Säker blogg-leverantör

Permalänk

Säker blogg-leverantör

Hej, vi vill skapa en skolblogg på mina barns skola. Ett krav från rektorn är att vi kan garantera att bloggleverantören inte ger vidare informationen som läggs ut, eller använder informationen i andra syften. Är det någon som kan hjälpa mig hur jag ska gå tillväga för att hitta en sådan leverantör?
Har googlat och t.ex. blogspot (eller blogger) använder sig av RSS-flöde. Tror ni att rektorn räknar det som att ge information vidare?

Tack på förhand för hjälp.

Permalänk
Medlem

Varför inte bara lägga ut bloggen på en vanlig hosting leverantör typ one.com
Då har ni full kontroll över vad som händer med informationen.

Visa signatur

Bosna u <3

I7-6700K :-: 16gb DDR4 :-: ASUS 1080TI :-: MSI Gaming Carbon :-: NH-U14S :-: FD R5 :-: Seasonic X 760W

Permalänk
Medlem

@NinaSommar:

Som tidigare ha nämnt, skaffa ett webbhotell med Wordpress så ska det inte vara något problem

Visa signatur

i7 2600k | Asus P8P67 | Corsair H80 | Asus GTX 770 OC | 8GB | Corsair TX650W | Fractal Design R3 | Samsung 860 EVO 1TB

Macbook Pro 16'' M1 Pro | 16GB | 512GB

Permalänk
Medlem

Ni kan annars skaffa Write.as, som respekterar ens integritet. De säljer inte ens information/data till andra.

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta till ditt svar.
airikr.me. Andra projekt: Keizai, Koroth, Serenum & Enc.

Permalänk

Tack för era bra svar.
Syftet med bloggen är att vara som en skoltidning, och tänker att en hemsida på one.com eller worldpress kan vara lite komplicerat. Write.as känner jag inte till. Är det också en hemsida med webbhotell, eller mer som blogspot? Har du det själv? Är du nöjd? Är den lättmanövrerad, även om man vill använda bilder?
Tack på förhand!