hjälp bota speltorka

Permalänk
Inaktiv

@mangemani: Jag kan hamna i speltorka också. Ibland har jag för många val bland spel märker jag. Eller att jag allmänt är uttråkad och försöker pressa mig igenom ett spel bara för att försöka komma in i det.

När jag gör det så tar det bara energi för mig, jag har försökt att lära mig att koppla bort spelandet en stund tills jag spontant kommer tänka på en bana jag inte klarat av än eller en ny strategi jag ser nån tuben köra med t.ex, alltså att lusten tar mig till spelet än att jag försöker tänka ut ett spel. Då blir det mycket roligare och jag kommer in i det igen.

Jag vet inte om nått av det där made any sense, jag låter mig känna ett sug istället för att krysta fram det typ, och det kommer om jag lär mig koppla bort spelen och gör nått annat en stund.

Permalänk
Medlem

Valfritt Total War spel
Pillars of eternity serien

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon190792:

@mangemani: Jag kan hamna i speltorka också. Ibland har jag för många val bland spel märker jag. Eller att jag allmänt är uttråkad och försöker pressa mig igenom ett spel bara för att försöka komma in i det.

När jag gör det så tar det bara energi för mig, jag har försökt att lära mig att koppla bort spelandet en stund tills jag spontant kommer tänka på en bana jag inte klarat av än eller en ny strategi jag ser nån tuben köra med t.ex, alltså att lusten tar mig till spelet än att jag försöker tänka ut ett spel. Då blir det mycket roligare och jag kommer in i det igen.

Jag vet inte om nått av det där made any sense, jag låter mig känna ett sug istället för att krysta fram det typ, och det kommer om jag lär mig koppla bort spelen och gör nått annat en stund.

Jag håller med dig helt! Hade någon peak när jag köpte massa spel, typ humble bundles och sånt, sen kände jag bara att det inte kändes så värt att spela. För att verkligen få ut något av det vill jag fokusera på ett spel i taget. Det blir inte så när man har 100+ spel på steam. Det blir lite som att påbörja ett nytt jobb eller förhållande, lite spännande och kul men så mycket att lära sig och ta in... det är verkligen en stor grej att investera sig i ett nytt spel, gör man fel måste man rätta till det och sånt. Lättare med tuben och streams för då kan man inte göra fel, kostar inte lika mycket energi och engagemang. Ganska säker på att det är därför min pappa inte lyssnar på nyare musik om det inte råkar gå på radion, det var ju deras generations relation att bygga upp. Filmer har blivit allt mer platta för mig, kommer sällan ihåg karaktärer eller skådisar. Kylo Ren är för mig fortfarande han från Girls. Undantaget Pixar som ännu alltid levererar...

Jag vet inte vart jag ville komma, men känner igen mig i det du skrev

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Guild Wars 1 & 2 eller Dark Age of Camelot eller valfritt nintendo spel

Visa signatur

🖥️  NZXT H1 - Intel ARC 770 - i7 12700 - 16GB DDR5
🖱️ Superlight 2

Permalänk
Medlem

Tror jag glömt tillräckligt så att jag kan nog dra igenom Half-Life2 ep 1 och 2, lääääängsen.
Annars kolla in gamers på Youtube eller något för att se om du hittar *ohh attans, ser kul ut-moment*

Permalänk

såg någonstans i förbi farten att "tell me why" nu har släppts. har ingen aning om när det har släppts och om alla 3 episoderna är släppta.
är det bara första episoden som är släppt eller är alla släppta? tänkte om man skulle invänta alla 3 episoderna innan man investerar sig i spelet.

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk
Medlem
Skrivet av medbor:

Jag håller med dig helt! Hade någon peak när jag köpte massa spel, typ humble bundles och sånt, sen kände jag bara att det inte kändes så värt att spela. För att verkligen få ut något av det vill jag fokusera på ett spel i taget. Det blir inte så när man har 100+ spel på steam. Det blir lite som att påbörja ett nytt jobb eller förhållande, lite spännande och kul men så mycket att lära sig och ta in... det är verkligen en stor grej att investera sig i ett nytt spel, gör man fel måste man rätta till det och sånt. Lättare med tuben och streams för då kan man inte göra fel, kostar inte lika mycket energi och engagemang. Ganska säker på att det är därför min pappa inte lyssnar på nyare musik om det inte råkar gå på radion, det var ju deras generations relation att bygga upp. Filmer har blivit allt mer platta för mig, kommer sällan ihåg karaktärer eller skådisar. Kylo Ren är för mig fortfarande han från Girls. Undantaget Pixar som ännu alltid levererar...

Jag vet inte vart jag ville komma, men känner igen mig i det du skrev

Skickades från m.sweclockers.com

Skulle nog våga påstå att HumbleBundle förstör mycket av spelglädjen i och med att de har allt det där "köp 1 spel, få 20 på köpet!". Spelbiblioteket blir fullt i massor av ospelade spel som en både känner ett tvång att spela men som en samtidigt inte känner något intresse av att spela. Det skapar en negativ spiral kring spelandet som när den blir tillräckligt stor motverkar det.

Tacka vet jag att bara ha några få spel som en känner till väl, och introduceras till nya spel ibland då vänner efterfrågar att få spela multiplayer tillsammans. Bara stänga av allt det där med nytt, häftigt och modernt för det oväsentliga.