Permalänk
Medlem

Hyra Valve Index?

Hej!

Jag är väldigt sugen på VR, och hört så otroligt mycket bra om Index och undrar om någon vet om det finns en möjlighet att hyra en Index runt Stockholm? Har inte mycket erfarenhet med VR men vet att min bror lätt blir illamående av det, därför vill jag inte lägga 10k på ett kit för att upptäcka samma sak. Är medveten om att det finns väldigt rimliga alternativ som är betydligt billigare (Rift S, Vive, Quest etc.), men känner att jag måste testa en Index med tanke på allt jag hört! Har kollat på Hygglo och hittar ingen som hyr ut där, är det någon här som bor i/runt Stockholm som vet om någon som kan tänka sig hyra ut ett kit i någon vecka eller så?

Permalänk
Medlem

Hyra hem vet jag inte, men finns företag där du kan betala för att spela hos dom. Kanske vore något att testa?
T ex https://stockholm.vr-world.se/boka/ efter en google sökning

Om du har tur, så kanske någon stockholmare här på SweC kanske bjuder hem dig.

(Om du har svängarna förbi Norrköping av någon anledning så kan du gärna få testa lite Valve Index ett tag här)

Permalänk
Medlem

@Reyintaz: Ser ut som att dom kör Vive Pro :/ Men ska kika på liknande!

Permalänk
Medlem

@Lodethi:
Om du enbart ville testa för åksjuka, så spelar märket inte så mycket roll tänkte jag

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Skrivet av Reyintaz:

@Lodethi:
Om du enbart ville testa för åksjuka, så spelar märket inte så mycket roll tänkte jag

Är ju kanske inte helt sant.
Orsakerna bakom VR åksjuka är inte utredda så det är ju ganska svårt att uttala sig säkert.
En teori är att refresh hastigheten spelar in och då skulle ju eventuellt Index orsaka mindre problem med dess högre refresh.

Visa signatur

Klient: AMD 7 5800X | ASUS X570-F | 32GB 3200MHz | Corsair RM850 | Gigabyte 3070 | Phanteks P500A | Samsung 980 PRO
HTPC: Intel I7 4770T | 16 GB 1600 | FC8 EVO | Gigabyte GA-H87N-WIFI | Samsung 840 250GB
Server: Intel XEON E5620 x 2| ASUS Z8PE-D18 | 96GB 1333MHz | Corsair AX 1200W | HAF 932 | WD Black 2TB
Nätverk: Telia F@st| Unifi AC Lite/Pro/LR/Nano/Mesh/U6-LR/U6+/U6-Lite | Nighthawk M1 | pfSense | TP-Link TL-WPA8630KIT | Ubiquiti NanoStation M5 | UniFi Switch 8-150W

Permalänk
Medlem

Hej, förlåt om jag hoppar in i kommentarsfältet av eget intresse. Undrar om det faktiskt finns något intresse att hyra highend pc + valve index kit ?

Permalänk
Medlem

Går själv i tankarna att sälja mitt kitt men kansnke att uthyrning är en bättre sak att göra som gynnar många om intresset finns. Kommer själv ihåg när man hyrde nintenndo boxen på station som liten, grymt bra

Permalänk
Medlem

Hyra VR

@andpal: Jag hade räknat med att Halflife-fans som inte har råd eller lust att köpa dator+VR skulle vara tillräckligt många för att det skulle hyras ut till höger och vänster iom Alyx, men har knappt hittat nåt! Jag är intresserad av att hyra dator+VR några dagar i vår för att spela det, men bor i Lund så hade behövt hitta nån i Skåne!

Permalänk
Medlem

@andpal: Jag skulle absolut vara intresserad, problemet är att jag bor i Stockholm, känner du dig bekväm med att skicka det för uthyrning? Vi kan ju komma fram till en lösning som känns bekväm för oss båda.

Permalänk
Medlem

Jag har inga problem med att du skulle komma hem till mig och lira någon timme? självklart ingen betalning, mest som en tjänst sweclockers-medlem till en annan Bor i Sollentuna.

edit: Låt mig spela klart spelet först dock

Visa signatur

| Corsair Crystal 460X | Z390-F | 9700K | ROG Ryujn 360mm | RTX 3080Ti | ROG Thor 850W | Vengeance Pro 3200mhz 16cl 16GB (2x8) | 970 Pro 2TB + 2xWD Black 4TB | ROG SWIFT PG279Q | Arctis 7 Pro Wireless | ROG Scope Deluxe red silent | ROG Chakram |