Köper gärna lite komponenter till bygge

Permalänk
Medlem

Köper gärna lite komponenter till bygge

Hej på er!

Nu var det längesen jag byggde en burk och börjar bli lite sugen igen. Man får ju helt enkelt syssla med hårdvara istället när man suger på games.

Allt är av intresse men det jag spelar (och blir frustrerad över) mest är Apex och PUBG, så det behöver ju vara typ mid-range saker i alla fall. Det gör inget om grafikkortet är lite bättre, för det brukar ju vara det som bottleneckar framför allt PUBG.

Så typ chassi+nätagg, i5-i7 i 2-6 serien eller nyare i3, eller liknande från AMD, men jag vill helst bygga med Intel. Sen ska det vara grafikkort till det och även gärna SSD. Jag använder inte mycket SSD, så det räcker med lite mindre. När det gäller RAM så kör jag gärna på 16 GB eller liknande. Fläktar till CPU och chassi kan vara av intresse, beroende på vad det är.

Hör gärna av er om ni har något som kan passa. Är det billigt så är det ännu bättre.

Skärm, mus, tangentbord och headset har jag så jag klarar mig i dagsläget.

Tack på förhand!

PS! Skicka gärna PM då det är lättare. Gör gärna affär öga mot öga, men kan lösa frakt samt har bil, så jag kan ta mig en viss sträcka om det känns befogat.

Läs hela annonsen här

Permalänk

Kommer inom snart att sälja en 2700K, Sabertooth Z77 och 16gb 1600mhz.

Har ganska stor koll på vad man får så 1500kr släpper jag det för.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Intel Core i9-12900KF 5.2GHz+ HT Custom loop
MSI RTX 4080 Gaming X Trio 3030MHz
Asus ROG Maximus Apex Z690 (WI-FI)
Corsair Dominator Platinum 6200mhz 32GB CL36
Asus 34" TUF VG34VQL1B, NZXT H9 Flow, Corsair HX1200i, 970 Evo Plus, Asus ROG Strix Flare MX, Logitech G502 PS

Permalänk
Medlem

Har en i5 3570k du kan få för 400kr inkl. brevfrakt

Permalänk
Medlem

Vad tänker du dig för graffe? Jag har ett RX 5700 som kommer i början av veckan direkt från MSI RMA avdelning. Eftersom det är sprillans tänkte jag mig 3k, det kanske är över din budget?

Visa signatur

I'm a big advocate of financial intelligence.

Permalänk
Medlem

jag har ett MSI Z97 Gaming 5 moderkort med en i5-4690K samt 4x4GB DDR3 till det som skall säljas. Finns även MSI Z370-A PRO med Core i5-8500 (6Kärning) med 4x4GB DDR4 3000MHz samt en 256GB M.2 Sata disk. Något av detta kanske kan vara intressant?

Det som jag kan påpeka är att ström kabeln till det inbyggda ljudkortet på Z97 Gaming 5 kortet är borta.

För 8500 CPU är det stock kylaren och för 4690K är det ThermalRight SilverArrow kylare.

Är detta något som kan vara av intresse så kom med ett bud så ser vi vart man kan hamna.

Visa signatur

Main
MOBO: Gigabyte B550M DS3H, CPU: AMD Ryzen 5 5600, RAM: 2x16B @ 3600MHz, GPU: RADEON RX5700 Flashat till XT, SSD: WD BLACK SN750 SE 1TB nVME, 2x1TB Sata SSD Chassi, : Fractal Design Node 804, PSU: Corsair RM1000e, Skärm: Philips 27M1N3500LS.

Permalänk

Har Msi z87 mobo med 16gb ram och en i7 4770k som kyls med en H60 om det är intressant?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

EVGA GeForce GTX 1060 SC Gaming 6GB

Har ett EVGA GeForce GTX 1060 SC Gaming 6GB liggandes, använt i ca 3 månader i väntan på att mitt EVGA GeForce GTX 1080 8GB SC Gaming ACX 3.0 skulle komma när dom tog slut för ett år sen. Kortet är alltså i nyskick. Har kvitto,kartong. Kortet är inköpt för 3148:- hos Dustin home. Pris diskuteras ifall av intresse, hör av dig här eller via pm så kan vi prata vidare. Bor i Stockholm, men kortet kan skickas
Med vänliga hälsningar,
Philip

Permalänk

Har ett Asus Strix b250g gaming mobo liggandes

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Ursäkta men jag har helt missat era kommentarer tyvärr.... Svarar ASAP!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Knotvillage:

Kommer inom snart att sälja en 2700K, Sabertooth Z77 och 16gb 1600mhz.

Har ganska stor koll på vad man får så 1500kr släpper jag det för.

Skickades från m.sweclockers.com

Låter helt klart intressant. jag vet inte dock hur det är med värdering heller... Tar du 1000? MVH Oscar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Madz:

Har en i5 3570k du kan få för 400kr inkl. brevfrakt

Hej! Ja, det låter lite intressant då jag ev har mobo och minnen på G på annat håll också. Dock inget klart än. Finns den kvar osv? MVH Oscar

Permalänk
Medlem
Skrivet av LincoN:

Vad tänker du dig för graffe? Jag har ett RX 5700 som kommer i början av veckan direkt från MSI RMA avdelning. Eftersom det är sprillans tänkte jag mig 3k, det kanske är över din budget?

Oj, ja det är nog waaaaaaay över min budget. :S Tack ändå för att du hörde av dig?

Permalänk
Medlem

Har ASUS GeForce GTX 1060 6GB DUAL OC för 1400kr om du är intresserad

Mvh

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av deSouza:

Hej! Ja, det låter lite intressant då jag ev har mobo och minnen på G på annat håll också. Dock inget klart än. Finns den kvar osv? MVH Oscar

Yes, finns kvar

Permalänk
Medlem
Skrivet av BM-Mods:

jag har ett MSI Z97 Gaming 5 moderkort med en i5-4690K samt 4x4GB DDR3 till det som skall säljas. Finns även MSI Z370-A PRO med Core i5-8500 (6Kärning) med 4x4GB DDR4 3000MHz samt en 256GB M.2 Sata disk. Något av detta kanske kan vara intressant?

Det som jag kan påpeka är att ström kabeln till det inbyggda ljudkortet på Z97 Gaming 5 kortet är borta.

För 8500 CPU är det stock kylaren och för 4690K är det ThermalRight SilverArrow kylare.

Är detta något som kan vara av intresse så kom med ett bud så ser vi vart man kan hamna.

Hej! Helt klart intressant. Pris vet jag inte :S Har du lust att fundera lite och återkomma? MVH Oscar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tobbeno10:

Har Msi z87 mobo med 16gb ram och en i7 4770k som kyls med en H60 om det är intressant?

Skickades från m.sweclockers.com

Jadå det är intressant. Vad tänker du för pris på det där? MVH Oscar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Philip122:

Har ett EVGA GeForce GTX 1060 SC Gaming 6GB liggandes, använt i ca 3 månader i väntan på att mitt EVGA GeForce GTX 1080 8GB SC Gaming ACX 3.0 skulle komma när dom tog slut för ett år sen. Kortet är alltså i nyskick. Har kvitto,kartong. Kortet är inköpt för 3148:- hos Dustin home. Pris diskuteras ifall av intresse, hör av dig här eller via pm så kan vi prata vidare. Bor i Stockholm, men kortet kan skickas
Med vänliga hälsningar,
Philip

Hej! Vad tänker du för pris på det? MVH Oscar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mossbloss:

Har ett Asus Strix b250g gaming mobo liggandes

Skickades från m.sweclockers.com

Tja! Jadå det är intressant. Vad tänker du för pris?

MVH Oscar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Madz:

Yes, finns kvar

Kan du skicka prisförslag på både kort och cpu i pm tror du? Riskar nog missa flera inlägg här annars.

Permalänk
Skrivet av deSouza:

Tja! Jadå det är intressant. Vad tänker du för pris?

MVH Oscar

Skickar ett pm

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mossbloss:

Skickar ett pm

Skickades från m.sweclockers.com

Tror jag måste avstå från detta då det kan komma att kräva att jag lägger rätt mycket pengar på både CPU och minnen vilket jag helst undviker. Tack ändå för förslaget.

Permalänk
Skrivet av deSouza:

Låter helt klart intressant. jag vet inte dock hur det är med värdering heller... Tar du 1000? MVH Oscar

Priset är hugget i sten. Har redan två spekulanter.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Intel Core i9-12900KF 5.2GHz+ HT Custom loop
MSI RTX 4080 Gaming X Trio 3030MHz
Asus ROG Maximus Apex Z690 (WI-FI)
Corsair Dominator Platinum 6200mhz 32GB CL36
Asus 34" TUF VG34VQL1B, NZXT H9 Flow, Corsair HX1200i, 970 Evo Plus, Asus ROG Strix Flare MX, Logitech G502 PS

Permalänk
Medlem
Skrivet av Knotvillage:

Priset är hugget i sten. Har redan två spekulanter.

Skickades från m.sweclockers.com

Såg att jag fattade dig fel på ditt första inlägg. Jag har eventuellt hittat en CPU som jag kan bygga med. Hur snabbt behöver du svar?

MVH Oscar

Permalänk
Skrivet av deSouza:

Såg att jag fattade dig fel på ditt första inlägg. Jag har eventuellt hittat en CPU som jag kan bygga med. Hur snabbt behöver du svar?

MVH Oscar

Jag har redan spekulanter. Letar moderkort själv så för tillfället kan jag inte sälja alls.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Intel Core i9-12900KF 5.2GHz+ HT Custom loop
MSI RTX 4080 Gaming X Trio 3030MHz
Asus ROG Maximus Apex Z690 (WI-FI)
Corsair Dominator Platinum 6200mhz 32GB CL36
Asus 34" TUF VG34VQL1B, NZXT H9 Flow, Corsair HX1200i, 970 Evo Plus, Asus ROG Strix Flare MX, Logitech G502 PS