Prenumerera på SweClockers nya nyhetsbrev

Permalänk
Melding Plague

Prenumerera på SweClockers nya nyhetsbrev

Vill du ha de redaktionella guldkornen handplockade av oss och skickade till mailen? Prenumerera då på våra nya nyhetsbrev!

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Såg ni inte min "ingen reklam tack!"-skylt vid dörren?
Detta nyhetsbrev är ju 100% onödigt eftersom alla ändå loggar in minst en gång i timmen. Alla.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Processor: Motorola 68000 | Klockfrekvens: 7,09 Mhz (PAL) | Minne: 256 kB ROM / 512 kB RAM | Bussbredd: 24 bit | Joystick: Tac2 | Operativsystem: Amiga OS 1.3

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻
Skrivet av talonmas:

Såg ni inte min "ingen reklam tack!"-skylt vid dörren?
Detta nyhetsbrev är ju 100% onödigt eftersom alla ändå loggar in minst en gång i timmen. Alla.

Skickades från m.sweclockers.com

Vi skiter i din "Ingen reklam tack!"-skylt, nyhetsbrevet är opt-in och att få det är självförvållat!

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk
Medlem

Den andra tråden var ju rättså tydlig, men det kanske var oss stammisar bara som tyckte vårt?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Bara stockclockers som prenumererar på nyhetsbrev och missar nyheter!

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Medlem

Missar man inte det som gör SweC så bra med det där, nämligen forumet?

Visa signatur

Du som inte behärskar när du skall använda de och dem så finns en mycket enkel lösning. Skriv dom så blir det inte fel.
Första egna datorn -> ZX Spectrum 48k '82.
Linux Mint, Asus B550-F, Ryzen 5600X, LPX 64GB 3600, GT730

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻
Skrivet av medbor:

Den andra tråden var ju rättså tydlig, men det kanske var oss stammisar bara som tyckte vårt?

Skickades från m.sweclockers.com

Veckans fråga var just en fråga om man prenumererar på nyhetsbrev idag. Det var tänkt som en sanity check och den mer eller mindre bekräftade vår hypotes kring hur våra mest aktiva medlemmar ser på nyhetsbrev.

Skrivet av Tempel:

Missar man inte det som gör SweC så bra med det där, nämligen forumet?

Bra där! Vi funderade på ett nyhetsbrev om just forumet, men kom fram till att diskussionerna ofta är så dagsaktuella att ett nyhetsbrev kanske inte är rätt väg att gå. Människorna nyhetsbreven riktas mot är kanske inte heller särskilt intresserade av att hänga i forumet.

Det här kan så klart komma att ändras längre fram. Vi börjar med dessa fyra och kan när som helst välja att lägga till fler nyhetsbrev om vi ser behov av det.

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk
Musikälskare

Nej tack men tack ändå

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem

Ja tack! Asbra ifall man missat logga in någon dag Händer ju typ aldrig men... Bra att få en sammanfattning.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Tempel:

Missar man inte det som gör SweC så bra med det där, nämligen forumet?

Just detta är vad som gäller för mig. Lurkar mest i forumet idag, brukar försöka undvika att delta i diskussioner då jag oftast ändå inte har tid att hålla igång skrivandet. Det redaktionella slutade jag följa för längesedan, 9/10 nyheter har jag redan läst om på andra ställen innan SweClockers publicerat sin artikel men forumet är överlag ett av de bättre i Sverige i dagsläget. Stor variation i ämnena dessutom.

Nyhetsbrev med fokus på forumet är nog något jag kanske skulle överväga. Är ändå inte in dagligen så man kanske missar något vettigt ibland.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Att lägga till sajter i Feedly (RSS) är så mycket bättre. Om titel eller inledning inte intresserar mig så är det bara att scrolla förbi och den läsmarkeras. Besöker aldrig direkt nyhetssajter, endast forum. Ser inget syfte med nyhetsbrev förutom om själva innehållet inte finns på sajten i fråga.

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻
Skrivet av flashen:

Nej tack men tack ändå

Slipp då!

Skrivet av jecretur:

Att lägga till sajter i Feedly (RSS) är så mycket bättre. Om titel eller inledning inte intresserar mig så är det bara att scrolla förbi och den läsmarkeras. Besöker aldrig direkt nyhetssajter, endast forum. Ser inget syfte med nyhetsbrev förutom om själva innehållet inte finns på sajten i fråga.

Som planen ser ut blir inget innehåll exklusivt för nyhetsbreven. Så håller man koll på framsidan ska man inte gå miste om något om man väljer att inte signa upp sig.

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk
Medlem

63,7% valde alternativet "Nej" i undersökningen ändå väljer man att gå vidare?
Tja, friskt vågat hälften vunnet.

Visa signatur

Marantz NR1605, Rotel RB1090, Ino Audio piPs
SMSL SP200 THX Achromatic Audio Amplifier 888, SMSL M400, Audio-Gd NFB-11 (2015), Objective2+ODAC RevB, Audeze LCD-2 Rosewood, Monoprice M1060, ATH-M40x, Sennheiser HD660S, DROP X KOSS ESP/95X, Koss KPH30i, DROP X HiFiMan HE4XX

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻
Skrivet av backspace:

63,7% valde alternativet "Nej" i undersökningen ändå väljer man att gå vidare?
Tja, friskt vågat hälften vunnet.

Jajamen! Vi är väl medvetna om att konceptet med nyhetsbrev inte tilltalar alla som besöker SweClockers frekvent och det gick vi in med också när vi diskutera en omgörning internt. Resultatet kom alltså inte alls som en överraskning, tvärtom bekräftade det vår tes. Nyhetsbrev är en kanal för en annan typ av användare än de som jämt och ständigt hänger här på SweClockers.

Gällande omröstningen kan man vända på det; 36% röstade "Ja" eller "Nej, men kan tänka mig börja". De 64% du talar om som svarade "Nej" går ju inte miste om något för att vi gör en sån här sak för en annan stor del av våra läsare. Vårt tidigare nyhetsbrev som funnits i alla år öppnas än idag av ett femsiffrigt antal prenumeranter, så uppenbart är att det finns en icke försumbar skara som bryr sig.

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk
Medlem

Jag spår en framtid där ett citat lyder:
"Sweclockers har varit för naiva"
eller varför inte favoriten från 2019?
"Vi såg inte detta komma"

Men lycka till.

Visa signatur

Marantz NR1605, Rotel RB1090, Ino Audio piPs
SMSL SP200 THX Achromatic Audio Amplifier 888, SMSL M400, Audio-Gd NFB-11 (2015), Objective2+ODAC RevB, Audeze LCD-2 Rosewood, Monoprice M1060, ATH-M40x, Sennheiser HD660S, DROP X KOSS ESP/95X, Koss KPH30i, DROP X HiFiMan HE4XX

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻
Skrivet av backspace:

Jag spår en framtid där ett citat lyder:
"Sweclockers har varit för naiva"
eller varför inte favoriten från 2019?
"Vi såg inte detta komma"

Men lycka till.

Lika muntert och konstruktivt bemötande som alltid från din sida! Som det ser ut sedan ett par år tillbaka har nyhetsbrev fått en nyrenässans med ökat intresse, men då just av kurerade nyhetsbrev. Tiden av automatiskt genererade länklistor som det vi nu ska lämna är däremot hopplöst förbi.

Som jag skrivit flera gånger är nyhetsbrev inte är för alla och det är vi väl medvetna om – inte ens jag själv är målgruppen. Sen kan man välja att tycka att vi är naiva som gör något 1/3 i en omröstning sagt att de använder. Jag tycker det är en hyfsat stor andel, men allt är ju relativt. Med den inställningen är det mycket på sajten, däribland Marknad, vi inte bör göra något med då det används av långtifrån hälften av alla medlemmar.

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jacob:

Lika muntert och konstruktivt bemötande som alltid från din sida! Som det ser ut sedan ett par år tillbaka har nyhetsbrev fått en nyrenässans med ökat intresse, men då just av kurerade nyhetsbrev. Tiden av automatiskt genererade länklistor som det vi nu ska lämna är däremot hopplöst förbi.

Som jag skrivit flera gånger är nyhetsbrev inte är för alla och det är vi väl medvetna om – inte ens jag själv är målgruppen. Sen kan man välja att tycka att vi är naiva som gör något 1/3 i en omröstning sagt att de använder. Jag tycker det är en hyfsat stor andel, men allt är ju relativt. Med den inställningen är det mycket på sajten, däribland Marknad, vi inte bör göra något med då det används av långtifrån hälften av alla medlemmar.

Saken är ju den att ni på Geeks inte gärna lyssnar till användarna ändå så att ge sockersöta konstruktiva råd är ju meningslöst.

Exempel:
1. 99mac.se / 99.se.
2. Vrgeeks.
3. Nyheter om öppen källkod.
4. Nyhetstips från användare.
5. Hemma hos (som numera blivit en parodi)

Men märk väl också att jag skrev "lycka till" och det är något jag menar.

Edit: Glömde #5

Visa signatur

Marantz NR1605, Rotel RB1090, Ino Audio piPs
SMSL SP200 THX Achromatic Audio Amplifier 888, SMSL M400, Audio-Gd NFB-11 (2015), Objective2+ODAC RevB, Audeze LCD-2 Rosewood, Monoprice M1060, ATH-M40x, Sennheiser HD660S, DROP X KOSS ESP/95X, Koss KPH30i, DROP X HiFiMan HE4XX

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻
Skrivet av backspace:

Saken är ju den att ni på Geeks inte gärna lyssnar till användarna ändå så att ge sockersöta konstruktiva råd är ju meningslöst.

Exempel:
1. 99mac.se / 99.se.
2. Vrgeeks.
3. Nyheter om öppen källkod.
4. Nyhetstips från användare.

Men märk väl också att jag skrev "lycka till" och det är något jag menar.

Tråkigt att du upplever det så, jag tycker vi lyssnar och ändrar saker efter feedback hela tiden. Sen är det självfallet så att vi inte kan ändra på allt baserat på vad varje medlem säger om minsta grej eller skriva om varje nyhetstips, det faller på sin egen orimlighet. Vidare finns givetvis exempel på saker som inte gått bra tidigare och att vara efterklok är enkelt. Vågar man inte göra fel blir det heller aldrig några rätt. Det viktiga är att vi lär oss och tar med oss erfarenheterna.

I slutändan är det ditt val hur du uttrycker dig och blir tagen på allvar. Om konstruktiv kritik är meningslöst kan du ju fortsätta på den inslagna vägen om det roar dig, så behöver vi inte lägga tid på att ens försöka bemöta dig framöver.

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk
Lego Master

Well, signat upp för medlemsträffar iaf. Kanske dyker på nåt man skulle missat annars.

Visa signatur

* Vänsterhänt högerskytt med tummen mitt i handen.
* A franchises worst enemies are its biggest fans.
* 🖥️ i5 12600K | Z690 | 32GB | RTX 3070 | Define R6 | 48" 4K OLED | Win11 | 💻 Surface Go 3
* ⌨️ G915 Tactile | ⌨️ G13 | 🖱️ G502 X | 🎧 Pro X | 🎙️ QuadCast | 📹 EOS 550D | 🕹️ X52 Pro | 🎮 Xbox Elite 2
* 📱 Galaxy Fold4 | 🎧 Galaxy Buds Pro | ⌚ Galaxy Watch5 Pro | 📺 65" LG OLED | 🎞️ Nvidia Shield

Permalänk
Medlem

Ptja, inget för mig. Loggar in flera gånger om dagen i alla fall så missar typ inget. Men bra grej för de mindre aktiva, vet de när det är dags att svänga förbi för lite läsning

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

| AMD Ryzen 7 5800X3D | Noctua NH-U12A | Gigabyte X570 Aorus Pro | Powercolor Radeon RX 6900XT Red Devil | 16GB G.Skill Trident Z@3600 CL15 | Gigabyte Aorus 2TB M.2 NVMe SSD | Fractal Design Ion+ Platinum 860W | Fractal Design Meshify S2 Blackout | Corsair K70 | Logitech G502 | Alienware AW3423DWF |

Permalänk
Inaktiv

Jag vågar gissa att jag besöker SweC och FZ minst 15-30 gånger per dag, inget skämt.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

@Jacob
Verkligen dålig och personangrepps ton gentemot medlemmarna som inte håller med dej

-"Om konstruktiv kritik är meningslöst kan du ju fortsätta på den inslagna vägen om det roar dig, så behöver vi inte lägga tid på att ens försöka bemöta dig framöver."

-"Vi skiter i din "Ingen reklam tack!"-skylt,"

Och jag behöver inte någon prenumeration, har rätt bra koll ändå, men tack för förfrågan

Permalänk
Medlem
Skrivet av backspace:

63,7% valde alternativet "Nej" i undersökningen ändå väljer man att gå vidare?
Tja, friskt vågat hälften vunnet.

Det är ändå 36% som skulle ha velat ha det (gissar jag, inte sett omröstningen (fanns det kanske en "vet inte också?")), det är inte konstigt att man lägger till funktionalitet som 36% gillar och resten inte behöver använda.

Visa signatur

Hur många datorer är för många?

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av M_X_E_Q:

@Jacob
Verkligen dålig och personangrepps ton gentemot medlemmarna som inte håller med dej

-"Om konstruktiv kritik är meningslöst kan du ju fortsätta på den inslagna vägen om det roar dig, så behöver vi inte lägga tid på att ens försöka bemöta dig framöver."

-"Vi skiter i din "Ingen reklam tack!"-skylt,"

Och jag behöver inte någon prenumeration, har rätt bra koll ändå, men tack för förfrågan

Tycker det var rätt uppfriskande ton istället. Daltande med medlemmar som detta uppenbart inte riktar sig till hade varit rätt storbolagsaktigt.

- Jag vill inte ha skiten!
- Nej, men 36% vill det. Tack hej

Så.

Permalänk
Medlem
Skrivet av kelthar:

Det är ändå 36% som skulle ha velat ha det (gissar jag, inte sett omröstningen (fanns det kanske en "vet inte också?")), det är inte konstigt att man lägger till funktionalitet som 36% gillar och resten inte behöver använda.

Absolut, jag har full förståelse för det.
Det jag undrar är ju lite varför man genomför en omröstning (eller om det bara var en undersökning, oklart) om man ändå inte tänker följa majoritetsprincipen.
I mina ögon så blir det lite som ett grinigt dagisbarn (eller vuxen människa) som förväntar sig att få "Rätt" svar av sin omgivning men det visar sig att det inte alls blir så.
Förstår du hur jag menar?

Skrivet av anon193054:

Tycker det var rätt uppfriskande ton istället. Daltande med medlemmar som detta uppenbart inte riktar sig till hade varit rätt storbolagsaktigt.

- Jag vill inte ha skiten!
- Nej, men 36% vill det. Tack hej

Så.

Jag håller faktiskt med dig här, @anon193054.
Hellre att man håller en rak, saklig diskussion med fakta och statistik än att det ska slängas in en massa onödigt daltande med smileys för att motparten inte skall känna sig kränkt vid minsta lilla.
Dock måste då även redaktionen faktiskt acceptera att det finns människor som kritiserar och ifrågasätter besluten, även om det uppenbarligen inte ändrar något.

Visa signatur

Marantz NR1605, Rotel RB1090, Ino Audio piPs
SMSL SP200 THX Achromatic Audio Amplifier 888, SMSL M400, Audio-Gd NFB-11 (2015), Objective2+ODAC RevB, Audeze LCD-2 Rosewood, Monoprice M1060, ATH-M40x, Sennheiser HD660S, DROP X KOSS ESP/95X, Koss KPH30i, DROP X HiFiMan HE4XX

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻
Skrivet av backspace:

Absolut, jag har full förståelse för det.
Det jag undrar är ju lite varför man genomför en omröstning (eller om det bara var en undersökning, oklart) om man ändå inte tänker följa majoritetsprincipen.
I mina ögon så blir det lite som ett grinigt dagisbarn (eller vuxen människa) som förväntar sig att få "Rätt" svar av sin omgivning men det visar sig att det inte alls blir så.
Förstår du hur jag menar?

Jag håller faktiskt med dig här, @dix_xib.
Hellre att man håller en rak, saklig diskussion med fakta och statistik än att det ska slängas in en massa onödigt daltande med smileys för att motparten inte skall känna sig kränkt vid minsta lilla.
Dock måste då även redaktionen faktiskt acceptera att det finns människor som kritiserar och ifrågasätter besluten, även om det uppenbarligen inte ändrar något.

Frågeställningen/artikeln handlade om folk använder nyhetsbrev och att vi ville se en diskussion om det i kommentarsfältet. Det var inte en omröstning om huruvida vi skulle göra ett nytt eller ej. Det framgår ändå tydligt av artikeln i fråga.

Acceptans för andras åsikter finns och det allra mesta vi gör baseras på medlemmars feedback. Däremot finns ingen acceptans mot människor som är genomgående otrevliga när de framför kritik och man ska inte heller förvänta sig bli tagen på allvar med ett sådant beteende. Tycker även det är intressant att jag beskylls för att vara osaklig när jag försökt ge just sakliga svar, istället likställs man med ett grinigt dagisbarn. Jag beklagar att ett trevligt bemötande är för mycket begärt och väljer därför att avvika från diskussionen här.

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk
Medlem
Skrivet av backspace:

Absolut, jag har full förståelse för det.
Det jag undrar är ju lite varför man genomför en omröstning (eller om det bara var en undersökning, oklart) om man ändå inte tänker följa majoritetsprincipen.

I mina ögon så blir det lite som ett grinigt dagisbarn (eller vuxen människa) som förväntar sig att få "Rätt" svar av sin omgivning men det visar sig att det inte alls blir så.
Förstår du hur jag menar?

Japp, jag förstår. Hade jag gjort en sådan undersökning så hade det nog inte varit med majoritet i tankarna, utan snarare för att se hur stort intresset är. Jag vet inte om Sweclockers resonerat på samma sätt.

Visa signatur

Hur många datorer är för många?

Permalänk
Moderator
Forumledare

För de som inte läst själva nyheten så kommer här en TL;DR-version för att förhindra missförstånd:

Nyhetsbrev, nytt helt jättemyckettotaltotvingatheltfrivilligt val där man kan dela in nyhetsbrev efter 4 kategorier:

Den senaste veckans nyheter

Det senaste från testlabbet

Artiklar, guider, reportage och krönikor

Medlemsträffar och IRL-event

Kryssa i det du är intresserad av och profit

Jag och vissa andra gillar det, andra gillar det inte alls.....uppenbarligen

(fler detaljer finns i artikeln☝️)

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk
Medlem
Skrivet av backspace:

5. Hemma hos (som numera blivit en parodi)

En brain-wave hade ju varit att göra en ny forumdel för Hemma hos.
Varje person får bara starta en tråd i den forum delen för att göra ett litet "Hemma hos" sig själv.
Posta lite om sin Cribb och nörderi som han/hon vill.

Kommentarerna och uppdateringarna borde vara reglerade för att fokusera på "Hemma hos".

Redax kan sedan välja att "Feature:a" en tråd på första sidan om de tycker att den håller kvalié eller bjuda in sig på besök om OP är intresserad.

Visa signatur

Dator: MSI X570 Tomahawk, AMD 5600x, 64 GB RAM, 2xNVMe, 2xSATA SSD, 10 GBit NIC, Grafik Nvidia 3060 12 GB RAM
Skärm: Dell U3821DW 38" ultrawide Bärbar dator: MBA M1
Synology DS1821+ (10Gbit) - Dockers, VM, Surveillance Station 9 kameror
DS3612xs (10Gbit) - Backup sparas till denna från ovan
Skrev jag något vettig? "Tumme up":a så vet jag att det fanns nytta i min post.

Permalänk
Moderator
Forumledare
Skrivet av Gustav-P:

[...]eller bjuda in sig på besök om OP är intresserad.

Det går väl mer under ”hot” än ”trevlig och kul grej”? 🤔

(Ovan kommentar är ett skämt där postaren antyder att redaktionsmedlemmarna är människor som man inte vill ha hemma. Självklart är redaktionsmedlemmarna helt ok människor (på avstånd) och det är upp till var och en att bjuda hem dessa till sitt hem...på egen risk)

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord