Vill du vara del av diskussionerna i forumet, ställa frågor eller hjälpa andra? Registrera dig här!

Warcraft III: Reforged får massiv kritik – 0,5 i betyg på Metacritic

Trädvy Permalänk
Cyberman
Registrerad
Dec 1999

Warcraft III: Reforged får massiv kritik – 0,5 i betyg på Metacritic

Med borttagna funktioner och avsaknad av nya förbättringar som utlovades innan lanseringen åtnjuter nu Warcraft III: Reforged det lägsta användarbetyget någonsin på Metacritic.

Läs hela artikeln här

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa leder till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jan 2020

Recensionsbombning eller inte, 19 000 omdömen kan väl ändå ses som ganska representativt.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Okt 2015

Rätt åt Blizzard! Håller man bara på med cash grab så förtjänar man att gå under.

Skickades från m.sweclockers.com

Ryzen 7 2700 @ 4.0Ghz, X470 Taichi, 16gb ram @ 3200 mhz, GTS V8 Cpu Cooler, Gigabyte 5700XT.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Tornedalen
Registrerad
Apr 2009

Jag är personligen inte missnöjd med spelet då jag haft skitkul under helgen med att spela Stronghold, Green TD och Line Tower Wars

Main [Louqe Ghost S1, 3900X, Strix B450-I, 32GB 3200MHz, 1080 TI FE, 2 TB 660P, SF600 Plat, Black Ridge + A12x15]
Unraid Server [FD R6, 1700X, X370, 16 GB ECC, ~44 TB HDD, 250 GB NVME Cache]

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Örebro
Registrerad
Apr 2004

Det här är så jävla grisigt så det är inte sant, och inte ett ljud än från Blizzard.
Inte ens "Ett uttalande kommer inom kort". Bara dead silence...
Själen hos Blizzard har verkligen dött.

Intel Core i7 8700k | Asus Z-370 Prime-A | EVGA Supernova G2 750w | 16 GB Crucial Vengeance 3000 mHz | MSI GeForce RTX 2080 Duke OC| Western Digital 3 TB - Samsung Evo SSD 500 GB & Intel 330 180 GB | Asus ROG PG279Q

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jun 2011
Skrivet av Balconette:

Recensionsbombning eller inte, 19 000 omdömen kan väl ändå ses som ganska representativt.

Fast det är ju exakt det recensionsbombning inte är. Representativt. Inte av produktens kvalitet. Vilket torde vara vad ett spelbetyg representerar.

Att folk är missnöjda är uppenbart och förståeligt, och om något så skulle man kunna hävda att detta är representativt av hur missnöjda folk är, bara man inte förväxlar det med den faktiska kvaliteten på produkten.

MSI Z77A-GD65 | Intel Core i5 3570K @ 4,2 GHz | Palit Geforce GTX 1070 JetStream | 16 GB Corsair Vengeance 1600 MHz

You must come with me, young ones, for I am the grim reaper.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Vetlanda
Registrerad
Feb 2011

Var väl ens inte Blizzard som hade gjort spelet heller, dem hade outsourcat till en annan tillverkare. Dem lovade nya cutscenes och ny story/plots för att få det att flyta ihop med World of Warcraft bättre men icke. Fans hade gjort det bättre, sedan har folk bett om en Diablo 2 remaster/remake i åratal så det fungerar bättre på nyare system och det har vi heller inte fått. Tur att fans tog tag i saken själva och gjorde en remake på Diablo 2 här:

https://www.youtube.com/watch?v=wOlMVg8qZYU

https://forums.crateentertainment.com/t/mod-reign-of-terror/3...

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Skåne
Registrerad
Dec 2002

Fixar dem problemen så kommer jag skaffa det o spela massor. Ska äntligen börja köra rankade 1v1 matcher.
Ska även köra kampanjen o lägga ut på Youtube (med 2 miljoner andra, jo jag vet).

[Gigabyte EP35-DS4][Intel Core 2 Duo E8400 3.0 Ghz][2x2GB Corsair XMS 2][Gainward GTX 570][Sandisk Extreme II 480GB][Corsair HX 620W][Fractal Design Define XL R4][Acer GD245HQBID]

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Mar 2002

@Campaigner:
De har väl tagit bort ranked?

6700K| Noctua NH-D14 | Corsair Vengeance LPX 2400Mhz 16GB | ASUS Z170 PRO GAMING | Intel Solid-State Drive 750 400GB| 2TB | OCZ Vertex 3 120GB | Corsair HX750 | Radeon HD6950 | Silverstone Fortress 02| 2xDell U2410 | Corsair Vengeance K70

Trädvy Permalänk
Hedersmedlem
Plats
Malmö 🌆
Registrerad
Apr 2007
Skrivet av Billy Joe Bob:

Det här är så jävla grisigt så det är inte sant, och inte ett ljud än från Blizzard.
Inte ens "Ett uttalande kommer inom kort". Bara dead silence...
Själen hos Blizzard har verkligen dött.

Det här går väl visserligen att undvika. Förköp inte spel. Vänta på recensioner.
Inte minst när det handlar om företag som har dålig return policy.
Eller ta risken. För all del. Men räkna med att man då också just tar en risk.

Med det sagt så har Blizzard bäddat för missnöje. En gång i tiden var deras releaser utöver det vanliga. Och folk var förlåtande för dessa "gudar". Idag är de väl mer som de andra. De kan också göra missar. Med undermålig returpolicy så är det inte så konstigt att de får det hett om öronen när de slarvat vid en release. Som man bäddar får man ligga.

Avslutningsvis har jag lite svårt för just recensionsbombande. Recensionerna blir missvisande så grundidén med recensionen förstörs. Men det är väl lite av en brist att det inte finns nå bättre sätt att nå fram riktigt. Är det bästa sättet att flagga för problem så kommer det väl fortsätta recensionsbombas gissningsvis.

Var tusan är den utlovade apokalypsen?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Feb 2010

Det går helt enkelt inte att lita på spelbolagen och förboka spel...

i7-5960X @ 4GHZ | EVGA GeForce GTX 1080 Ti FTW3 GAMING | Asus ROG SWIFT PG278Q | MSI X99S SLI PLUS | Crucial DDR4 2133MHz (4x4GB) | Corsair H110 | Corsair AX 1200i | Samsung SSD 840 Pro 256GB | Samsung Spinpoint F1 1TB | Asus Xonar Essence STX | WIN 10 | Phanteks Enthoo Primo
Kringutrustning: Dream Machines DM1 Pro S | Thrust Isla Keyboard | Steelseries Arctis 7 Wireless | Logitech G633 | Creative Gigaworks T40 Series II

PS4 Pro - Samsung 860 EVO 1TB SSD
LG 65" UHD OLED Smart TV OLED65C8

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Skåne
Registrerad
Dec 2002
Skrivet av Mats76:

@Campaigner:
De har väl tagit bort ranked?

Ja, fast så fort det läggs in (tillsammans med stabiliteten) så köper jag.

[Gigabyte EP35-DS4][Intel Core 2 Duo E8400 3.0 Ghz][2x2GB Corsair XMS 2][Gainward GTX 570][Sandisk Extreme II 480GB][Corsair HX 620W][Fractal Design Define XL R4][Acer GD245HQBID]

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Sep 2014

Blizzard är dött i mina ögon. En gång i tiden älskade man allt de producerade.. Nu sneglar jag knappt på trailers från deras spel då jag vet att de endast kommer göra en besviken med trasiga och ofärdiga spel.
De förtjänar varenda dålig recension de får!

Jag har för många prylar.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Mar 2004

Avinstallerade deras launcher efter att HotS sattes på livsuppehållande supoprt och Destiny 2 flyttade till Steam.

“Problems that remain persistently insoluble should always be suspected as questions asked in the wrong way.” ― Alan W. Watts

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Jan 2007

Varför förköper folk spel? Ni borde ha lärt er vid det här laget. Vänta på release, slipp slösa pengar på saker ni inte blir nöjda med.

Core i7 7700K | Titan X (Pascal) | MSI 270I Gaming Pro Carbon | 32 GiB Corsair Vengeance LPX @3000MHz | Samsung 960 EVO 1TB

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Skåne
Registrerad
Dec 2015

En bra sammanfattning av dagens BLIZZARD ENTERTAINMENT.

R7 3700X - Asus TUF Gaming X570 Plus - G.Skill Trident Z RGB DDR4 3200MHz CL14 2x8GB - MSI GeForce GTX 1070 Gaming X 8GB - Kingston A2000 1TB NVMe - 3x WD Red 6TB - Cooler Master Hyper 212 Black Edition - Corsair AX860 - Fractal Design Define R5 - Acer XF270HUA

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Jun 2014

Jag förstår att folk är allmänt missnöjda med releasen men jag väntar samtidigt med spänning på fullständiga recensioner och slutgiltiga betyg från etablerad spelmedia för en mer nyanserad bild utöver recensionsbombandet. Än så länge har de mestadels lyst med sin frånvaro.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
hemma
Registrerad
Maj 2005
Skrivet av Greed:

Var väl ens inte Blizzard som hade gjort spelet heller, dem hade outsourcat till en annan tillverkare. Dem lovade nya cutscenes och ny story/plots för att få det att flyta ihop med World of Warcraft bättre men icke. Fans hade gjort det bättre, sedan har folk bett om en Diablo 2 remaster/remake i åratal så det fungerar bättre på nyare system och det har vi heller inte fått. Tur att fans tog tag i saken själva och gjorde en remake på Diablo 2 här:

https://www.youtube.com/watch?v=wOlMVg8qZYU

https://forums.crateentertainment.com/t/mod-reign-of-terror/3...

Tycker det är rätt beslut att inte göra ändringar i storyn, WC3 story var väldigt bra, tycker det har gått utför mer och mer det senaste, och litar inte på att blizzard inte hade fuckat upp det totalt. Sen är det väldigt tråkigt att de slopade de bättre cutscenesen som de hade pratat om.

Överlag tycker jag att det är ett bra spel, eftersom det är i princip klassiska WC3 med snyggare grafik, tycker det är löjligt att ge spelet 0,5 i betyg när WC3 är ett av de bästa RTS spelen som har gjorts.

Skrivet av Söderbäck:

Avslutningsvis har jag lite svårt för just recensionsbombande. Recensionerna blir missvisande så grundidén med recensionen förstörs. Men det är väl lite av en brist att det inte finns nå bättre sätt att nå fram riktigt. Är det bästa sättet att flagga för problem så kommer det väl fortsätta recensionsbombas gissningsvis.

Bästa sättet att flagga för problem vore ju att inte köpa spelet tills man vet vad man får.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Sep 2010

The reddit effect.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Karlstad
Registrerad
Dec 2004

Såg Grubby lira det på Twitch.

Ganska så undermålig grafik.
Av någon anledning så känns det inte alls modernt.
Sen var det buggar och konstiga animationer på spells.
De fuckade upp original WC3 samtidigt med detta släppet med.
Så de som har WC3 och inte ens Reforged blev drabbade. Riktigt dåligt.

Fractal Design Define R4 | ASUS Z170-A | i5 6600K @ 4.6 GHz med CM Hyper 212 Evo
ASUS GTX 1070 Ti Cerberus Advanced | Corsair LPX Black 2666 Mhz 16 GB
Samsung 850 Evo 250 GB | EVGA Supernova G2 750W | Huawei Mate 20 X

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Finspång
Registrerad
Jul 2010

Warcraft 3 refunded! Men det tråkigaste av allt är att de dödade grundspelet... Det var inte direkt det jag hade föreställt mig med cross playability att nerfa classic wc3 till reforged på 30GB och borttagna funktioner :/ jag önskade att reforged aldrig fanns.

Och ja, det är verkligen en bedrift att få så bra metacritic när grundspelet var ett av de bästa ever och fortfarande spelbart än i dag!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Umeå
Registrerad
Aug 2011

Testade nyss köra 3 missions i kampanjen och visst det kunde varit bättre och jag förstår att folk är arga över custom games och vad Blizzard gjorde med den klassiska versionen, men tycker ändå det var roligt att köra om single player kampanjen.

Så är rätt kluven med vad jag tycker om spelet i helhet.

CPU Intel Core i9-7900X 4,3GHz - CPU kylare NZXT Kraken x62 - Chassi Be quiet! Dark Base Pro 900 - Ram G.Skill Trident Z RGB Series 64GB (8x8GB) 3600MHz - GPU Gigabyte GeForce RTX 2080 Ti Aorus Xtreme 11GB - Moderkort Asus Rog Rampage VI EXTREME X299 - M.2 Samsung 970 EVO series SSD 500GB - SSD Samsung 850 EVO 1TB - Hårddiskar 3x Seagate Firecuda 2TB SSHD - PSU Corsair HX750i 750W 80+ Platinum

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Mar 2009

Vad gör spelet så dåligt? Tänkte köpa med men missat allt, jobbat som en dåre

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Jan 2007
Skrivet av Hagge:

Folk är butthurt över att de ändrat på cutscenes jämfört med vad som visats på nån mässa. Samt nåt i eula om att blizzard äger eventuella moddar.

Spelet i sig är samma gamla warcraft 3 med fräsigare grafik.

Core i7 7700K | Titan X (Pascal) | MSI 270I Gaming Pro Carbon | 32 GiB Corsair Vengeance LPX @3000MHz | Samsung 960 EVO 1TB

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jan 2012
Skrivet av Hagge:

Det värsta är nog att Blizzard visar sådan respektlöshet för det spelet som just gjorde dem just till Blizzard genom att outsourca hela spelet och släppa det i en Alpha fas. WoW var en fortsättning av WC3 lore och massvis med assets togs ifrån WC3, samt så var WC3 just grunden för custom games vilket skulle utvecklas till dagens indie spel och i vissa fall store succeer som Dota.

Om du ignorerar detta så finns det ändå minst 20 mer anledningar till att inte köpa Reforged. Bara att googla.

Gpu: EVGA GeForce GTX 1080 TI FE Kraken G10+H110 Psu:Corsair AX760 Mb: Gigabyte Aorus Gaming 7 Cpu: Intel 8700k @5.2GHz @ 1.385V Cpu-kylare:EVGA CLC 280 Chassi:Define R5 Minne:G.Skill Ripjaws V 3600Mhz CL16 SSD:OCZ Arc 240GB HDD: Toshiba 3TB A-600

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Malmö
Registrerad
Apr 2007
Skrivet av Hagge:

I stora drag:

De säljer samma gamla spel med mindre funktioner till högre pris. De som har den originalspelet har dessa funktioner också skalats bort för att FU alla spelare

De säger till alla som gör mods till det GRATIS att allt det äger blizzard och de har inte ett skit o säga till om.

Det lovat saker i reforge som aldrig blivit av

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Helsingborg
Registrerad
Maj 2010
Skrivet av L'ombra:

Fast det är ju exakt det recensionsbombning inte är. Representativt. Inte av produktens kvalitet. Vilket torde vara vad ett spelbetyg representerar.

Att folk är missnöjda är uppenbart och förståeligt, och om något så skulle man kunna hävda att detta är representativt av hur missnöjda folk är, bara man inte förväxlar det med den faktiska kvaliteten på produkten.

0.5 är ju ganska lågt, men förtjänar inte en siffra högre än 1 då det är mycket som blivigt värre och saker som tagits bort som inte ersats i nya versionen.

Är man ny och ger den en recension så kan jag förtå at man get det en 3/10, men som ägare av TFT och spelat "gammla i flertalet år så ger jag personligen det en 1:a, och känner att det är ett skit spel nu i jämförrelse med TFT.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Sep 2016
Skrivet av lille7:

Överlag tycker jag att det är ett bra spel, eftersom det är i princip klassiska WC3 med snyggare grafik, tycker det är löjligt att ge spelet 0,5 i betyg när WC3 är ett av de bästa RTS spelen som har gjorts.

Samtidigt är ju frågan huruvida inte recensionerna borde baseras på det som faktiskt skulle vara Reforged - dvs i huvudsak grafiken.
WC3 har ju redan recenscerats och hyllats sedan snart 2 decennier tillbaka. Reforged skulle vara en upphottning av det gamla spelet och Blizzard misslyckades med att leverera på det mesta de lovade att just Reforged skulle vara.

Om Titanic skulle få en remaster och gå upp på bio där den upphottade bild- och ljudkvalitén var dragplåstret så vore det en väldigt ointressant recension om den baserades på att storyn fortfarande är bra.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Halmstad
Registrerad
Nov 2012

Jag har förköpt WoW: Shadowlands :/

Förköpte denna sörjan med, gav det 2 timmar och konstaterade att jag lika gärna kan lira originalet.

Av blizzard förväntar man sig faktiskt riktigt bra saker, sitter just nu AFK i Ironforge på WoW Classic och ska snart spamma lite AV

WoW Classic är precis vad jag förväntade mig och det rullar så otroligt mycket bättre än 1.12 klienten på min dator och fungrerar riktigt smooth sen launch för mig med låg MS och äntligen lagom med folk när man lvlar alts

CPU: Ryzen 7 3700x + Be Quiet! Dark Rock Pro 4 Moderkort: Asus TUF Gaming X570 Plus (Wi-Fi) Minnen: Corsair Vengeance LPX AMD 2x8gb 3200mhz GPU: Asus RX 5700 XT Strix OC SSD: Samsung 970 Evo Plus 1TB Nätagg: Corsair AX 850 80+ Gold Chassi: Fractal Design Define C Windowed Edition

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Maj 2013

Jag köpte den bara för kampanjen ändå men folk är arga för fel marknadsföring som fortfarande är uppe på hemsidan men inte finns på spelet.
Företaget dom outsourcade till är inte felet här va samma som gjorde SC1 Remastered.
Tidsdrift gjorde att blizz klippte bort väldigt mycket och företaget har inget val dom är klienterna.
Jag är 50/50 på spelet men synd men performance är skit samma skit som betan hade.

Chassi:Fractal Design R5 MB: ASUS ROG STRIX B350-F GAMING CPU: AMD Ryzen 5 1600 AiO: Corsair Hydro H100i v2 HD: 2TB WD Blue GPU: Sapphire Radeon RX 5700 XT 8GB Nitro+ OC SSD: 250GB 850 EVO GB (OS) SSD 500GB 850 EVO GB (Spel) PSU: Seasonic Focus 850W 80+ Platinum Minne: 16 GB GSkill 16GB 3200M Flare X Skärm: MSI Optix 27" LED Curved MAG27CQ