Varför skickar inte amazon.de TV-apparater till Sverige?

Permalänk
Medlem

Varför skickar inte amazon.de TV-apparater till Sverige?

Har letat efter samsung the frame och hittade den på amazon för 770 euro ink frakt för 43 tum, men efter flera Mail fram och tillbaka så visar det sig att amazon ej skickar den till Sverige.

Närmast kolla i Sverige så ligger den på 13000 och det är bara samsung och Elgiganten och en till som säljer den

Finns det någon annan tysk butik som skickar till Sverige och säljer den?

Förtydligade rubriken från "Samsung the frame - varför skickar inte amazon de till Sverige?"/Thomas Y
Permalänk
Visa signatur

Mobo: Asus X299-E Gaming II, PSU: i7-8700 (Coffee Lake), GPU: Asus GTX 1080 TI OC 11 gb, RAM: 32 Gb, Diskar: "Kort"-SSD

Permalänk
Medlem

Stilren? Är det nya the frame? Är inte riktigt med

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

För att det är dyrt? Det är inget speciellt med just den produkten utan den varukategorin skickar de inte.

Använd ett fraktbolag eller paketförmedlare (package forwarding) i Tyskland eller dylikt så kan du beställa varan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Petterk:

För att det är dyrt? Det är inget speciellt med just den produkten utan den varukategorin skickar de inte.

Använd ett fraktbolag eller paketförmedlare (package forwarding) i Tyskland eller dylikt så kan du beställa varan.

Men varför har amazon då det strå shipping to Sweden aviable på tv-apparater? Deras webbshop borde kunna räkna om fraktkostnaden själv. Jag betalar såklart för det.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

@jan-banan: Jag la en order för en The Frame i början av januari som jag fortfarande väntar på (Not yet dispatched).. lite lätt irriterad på Amazon just nu, minst sagt. Men blev lite rädd när jag hamnade i tråden här angående att de inte skickar den till Sverige... Vad sa Amazon till dig angående frakt till Sverige?
Vet att de har levererat apparater (The Frame) till Danmark enligt frågor&svar på sidan, så det borde ju fungera med Sverige, eller är det PostNord som vägrar?

Permalänk
Bildexpert 📺

***Då detta inte är en diskussion om en specifik TV-apparat, utan om en e-handelsplats och huruvida de levererar till Sverige eller inte, så flyttar jag tråden till rätt forumdel