Veckans fråga: Följer du några nyhetsbrev?

Permalänk
Hedersmedlem

Använder nyhetsbrev enkom för en sak, eventuella bra erbjudanden. Det enda jag läser regelbundet är nog Willys och Zooplus eftersom jag och katterna behöver äta minst varje vecka.

Helt fel väg för andra typer av upplysningar för mig. Brukar teckna mig för en mängd nyhetsbrev om jag tänker ha en köprusch inom något område, t ex kläder eller datorprylar, men när det är klart avregistrerar jag mig igen. En del slutar skicka ut personliga erbjudanden om man inte prenumererar på nyhetsbreven så därför aktiverar jag som sagt de tillfälligt om det finns köpbehov.

Ligger hela tiden på gränsen att bli informationsöverbelastad så så fort jag kan skära ned mängden så gör jag det.

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem

Nej, jag prenumererar inte på något frivilligt, men det kommer likt förbaskat då och då. Jag är väl helt enkelt för dåligt uppmärksam.

Permalänk
Medlem

Alldeles för många, som jag kan avprenumerera men inte orkar. Främst följer jag cert.se säkerhetsnyhetsbrev.

Visa signatur

Endeavour OS(arch) - Cassini Nova

Permalänk
Medlem

Nej. Jag håller mig uppdaterad när jag har tid, ork och lust

Visa signatur

GUD VÄLSIGNE DIG!
Ryzen 7 5700X3D - 64Gb DDR4 - RTX2060 - Coolermaster Stacker
---------------------------- www.roaddogs.se ------------------------
------- Bofors Interstellar - A Star Citizen Corporation --------
---------------------------------- Twitch ---------------------------------

Permalänk
Medlem

blir ofta tvingad att följa ngt nyhetsbrev för att få läsa en artikel eller få en rabatt eller bara för att jag beställt ngt av ett företag som finns på samma planet som de som vill skicka nyhetsbrev till mig... brukar städa i "röran" ett par ggr om året.

Gjorde en städning nyss och några syndare har varit svåra att bli av med, t.ex. IDG Jobb

// LZ

Permalänk
Avstängd

Tycker det är ganska irriterande och oseriöst när företag ska spamma sönder mailen med sådant skräp.

Permalänk
Medlem

Absolut gör jag det och på allt för många hehe. Men det kan vara väldigt smidigt och bra. Att hålla sig uppdaterad. Fast o andra sidan har jag SweC, som startsida och får det mesta av det bästa här

Permalänk
Medlem

Gillar nyhetsbrev om de är upplagda på rätt sätt. De ska ge en känsla av mer information och mindre sälj än tvärtom. Ett bra exempel är Bineros nyhetsbrev där de idag gick ut med sitt nya namn och passar på att informera om att de har halva priset på företagsavtal.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Allt jag konsumerar söker jag upp själv. Allt som söker upp mig stänger jag av då det bara är en extra stressfaktor.
Mitt mål är att allt som hamnar i mina olika inboxar skall vara relevant och viktig information. Kan jag ej stänga av ett flöde så slutar jag använda tjänsten helt.

Visa signatur

R&D Elektronikingenjör

Permalänk

Jobbar systematiskt på att inte följa några nyhetsbrev. Tiden är för dyr för sånt, bortsett det som direkt berör jobbet.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Jag hatar nyhetsbrev. Tycker det faller under samma kategori som telefonförsäljning och app-notifikationer.

Visa signatur

CPU: Ryzen 5 1600 GPU: Asus GeForce GTX 1060 6GB DUAL Moderkort: MSI B350M Mortar
RAM: 16GB Corsair Vengeance DDR4 3200MHz PSU: Corsair RM750X
Laptop: ThinkPad T480s, Core i7 8550U, 16GB RAM Mobil: Samsung Galaxy S10

Permalänk
Medlem

Anstränger mig hårt för att bli av med allt vad nyhetsbrev heter, fyller noll funktion.

Skickades från m.sweclockers.com