Kan ej ansluta ps4 kontrollen till ps4

Permalänk

Kan ej ansluta ps4 kontrollen till ps4

Tjenare tjenare!

Nu har jag varit och testat en hel del men inte fått något positivt svar.
Köpte ett fungerande ps4 av flickvännens bror. Fungerade hemma hos honom och vi startade upp det hemma hos oss och det fungerade felfritt.
Bestämde oss för att "fabriksåterställa" ps4 på grund av att hans information osv fanns kvar. Vi gjorde det och inget problem hittills.
Startar ps4 på nytt och på skärmen så visar det en bild när ps4 är kopplat med handkontrollen med sladd och texten som lyder "Koppla kontrollen till ps4at och tryck på ps knappen". Följer stegen och ingenting händer. Kontrollen vill inte ansluta. Testar med den andra kontrollen ingenting händer.

Kontrollerna lyser både "Orange" och om man trycker på ps knappen så blinkar dem till snabbt en gång. ÄR ps4 avstängt vad jag märkte så blinkar dem ett tag. Aldrig om det är påslaget.
Testat starta det i felsäkert läge kontrollerna vill inte ansluta ändå.

Var kan mitt problem ligga? Kontrollerna? Sladden? Ps4?
Jag själv känner ju att kontrollerna fungerar, sladden fungerar iom att kontrollerna laddar? Hjälp snälla!!

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Visa signatur

Intel Core i9-9900k ASUS ROG STRIX Z390-FGAMING
hyperx DDR4 2666MHz 32GB
ASUS GeForce RTX 2080 Ti Dual OC
Cooler master hax
Predator XB271HUA. LG 34GK950F

Permalänk

@PlexGear: Testat fungerade ej

Permalänk

@Mcnil: Testat fungerade ej

Permalänk

*Edit*
Provade 3 olika micro USB som jag hade hemma inget fungerade.
Stack ner till Ica och testade en ny och då fungerade det.
Nu är det fixat och klappat.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Livsnjutare 😎

Tänkte sagt att det är nog kabeln, jag har haft liknande problem.

Men bra att det löste sig

Visa signatur

Citera eller Svara för respons! •
• Life is a playground {|;^) •

Permalänk

Känsliga är dom :/

Permalänk

Handkontroll fungerar ej med usb

Hej!
Har samma problem som ni beskriver och har testat ny USB sladd, ny handkontroll men inget fungerar. Köpte spelet begagnat och fabriksåterställt. Någon som har något tips?

Permalänk
Medlem

har samma problem. hittade du lösningen?

Permalänk

Jag har samma problem. Har testat ca 10 USB kablar men funkar inte. Kommer inte vidare.
Köpte min konsol begagnad och förra ägaren gjorde en fabriksåterställning. Men när jag startar det så kommer jag bara till att jag skall ansluta kontrollen. Men det går ej. Testat vad tidigare skrivare skrivit men inget funkar. Någon som har en lösning?

Permalänk
Medlem

Om man kollar på kontrollen på undersidan så finns det ett litet runt hål vid skruven närmast L2. Ta ett gem eller smalt föremål och tryck in den i 10 sekunder. Sen kan man försöka para om igen med micro USB.

Permalänk

Har gjort detta flera gånger men hjälper inte.

Permalänk
Medlem

Testa att ansluta den till PC och funktionstesta den på datorn. Fungerar det inte där är den trasig.

Du kan ladda ner ds4windows för att få den att fungera med windows.
http://ds4windows.com/