
ASUS Transformer Prime 32GB, Nougat :)
Ubiquiti Edge Lite, UniFi AP-AC-Lite (AP) samt ASUS AC68U och N66U (AP), fiber 500/100Mbit/s.
Mitt nätverk: https://imgur.com/aco9XQz Bild https://imgur.com/oQ2WG9Y

Permalänk
Moderator
NintendOrakel

@plunn @justabit

Har raderat inlägget. Respektera varandra kalla ingen för troll! Även om ni har rätt i sakfråga gör skillnad på person och kalla ingen för något dumt el. provocerande. Att kalla folk för troll är inte rätt väg även om du i fråga anser-/har- rätt! Använd anmälningsknappen istället.

Mvh

Tiamat/Moderator

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dredd:

Anders Tegnell på dagens presskonferans "Man bär på Viruset i ungefär 5 dagar".

Oj! det var faktiskt helt annat än vad jag läst ifrån utländska källor. Det är ju sensationsnyheter verkligen positivt!

Samtidigt som det ligger folk på intensiven veckovis med Corona samt Rapporter ifrån utomlands på att man kan testa positivt även efter 5 veckor.

https://www.bloomberg.com/news/articles/2020-03-12/coronaviru...

Det här är lite intressant. För mig hade en vettig reaktion varit något i stil med:

"Undrar vad han egentligen menar med att säga att man bär på viruset i ungefär 5 dagar, det finns ju uppenbarligen de som är sjuka betydligt längre än så samt rapporter om att folk bär viruset i kroppen under lång tid."

Det är rimligt att tro att vår statsepidemiolog faktiskt har koll på detta och antingen säger fel siffra och/eller syftar på något annat som han inte säger.

Du väljer då istället att formulera dig på ett sätt som inte fokuserar på sakfrågan: "Undrar vad han menar?" utan snarare går in på att förlöjliga honom: "haha, han har ingen koll!". Jag tolkar detta som att du verkar mer intresserad av misstänkliggöra och förlöjliga Tegnell än att förstå vad han pratar om. Följdfrågan jag ställer mig då är - varför är det viktigt?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Frispel:

Det här är lite intressant. För mig hade en vettig reaktion varit något i stil med:

"Undrar vad han egentligen menar med att säga att man bär på viruset i ungefär 5 dagar, det finns ju uppenbarligen de som är sjuka betydligt längre än så samt rapporter om att folk bär viruset i kroppen under lång tid."

Det är rimligt att tro att vår statsepidemiolog faktiskt har koll på detta och antingen säger fel siffra och/eller syftar på något annat som han inte säger.

Du väljer då istället att formulera dig på ett sätt som inte fokuserar på sakfrågan: "Undrar vad han menar?" utan snarare går in på att förlöjliga honom: "haha, han har ingen koll!". Jag tolkar detta som att du verkar mer intresserad av misstänkliggöra och förlöjliga Tegnell än att förstå vad han pratar om. Följdfrågan jag ställer mig då är - varför är det viktigt?

Nu lägger du ord i folks mun, mitt inlägg kommenterar precis det han sa på presskonferansen. Finns enormt många motstridiga uppgifter om att 5 dagar är i extrem underkant. Menar du på allvar att han sagt fel siffra? och detta vet du? högflygande spekulationer ifrån din sida som även märks av i hela ditt inlägg.

Håll dig även till att diskutera sakfrågan, och spekulera inte allt för mycket om mig som person.

Permalänk
Avstängd

Ok, jag kanske kan ge Dredd rätt i det här med en "lock down".

Det förefaller vara för många både krogar samt gäster som inte fattar, eller totalt struntar i att tänka till om smittspridning

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/awQpya/lofvens-skarpa-up...

Kan ju bara sluta med kaos på sjukhusens intensivvårdsavdelningar!

Visa signatur

ASUS K56CB i7, W10 > Asus VivoBook S15 S530UN
HTC 10
ASUS Transformer Prime 32GB, Nougat :)
Ubiquiti Edge Lite, UniFi AP-AC-Lite (AP) samt ASUS AC68U och N66U (AP), fiber 500/100Mbit/s.
Mitt nätverk: https://imgur.com/aco9XQz Bild https://imgur.com/oQ2WG9Y

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dredd:

Nu lägger du ord i folks mun, mitt inlägg kommenterar precis det han sa på presskonferansen. Finns enormt många motstridiga uppgifter om att 5 dagar är i extrem underkant.

Vi kan bara gissa. Jag gissar att när man testar sig själv så är det svårare än om sjukvården gör testen och kanske har man kommit fram till att just denna typ av test som går att göra själv endast fungerar tillförlitligt under de 5 dagar som personen har allra mest antal virus i de övre luftvägarna. Behöver inte betyda att det inte går att hitta virus i kroppen om sjukvården kör mer avancerade provningsmetoder som är svåra att göra på egen hand. Kanske gjorde Tegnell en förenkling istället för att säga "med den här testmetoden har vi bara ett fönster på 5 dagar under sjukdomsförloppet då virus kan detekteras på ett tillförlitligt sätt och därför så kan vi inte se hur många som hittills har varit smittade utan istället får vi en ögonblicksbild hur det såg ut med avseende på testmetoden i fråga när det gäller antalet personer som just då bar på viruset". Men det är inte lätt att förklara för den som inte förstår

Permalänk
Medlem
Skrivet av Frispel:

Bara för att alla gör en sak innebär det inte att det är rätt. Sedan kan det vara så att vad som är rätt i ett land inte behöver vara det i ett annat. Sedan gör väl knappast alla länder en och samma sak medan Sverige går sin egen väg? Min bild är i alla fall att det är en rätt bred flora av åtgärder som världens länder har tagit till för att försöka hantera viruset och dess konsekvenser.

Jag vill tillägga att det med stor sannolikhet även i detta, liksom för andra problem, troligtvis finns flera korrekta lösningar! Att en lösning är "rätt" innebär inte per automatik att en annan lösning är "fel"!

Visa signatur

"I have a hammer! I can put things together! I can knock things apart! I can alter my environment at will and make an incredible din all the while! Ah, it’s great to be male!"

Permalänk
Medlem
Skrivet av BasseBaba:

Jag läste nog för fort.
Var en typisk kvällspressrubrik, i artikeln stod det sen att det inte ska börja gälla förens det är ”absolut brist”.

Måste tillstå att jag missade den biten också.

Visa signatur

"I have a hammer! I can put things together! I can knock things apart! I can alter my environment at will and make an incredible din all the while! Ah, it’s great to be male!"

Permalänk
Medlem
Skrivet av plunn:

Ok, jag kanske kan ge Dredd rätt i det här med en "lock down".

Det förefaller vara för många både krogar samt gäster som inte fattar, eller totalt struntar i att tänka till om smittspridning

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/awQpya/lofvens-skarpa-up...

Kan ju bara sluta med kaos på sjukhusens intensivvårdsavdelningar!

Jag bor inte i Stockholm (där problemet verkar störst) och rör mig heller inte i krogsvängen men om enskilda restauranger och enskilda individer inte sköter sig betyder det inte att det är ett stort problem överlag. Är det verkligen många som inte sköter sig? Jag vet inte. Nu blir det ju kontroller som kanske får dem att skärpa till sig. Bättre att straffa just de som inte sköter sig än alla andra också som sköter sig. Säg att 90% sköter sig ska man då stänga 100% av alla restauranger? Men visst om 90% missköter sig då är det väl enklare att stänga allt. Jag tror man vill markera för att få folk att skärpa till sig.

Jag har varit inne på ett kafé och en restaurang, i båda fallen för att hämta maten. I båda fallen fanns 1 ytterligare person i lokalen förutom personalen. Känns snarare som att de kommer gå i konkurs för att ingen kommer dit än att trängsel skulle vara ett problem.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dredd:

Nu lägger du ord i folks mun, mitt inlägg kommenterar precis det han sa på presskonferansen. Finns enormt många motstridiga uppgifter om att 5 dagar är i extrem underkant. Menar du på allvar att han sagt fel siffra? och detta vet du? högflygande spekulationer ifrån din sida som även märks av i hela ditt inlägg.

Håll dig även till att diskutera sakfrågan, och spekulera inte allt för mycket om mig som person.

Jag har för mig jag läste någon annanstans att smittsamheten klingar av rejält efter typ 5 dagar. Jag har dock ingen referens eller koll på om det stämmer.

Visa signatur

"I have a hammer! I can put things together! I can knock things apart! I can alter my environment at will and make an incredible din all the while! Ah, it’s great to be male!"

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Hurtigbullen:

Jag har för mig jag läste någon annanstans att smittsamheten klingar av rejält efter typ 5 dagar. Jag har dock ingen referens eller koll på om det stämmer.

Jo, men det gällde hur länge man har viruset i kroppen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ronnylov:

Jag bor inte i Stockholm (där problemet verkar störst) och rör mig heller inte i krogsvängen men om enskilda restauranger och enskilda individer inte sköter sig betyder det inte att det är ett stort problem överlag. Är det verkligen många som inte sköter sig? Jag vet inte. Nu blir det ju kontroller som kanske får dem att skärpa till sig. Bättre att straffa just de som inte sköter sig än alla andra också som sköter sig. Säg att 90% sköter sig ska man då stänga 100% av alla restauranger? Men visst om 90% missköter sig då är det väl enklare att stänga allt. Jag tror man vill markera för att få folk att skärpa till sig.

Jag har varit inne på ett kafé och en restaurang, i båda fallen för att hämta maten. I båda fallen fanns 1 ytterligare person i lokalen förutom personalen. Känns snarare som att de kommer gå i konkurs för att ingen kommer dit än att trängsel skulle vara ett problem.

Sen om man nu ser att det ser för jävligt ut kan man ju ta en bild eller två och sen ringa farbror blå så dom får komma dit och ta ett snack med ägaren.

Visa signatur

"I have a hammer! I can put things together! I can knock things apart! I can alter my environment at will and make an incredible din all the while! Ah, it’s great to be male!"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dredd:

Jo, men det gällde hur länge man har viruset i kroppen.

Jo, jag vet, men frågan är om det kanske var lite populärvetenskapligt uttryckt av honom och om han menade det på det sättet. Den viktiga frågan är ju inte hur länge man har viruset i kroppen, utan snarare hur länge man har viruset på såna ställen och i sådan omfattning att man är smittsam i normal mening.

Visa signatur

"I have a hammer! I can put things together! I can knock things apart! I can alter my environment at will and make an incredible din all the while! Ah, it’s great to be male!"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dredd:

Anders Tegnell på dagens presskonferans "Man bär på Viruset i ungefär 5 dagar".

Oj! det var faktiskt helt annat än vad jag läst ifrån utländska källor. Det är ju sensationsnyheter verkligen positivt!

Samtidigt som det ligger folk på intensiven veckovis med Corona samt Rapporter ifrån utomlands på att man kan testa positivt även efter 5 veckor.

https://www.bloomberg.com/news/articles/2020-03-12/coronaviru...

Skrivet av Dredd:

Nu lägger du ord i folks mun, mitt inlägg kommenterar precis det han sa på presskonferansen. Finns enormt många motstridiga uppgifter om att 5 dagar är i extrem underkant. Menar du på allvar att han sagt fel siffra? och detta vet du? högflygande spekulationer ifrån din sida som även märks av i hela ditt inlägg.

Håll dig även till att diskutera sakfrågan, och spekulera inte allt för mycket om mig som person.

Du menar alltså att du inte är ironisk i ditt inlägg jag citerar överst? I så fall ber jag om ursäkt om jag misstolkade dina intentioner.

Jag tolkade det som att du ironiserade över att Tegnell inte har någon koll om han tror att man bara har viruset i fem dagar och sedan exemplifierar du med studier som visar att man kan ha det i fem veckor. Men det fanns alltså ingen sådan intention alls?

Jag spekulerar f.ö. inte om dig som person, jag frågar vad som motiverar dig att skriva som du gör. För mig är i alla fall det en klar skillnad mellan dessa två.

Jag tycker personligen att det låter konstigt att man bara skulle bära på viruset i fem dagar om det är den genomsnittliga inkubationstiden. Rimligen bär man på viruset även efter det att inkubationstiden är över. Då ligger det nära till hands att tro han antingen syftade på något annat eller sade fel siffra. Det ÄR spekulation från min sida, men den är inte speciellt högflygande. Det är (åtminstone i mitt tycke) en rätt rimlig slutsats. Om inte annat så är det ett uttalande som jag skulle önska ett förtydligande om.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av ronnylov:

Jag bor inte i Stockholm (där problemet verkar störst) och rör mig heller inte i krogsvängen men om enskilda restauranger och enskilda individer inte sköter sig betyder det inte att det är ett stort problem överlag. Är det verkligen många som inte sköter sig? Jag vet inte. Nu blir det ju kontroller som kanske får dem att skärpa till sig. Bättre att straffa just de som inte sköter sig än alla andra också som sköter sig. Säg att 90% sköter sig ska man då stänga 100% av alla restauranger? Men visst om 90% missköter sig då är det väl enklare att stänga allt. Jag tror man vill markera för att få folk att skärpa till sig.

Jag har varit inne på ett kafé och en restaurang, i båda fallen för att hämta maten. I båda fallen fanns 1 ytterligare person i lokalen förutom personalen. Känns snarare som att de kommer gå i konkurs för att ingen kommer dit än att trängsel skulle vara ett problem.

Jo men nu är det totalt fokus på att få ner smittspridningen, det spelar ingen roll om det någon procent hit eller dit.

Sen handlar det här ju om en människas ego att besöka en krog och jag ser mindre problem med en gäst som beställer mat och någon öl men ser man en hög med enbart öldrickande gäster som sitter för nära varandra så är det ju bissart!
Bilderna från i veckan har skickats ut över jordklotet och det ser klart uselt ut när samtidigt sjukvårdsperonalen kämpar med sina patienter.

Så pallar inte intensivvården med trycket så får det bli konkurser!

Visa signatur

ASUS K56CB i7, W10 > Asus VivoBook S15 S530UN
HTC 10
ASUS Transformer Prime 32GB, Nougat :)
Ubiquiti Edge Lite, UniFi AP-AC-Lite (AP) samt ASUS AC68U och N66U (AP), fiber 500/100Mbit/s.
Mitt nätverk: https://imgur.com/aco9XQz Bild https://imgur.com/oQ2WG9Y

Permalänk
Medlem
Skrivet av plunn:

Ok, jag kanske kan ge Dredd rätt i det här med en "lock down".

Det förefaller vara för många både krogar samt gäster som inte fattar, eller totalt struntar i att tänka till om smittspridning

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/awQpya/lofvens-skarpa-up...

Kan ju bara sluta med kaos på sjukhusens intensivvårdsavdelningar!

Skrivet av ronnylov:

Jag bor inte i Stockholm (där problemet verkar störst) och rör mig heller inte i krogsvängen men om enskilda restauranger och enskilda individer inte sköter sig betyder det inte att det är ett stort problem överlag. Är det verkligen många som inte sköter sig? Jag vet inte. Nu blir det ju kontroller som kanske får dem att skärpa till sig. Bättre att straffa just de som inte sköter sig än alla andra också som sköter sig. Säg att 90% sköter sig ska man då stänga 100% av alla restauranger? Men visst om 90% missköter sig då är det väl enklare att stänga allt. Jag tror man vill markera för att få folk att skärpa till sig.

Jag har varit inne på ett kafé och en restaurang, i båda fallen för att hämta maten. I båda fallen fanns 1 ytterligare person i lokalen förutom personalen. Känns snarare som att de kommer gå i konkurs för att ingen kommer dit än att trängsel skulle vara ett problem.

Nu var väl även facket ute och sade att man kan genomföra skyddsstopp på restauranger ifall de inte sköter sig. Även de som arbetar där riskerar ju att bli smittade ifall inte restaurangerna/gästerna ser till att saker sköts korrekt. Om inte annat så är det ytterligare en aktör som kan sätta press så att verksamheterna ser till att följa de rekommendationer/krav som finns.

Skrivet av plunn:

Jo men nu är det totalt fokus på att få ner smittspridningen, det spelar ingen roll om det någon procent hit eller dit.

Sen handlar det här ju om en människas ego att besöka en krog och jag ser mindre problem med en gäst som beställer mat och någon öl men ser man en hög med enbart öldrickande gäster som sitter för nära varandra så är det ju bissart!
Bilderna från i veckan har skickats ut över jordklotet och det ser klart uselt ut när samtidigt sjukvårdsperonalen kämpar med sina patienter.

Så pallar inte intensivvården med trycket så får det bli konkurser!

Kan hålla med om att det känns lite respektlöst när personal/organisationer i Stockholm sliter för att hålla vården på en vettig nivå...

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Frispel:

Kan hålla med om att det känns lite respektlöst när personal/organisationer i Stockholm sliter för att hålla vården på en vettig nivå...

Det handlar inte om respekt, det handlar om LIV, att människor inte dör i onödan!!

Visa signatur

ASUS K56CB i7, W10 > Asus VivoBook S15 S530UN
HTC 10
ASUS Transformer Prime 32GB, Nougat :)
Ubiquiti Edge Lite, UniFi AP-AC-Lite (AP) samt ASUS AC68U och N66U (AP), fiber 500/100Mbit/s.
Mitt nätverk: https://imgur.com/aco9XQz Bild https://imgur.com/oQ2WG9Y

Permalänk
Medlem

Ännu en dag med över 100 nyrapporterade dödsfall.

Det ser ju inte så jätteplant ut.

Permalänk
Medlem
Skrivet av kanskedet:

Ännu en dag med över 100 nyrapporterade dödsfall.
https://i.imgur.com/52wuhcn.png
Det ser ju inte så jätteplant ut.

Nä, den sluttar ju lite nedåt. Så det är ju bättre än plant.

Visa signatur

Fractal Design Tesla 650W 80+ > Asus P8Z77-I Deluxe > BitFenix Prodigy (Vit) > Intel Core i7 2700K > Crucial 16GB 1600MHz > Scythe Mugen III > Gigabyte GTX 660 > 640GB WDB > 120GB OCZ Agility 3

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dahle86:

Nä, den sluttar ju lite nedåt. Så det är ju bättre än plant.

Fast det beror på ju eftersläpningar i rapporteringen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av kanskedet:

Ännu en dag med över 100 nyrapporterade dödsfall.
https://i.imgur.com/52wuhcn.png
Det ser ju inte så jätteplant ut.

Då får du ta och lyssna på vad han säger en gång till. Mig veterligen så har han inte sagt något om att avlidna i hela Sverige planar ut. Det han har pratat om de gånger jag har lyssnat på presskonferenserna är att det gäller Stockholm. Sedan kommer jag inte ihåg om det är avlidna eller de som insjuknar. Men har för mig att det är antalet som insjuknar som planat ut, i just Stockholm då.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av kanskedet:

Fast det beror på ju eftersläpningar i rapporteringen.

https://www.svtplay.se/video/26321430/nyheter-direkt/folkhals...

Tegnell förklarar!

Visa signatur

ASUS K56CB i7, W10 > Asus VivoBook S15 S530UN
HTC 10
ASUS Transformer Prime 32GB, Nougat :)
Ubiquiti Edge Lite, UniFi AP-AC-Lite (AP) samt ASUS AC68U och N66U (AP), fiber 500/100Mbit/s.
Mitt nätverk: https://imgur.com/aco9XQz Bild https://imgur.com/oQ2WG9Y

Permalänk
Avstängd

34 döda här i Finland läste jag igår. 793 i Sverige? Ska bli intressant att se hur det hela slutar.

Visa signatur

8700K/1080Ti/XG32VQR

Permalänk
Avstängd
Skrivet av HandsomeT:

34 döda här i Finland läste jag igår. 793 i Sverige? Ska bli intressant att se hur det hela slutar.

Det blir liknande siffror i Finland som för Sverige, enbart en fråga om tid när viruset härjar och vi inte har något motmedel. De flesta av oss ska ju genomlida viruset och det gäller ju att sjukvården hinner med1

Visa signatur

ASUS K56CB i7, W10 > Asus VivoBook S15 S530UN
HTC 10
ASUS Transformer Prime 32GB, Nougat :)
Ubiquiti Edge Lite, UniFi AP-AC-Lite (AP) samt ASUS AC68U och N66U (AP), fiber 500/100Mbit/s.
Mitt nätverk: https://imgur.com/aco9XQz Bild https://imgur.com/oQ2WG9Y

Permalänk
Medlem
Skrivet av kanskedet:

Ännu en dag med över 100 nyrapporterade dödsfall.
https://i.imgur.com/52wuhcn.png
Det ser ju inte så jätteplant ut.

Eh, jo, det ser ju ganska plant ut

Visa signatur

Core i7 7700K | Titan X (Pascal) | MSI 270I Gaming Pro Carbon | 32 GiB Corsair Vengeance LPX @3000MHz | Samsung 960 EVO 1TB

Permalänk
Medlem

Vad är det han förklarar specifikt? Det står ju på hans föreläsningsbild att det är eftersläpningar, vilket var det jag skrev ovan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hurtigbullen:

Sen om man nu ser att det ser för jävligt ut kan man ju ta en bild eller två och sen ringa farbror blå så dom får komma dit och ta ett snack med ägaren.

Ja dom lär ju komma med blåljus och dragna vapen pga det😂😂