Iphone vs. Samsung? Comhem bra? (omröstning)

Permalänk

Iphone vs. Samsung? Comhem bra? (omröstning)

Hejsan!

Min Huawei P20 Pro börjar bli väldigt trött och tänkte köpa en ny lur, har sett att de flesta har rabatt på Iphone XS upp till 4500kr, då börjar den nästan bli värd att överväga köpas, men också hört att Galaxy S20 som sägs ska komma ut i Mars är grym, dock kommer den vara dyrare än vad XS kostar nu med sin rabatt.

Har inte haft en Iphone sen Iphone 4 var aktuell, hur är de idag?
Så ska man köra på XS nu med rabatten eller vänta in Galaxy S20 och köra på den?

Sen undrar jag också om någon har mobilabonnemang hos Comhem kan berätta lite hur deras täckning är och så?
Såg att de hade ganska bra erbjudande gällande både mobiler och abonnemang.

Tack på förhand.

Visa signatur

Laptop och Philips Fidelio X2HR :)

Permalänk
Medlem

Lägg till ett fjärde alternativ. "Behåll din nuvarande".

Permalänk
Avstängd

XS är gammal och S20 är inte släppt så jag skulle säga inget av de alternativen. Frågan är väl om du vill byta från Android till Iphone, för det innebär ju en omställning. Hur stor beror på vad du gör med din telefon och så, men en omställning är det oavsett.

Är du villig att kolla på en Samsung så tycker jag S10E är ett ganska bra alternativ. Du får mycket av vad S10 är i ett i mina ögon bättre format utan böjda kanter på skärmen till ett lägre pris.

Permalänk
Skrivet av lindahlj:

Lägg till ett fjärde alternativ. "Behåll din nuvarande".

Som är inne på sina sista andetag innan döden? Tveksamt

Skrivet av snajk:

XS är gammal och S20 är inte släppt så jag skulle säga inget av de alternativen. Frågan är väl om du vill byta från Android till Iphone, för det innebär ju en omställning. Hur stor beror på vad du gör med din telefon och så, men en omställning är det oavsett.

Är du villig att kolla på en Samsung så tycker jag S10E är ett ganska bra alternativ. Du får mycket av vad S10 är i ett i mina ögon bättre format utan böjda kanter på skärmen till ett lägre pris.

Jo det är ju sant, det är en omställning helt klart. Samsung tycker jag visserligen är mycket trevlig också, kanske är värt att vänta in S20 eller kanske se om jag hittar någon rea på S10+ någonstans

Visa signatur

Laptop och Philips Fidelio X2HR :)

Permalänk
Medlem

Jag tycker du ska vänta S20 den presenteras snart, och släpps tror jag 6 mars, jag tänkte eventuellt byta till den från min Note 8. I mitt fall så är det ultra som är det intressanta.

Visa signatur

Intel i7 7700K, Sapphire RX 5600 XT Pulse 6 GB, 16 gb, EVGA G2 750w | Nikon D500 | Nikon D750 | Nikon Z6 | Nikon D7200

Permalänk
Medlem

Du har Android, har du köpt appar eller liknande? I så fall får man ta med det om man ska byta ekosystem.

Men ska jag jämföra en XS och S20 så hade jag ju absolut inte tagit en XS.

Sen förstår jag väl inte hur en P20 Pro är "trött" redan

Iphone och IOS är det inget fel, de fungerar som alltid typ. Med sina plus o minus som Android.

Angående Comhem hade jag personligen aldrig bundit upp mig hos dom iaf, fy fan vilket jävla företag och kundtjänst. Men alla är olika

Permalänk
Skrivet av zosma:

Jag tycker du ska vänta S20 den presenteras snart, och släpps tror jag 6 mars, jag tänkte eventuellt byta till den från min Note 8. I mitt fall så är det ultra som är det intressanta.

Ja jag är sugen på ultra också, tror jag avvaktar, kanske om det dyker upp en schyst deal på S10+ så kör jag på det men tror allt det blir en Samsung för mig och stannar kvar hos Android.

Skrivet av Nivity:

Du har Android, har du köpt appar eller liknande? I så fall får man ta med det om man ska byta ekosystem.

Men ska jag jämföra en XS och S20 så hade jag ju absolut inte tagit en XS.

Sen förstår jag väl inte hur en P20 Pro är "trött" redan

Iphone och IOS är det inget fel, de fungerar som alltid typ. Med sina plus o minus som Android.

Angående Comhem hade jag personligen aldrig bundit upp mig hos dom iaf, fy fan vilket jävla företag och kundtjänst. Men alla är olika

Nja inte köpt appar men det är ju sant detta med att vänja sig vid IOS och Iphone igen efter alla år med Android.
Nu när du säger det, Comhem var för jävliga att få tag på back in the day när jag hade bredband hos dem.

Tack för svar, kör nog Samsung i Mars

Visa signatur

Laptop och Philips Fidelio X2HR :)

Permalänk
Medlem

@drakelito: Tycker du borde slänga in en fråga om man ska ha Intel eller AMD prolle också

Permalänk
Medlem

Abonnemang & Huawei P30 pro så har Comviq
ett bra pris 345:- i månaden med 10GB surf och fria samtal bindningstid 24 månader.
Man betalar 24* 150 = 3600 för mobilen.

Bonus:
Är du kund hos både Comviq och Com Hem? Grattis! Då kommer vi att dubbla surfen som ingår i ditt abonnemang helt utan extra kostnad. För att du ska få dubbel surf kostnadsfritt krävs att:

- Du har ett mobilabonnemang (Fastpris Mini och Go ej inkluderat) hos Comviq
- Du har bredband och/eller TV från Com Hem.
- Produkterna behöver stå på samma personnummer.
https://webbutik.comviq.se/huawei-p30-pro.html
[/quote]

Visa signatur

Windows 11 pro, Corsair 4000D Airflow, MSI PRO B660M-A WIFI D4, Intel Core i5 12600K, Corsair 32GB (2x16GB), PowerColor Radeon RX 6900 XT, Kingston NV1 500GB M.2 NVMe, WD Black SN850 1TB Gen 4, Seasonic Focus GX 850W, LG UltraGear 32GP850

Permalänk
Medlem

Låter jobbigt att byta till iOS, orkar du det?

S10an har ju gått ner väldigt mycket i pris den senaste tiden så du kanske kan överväga den? Synnerligen bra telefon måste jag säga (har S10+).

P30 Pro är väl också ett alternativ?

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem

Inget fel med iPhone XS. Har själv en sådan, väldigt bra mobil. Snabb, bra batteri och allt det där. Snabbare än de flesta Android telefoner (t.o.m. S10). Inget problem med att komma in i iOS, väldigt lätt OS vem som helst kan förstå det. Hade gått på XSen eller om du vill lägga pengar 11 Pro.

Visa signatur

𝕊𝕡𝕖𝕔𝕚𝕗𝕚𝕜𝕒𝕥𝕚𝕠𝕟𝕖𝕣
Fractal Vector RS Dark TG | ASUS TUF GAMING X570-PLUS | Ryzen 9 3900X | Kraken X62 | 4x8GB G.Skill Trident Z Neo @3600 C16 | ASUS Geforce RTX 2080 Ti ROG Strix Gaming OC 11G | Corsair HX1000i | Corsair MP510 480GB | Seagate Barracuda 1TB

Permalänk
Medlem

Då har åtminstone jag bokad en S20 Ultra.

Visa signatur

Intel i7 7700K, Sapphire RX 5600 XT Pulse 6 GB, 16 gb, EVGA G2 750w | Nikon D500 | Nikon D750 | Nikon Z6 | Nikon D7200

Permalänk
Inaktiv

Skulle inte gå över till Apple, jag har gått från Apple och de är ett jäkla bök att installera om alla appar man haft och jag har dessutom skrotat mitt Apple ID, har själv en P20 Pro och jag skulle nog köpa en P30 om jag bytte idag.

Permalänk
Medlem

Ska man ha marknadens bästa mobil så är det ju lätt s20, finns ju ingen annan ens i närheten prestanda mässigt. Att folk kan köpa iphone, fattar inte. Alla andra märken tävlar typ om bästa prestanda och kameror displayer osv. Alla andra märken har diverse nya funktioner att skryta om, utom iphone.. att man ens orkar byta ut en gammal iphone mot en nyare, de är ju precis samma skräp som kostar massa. Leksaken har glas baksida och en mobil tappar man ju aldrig. Brukar typ varrannan dag ta med min s9 in i durchen och skölja av den, kan man de med leksaker?
Dagens bilar kommer att gå att öppna och starta med mobilen, nfc alltså. Samsung är en av få som har rätta klassningar till att göra det på samtliga VAG bilar som börjar släppas nu. Även den funktionen att ha nfc och kunna betala med sitt kreditkort i nästan samtliga betalautomater i sverige.
Så jaa köp s20!!
En kollega har comhem/tele2 och en s10+ hans nät verkar krångla väldigt mkt, typ dagligen. Bra mottagning men problem men internet typ..

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

P20 Pro är en av marknadens bästa mobiler och kamera fortfarande. Återställ telefonen till fabrik och avinstallera/rensa minnet lite. Tror inte du kommer få stor vinning alls av att uppdatera (förutom att telefonen då är rensad). I värsta fall kan ett batteribyte behövas för att fräsha upp upplevelsen lite, men troligen bör det fortfarande vara till stor del bra...

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

@filski: Vad gäller det du nämner, prestanda, kameror display så ligger Apple i topp, du är dåligt påläst. Även batteritiden är i toppklass på senaste generationen. Kolla prestanda här: https://www.gearstoday.com/comparision/apple-a13-bionic-vs-sn....
Har själv kört Android i många år, senaste året har jag haft Huawei P20 Pro, Galaxy S10e och senast Huawei Mate 20 pro och har sedan jag bytte till Iphone 11pro aldrig längtat tillbaka. Den är grym i alla avseenden, batteritiden är det bästa jag upplevt.

Permalänk
Medlem

Bytte från android till iphone 11 innan jul och det finns inget som är bättre på iphone. Kanske möjligen spel då, för det vet jag inget om. Men användarvänligheten, som ska vara iphone:s stora grej, är sämre enligt mig. Man behöver även starta om telefonen oftare eftersom något slutar fungera som det ska.

Visa signatur

"Det här systemet fungerar urkasst." - operatör.
"Hur ska det fungera då?" - jag
"Gör så att det fungerar som jag vill." - operatör.
/facepalm

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Otur:

Bytte från android till iphone 11 innan jul och det finns inget som är bättre på iphone. Kanske möjligen spel då, för det vet jag inget om. Men användarvänligheten, som ska vara iphone:s stora grej, är sämre enligt mig. Man behöver även starta om telefonen oftare eftersom något slutar fungera som det ska.

Håller helt med, Apple är ett mera låst system där du inte kan ändra speciellt mycket och de var just därför jag lessnade och gick över till Android, jag vill kunna designa min hemskärm som jag vill ha den, inte som Apple vill att den ska se ut, jag kan välja vart jag vill ha mina ikoner, jag kan byta ikoner, går att ändra så pass mycket att telefonen blir unik just för mig och ingen annans telefon ser lika dan ut.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon301768:

Håller helt med, Apple är ett mera låst system där du inte kan ändra speciellt mycket och de var just därför jag lessnade och gick över till Android, jag vill kunna designa min hemskärm som jag vill ha den, inte som Apple vill att den ska se ut, jag kan välja vart jag vill ha mina ikoner, jag kan byta ikoner, går att ändra så pass mycket att telefonen blir unik just för mig och ingen annans telefon ser lika dan ut.

bara det faktum att man kan sortera appar automatiskt på android är fantastiskt, vilket inte går på iphone.

Visa signatur

"Det här systemet fungerar urkasst." - operatör.
"Hur ska det fungera då?" - jag
"Gör så att det fungerar som jag vill." - operatör.
/facepalm

Permalänk
Medlem
Skrivet av Otur:

Bytte från android till iphone 11 innan jul och det finns inget som är bättre på iphone. Kanske möjligen spel då, för det vet jag inget om. Men användarvänligheten, som ska vara iphone:s stora grej, är sämre enligt mig. Man behöver även starta om telefonen oftare eftersom något slutar fungera som det ska.

Ha, de enda gångerna jag startat om mina iPhones har varit vid iOS-uppdateringar. Min Android strular helt otroligt mycket mer.

Jag hade utan tvekan kört på en iPhone Xs till det priset.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zirgo:

pris 345:- i månaden med 10GB surf och fria samtal bindningstid 24 månader.
Man betalar 24* 150 = 3600 för mobilen.

"Man betalar 24* 150 = 3600 för mobilen."
Det är vad operatören vill få dig att tro

Permalänk
Medlem

@Elektron:

Jag betalar 195:- för senior abonnemang 32GB.
195+150 = 345 :- per månad.

Men du kanske menar att jag får subventionerat abonnemang för att det skall låta billigt.
För mig spelar det ingen roll hur man räknar, det är min månadskostnad som betyder
något för mig.

Visa signatur

Windows 11 pro, Corsair 4000D Airflow, MSI PRO B660M-A WIFI D4, Intel Core i5 12600K, Corsair 32GB (2x16GB), PowerColor Radeon RX 6900 XT, Kingston NV1 500GB M.2 NVMe, WD Black SN850 1TB Gen 4, Seasonic Focus GX 850W, LG UltraGear 32GP850

Permalänk
Medlem
Skrivet av nisselask:

@filski: Vad gäller det du nämner, prestanda, kameror display så ligger Apple i topp, du är dåligt påläst. Även batteritiden är i toppklass på senaste generationen. Kolla prestanda här: https://www.gearstoday.com/comparision/apple-a13-bionic-vs-sn....
Har själv kört Android i många år, senaste året har jag haft Huawei P20 Pro, Galaxy S10e och senast Huawei Mate 20 pro och har sedan jag bytte till Iphone 11pro aldrig längtat tillbaka. Den är grym i alla avseenden, batteritiden är det bästa jag upplevt.

Jo enligt tester så är dom det ja, det vet jag allt. Dålig påläst är jag inte. Sen säger ju aldrig en test i mina ögon/öron om hur bra en mobil är tex. Men man får en fingervisning om att den är bra eller dålig. Men kommer ihåg att jag tex för många årsen hade en nokia 920 tror ja den hette, 2 år senare så köpte sambon den senaste iphonen, min 2 år gamla nokia slog iphonen med hästlängder när de gällde kamera. Iphone har blandannat köpt displayer och även kameror av samsung till sina mobiler...
Sen så ska vi se, tanten hemma har iphone, krånglar hur mkt som hellst för henne när de gäller att skriva ut, aldrig någonsin vart någe krångel för mig. Ja vi ska ta å lägga över lite bilder från mobilen till pc:n, ja men vi tar å ska behöva installera något program å ska krångla med inlogg osv. Apple car play eller va de heter är ju sopor om man jämför med android auto, MKT bättre kartfunktioner med android auto. Undra vad de kan bero på? Eller när ska appel rita ihop sina egna kartor tro?
Sen har vi även våran iphone som står i en soundbar typ i köket för just bara spela musik, inget simkort. Facetime är avstängt, men varje gång man startar igång skärmen på den så säger den att dom kan ta ut en avgift när det används, fast det som sagt är avstängt?
Alla nya mobiler i hela världen har usb-c men inte iphone.

Samsung note10 var förra årets bästa mobil, punkt!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zirgo:

@Elektron:

Jag betalar 195:- för senior abonnemang 32GB.
195+150 = 345 :- per månad.

Men du kanske menar att jag får subventionerat abonnemang för att det skall låta billigt.
För mig spelar det ingen roll hur man räknar, det är min månadskostnad som betyder
något för mig.

Ja precis, det är ju 345kr som räknas och det var det jag menade. Det är ju det priset du får betala och det priset du får jämföra med.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

@Elektron:
345 x 24 = 8280kr är väl fortfarande inte så farligt för telefonen (med tanke på avbetalning av annan elektronik) och då ska man räkna med 32GB abonnemanget som helt gratis? Tycker det är rimligt att räkna som personen ovan gjorde eftersom ett abonnemang med den datamängden kostar ungefär så mycket idag och det är ju något han hade haft ändå

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Avstängd
Skrivet av medbor:

@Elektron:
345 x 24 = 8280kr är väl fortfarande inte så farligt för telefonen (med tanke på avbetalning av annan elektronik) och då ska man räkna med 32GB abonnemanget som helt gratis? Tycker det är rimligt att räkna som personen ovan gjorde eftersom ett abonnemang med den datamängden kostar ungefär så mycket idag och det är ju något han hade haft ändå

Skickades från m.sweclockers.com

Man kan ju titta på vad en P30 Pro kostar, idag ~6800 (har dock varit nere på knappt 6000 ett par gånger) så då får man abonnemanget för 14-1500. Vilket förstås är ett ganska bra pris speciellt för 32GB i månaden, som icke pensionär får man dock bara 10GB men det är fortfarande rätt bra. Om man nu vill ha just en P30 Pro, och använder så mycket data, så blir det ju billigt. Väljer man telefonen på grund av erbjudandet så tror jag att det kan vara värt att fundera på alternativ. Och som med alla former av avbetalning så bör man fundera på om man hade gjort köpet om man hade behövt betala hela kostnaden direkt, och om inte så kanske man ska tänka ett varv till.

Personligen kom jag för ganska många år sedan fram till att det inte passar för mig att köpa telefoner på avbetalning då jag inte behöver en värstingtelefon och man sällan får bra erbjudanden på billigare telefoner. Sedan dess har jag köpt typ förra årets toppmodell för runt 3000 sådär vartannat år. Sen ett billigt Hallon abb. för 99 med 4GB som räcker bra för mig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av medbor:

@Elektron:
345 x 24 = 8280kr är väl fortfarande inte så farligt för telefonen (med tanke på avbetalning av annan elektronik) och då ska man räkna med 32GB abonnemanget som helt gratis? Tycker det är rimligt att räkna som personen ovan gjorde eftersom ett abonnemang med den datamängden kostar ungefär så mycket idag och det är ju något han hade haft ändå

Skickades från m.sweclockers.com

Nej du missförstår mitt inlägg. Jag har inte lagt någon vikt gällande om det är billigt eller dyrt.
Mer betonade att det är 345kr som är den totalt kostnaden och då rimligtvis denna man jämför med, mot tex andra abonnemang + telefon eller abonnemang inklusive mobil osv.

Det är som att säga att kostnaden för tex en telefon för 1 kr plus abonnemang kostar en krona, vilket vi alla förstår att det tillkommer andra kostnader vilket då gör att det är mer rimligt att jämföra de totala kostnaderna.

Vad man enkelt som företag kan göra är att höja kostnaderna för abonnemang för att få deras telefoner att framstå som billigare än vad de är. Jag vill återigen betona att i mina inlägg har jag inte lagt någon vikt gällande dealen/kampanjen i inlägget ovan, så tolkar du det som jag tycker att dealen är bra eller dålig så har du missförstått det jag skriver.

Skrivet av snajk:

Man kan ju titta på vad en P30 Pro kostar, idag ~6800 (har dock varit nere på knappt 6000 ett par gånger) så då får man abonnemanget för 14-1500. Vilket förstås är ett ganska bra pris speciellt för 32GB i månaden, som icke pensionär får man dock bara 10GB men det är fortfarande rätt bra. Om man nu vill ha just en P30 Pro, och använder så mycket data, så blir det ju billigt. Väljer man telefonen på grund av erbjudandet så tror jag att det kan vara värt att fundera på alternativ. Och som med alla former av avbetalning så bör man fundera på om man hade gjort köpet om man hade behövt betala hela kostnaden direkt, och om inte så kanske man ska tänka ett varv till.

Personligen kom jag för ganska många år sedan fram till att det inte passar för mig att köpa telefoner på avbetalning då jag inte behöver en värstingtelefon och man sällan får bra erbjudanden på billigare telefoner. Sedan dess har jag köpt typ förra årets toppmodell för runt 3000 sådär vartannat år. Sen ett billigt Hallon abb. för 99 med 4GB som räcker bra för mig.

Här är en som förstår min poäng bättre. Då kan vi i ditt exempel för skojs skull räkna ut vad en ekvivalent deal skulle kosta.
(3000/24) + 99 = 224kr per månad för telefon inklusive abonnemang. Dvs du skulle då behöva hitta en likvärdig telefonen eller bättre för 224kr i månaden eller runt omkring det priset för att det skall kunna konkurrera eller vara relevant gällande mot din nuvarande metod.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Elektron:

Nej du missförstår mitt inlägg. Jag har inte lagt någon vikt gällande om det är billigt eller dyrt.
Mer betonade att det är 345kr som är den totalt kostnaden och då rimligtvis denna man jämför med, mot tex andra abonnemang + telefon eller abonnemang inklusive mobil osv.

Det är som att säga att kostnaden för tex en telefon för 1 kr plus abonnemang kostar en krona, vilket vi alla förstår att det tillkommer andra kostnader vilket då gör att det är mer rimligt att jämföra de totala kostnaderna.

Vad man enkelt som företag kan göra är att höja kostnaderna för abonnemang för att få deras telefoner att framstå som billigare än vad de är. Jag vill återigen betona att i mina inlägg har jag inte lagt någon vikt gällande dealen/kampanjen i inlägget ovan, så tolkar du det som jag tycker att dealen är bra eller dålig så har du missförstått det jag skriver.

Här är en som förstår min poäng bättre. Då kan vi i ditt exempel för skojs skull räkna ut vad en ekvivalent deal skulle kosta.
(3000/24) + 99 = 224kr per månad för telefon inklusive abonnemang. Dvs du skulle då behöva hitta en likvärdig telefonen eller bättre för 224kr i månaden eller runt omkring det priset för att det skall kunna konkurrera eller vara relevant gällande mot din nuvarande metod.

Jag sa inte att du hade fel heller, bara visade ännu en annan sida att kolla på samma mynt. Att se allt som en månadskostnad utslagen på 2 år är inte heller rätt för alla, men det beror ju på hur ofta man byter telefon. För TS här är nog 24 rimligt dock. Huvudsaken är att man jämför lika med lika, sen om man gör det via totalkostnad eller månadskostnad är inte lika viktigt. Över 3 år går ju kostnaden ner i snitt till exempel om avbetalningen slutar efter 2 år så man måste ta in sina egna parametrar. Sen kan man ju vaska telefonen från finlandsfärjan första veckan också...

Jag köper alltid mina telefoner kontant för att just aldrig sätta mig i situationen att behöva vara orolig över månadskostnad som är för hög i längden utan vill känna att jag har råd.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av snajk:

Man kan ju titta på vad en P30 Pro kostar, idag ~6800 (har dock varit nere på knappt 6000 ett par gånger) så då får man abonnemanget för 14-1500. Vilket förstås är ett ganska bra pris speciellt för 32GB i månaden, som icke pensionär får man dock bara 10GB men det är fortfarande rätt bra. Om man nu vill ha just en P30 Pro, och använder så mycket data, så blir det ju billigt. Väljer man telefonen på grund av erbjudandet så tror jag att det kan vara värt att fundera på alternativ. Och som med alla former av avbetalning så bör man fundera på om man hade gjort köpet om man hade behövt betala hela kostnaden direkt, och om inte så kanske man ska tänka ett varv till.

Personligen kom jag för ganska många år sedan fram till att det inte passar för mig att köpa telefoner på avbetalning då jag inte behöver en värstingtelefon och man sällan får bra erbjudanden på billigare telefoner. Sedan dess har jag köpt typ förra årets toppmodell för runt 3000 sådär vartannat år. Sen ett billigt Hallon abb. för 99 med 4GB som räcker bra för mig.

Ts ville antingen ha en iphone eller en samsung, varför blandar du in skräp, spiondynga i tråden? 🤔

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av filski:

Ts ville antingen ha en iphone eller en samsung, varför blandar du in skräp, spiondynga i tråden? 🤔

Skickades från m.sweclockers.com

Förutom att P30 Pro inte är skräp dock.