Arduino WifiEsp Timeout

Permalänk
Medlem

Arduino WifiEsp Timeout

Jag försöker att koppla upp en Arduino UNO med en ESP8266 med hjälp av Kjell och Companys guide. Men när jag kommer till steget att initiera modulen, så får jag errormeddelandet nedan

Koden jag använder är Kjell och Companys kod men där jag bytt ut SSID och Pass till mitt nätverk.

Något förslag på vad som kan vara fel?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bonnex:

Jag försöker att koppla upp en Arduino UNO med en ESP8266 med hjälp av Kjell och Companys guide. Men när jag kommer till steget att initiera modulen, så får jag errormeddelandet nedan
https://i.imgur.com/3QNonZ2.png

Koden jag använder är Kjell och Companys kod men där jag bytt ut SSID och Pass till mitt nätverk.

Något förslag på vad som kan vara fel?

Timeout betyder väl att precis vad som helst kan vara fel, så lite svårt att säga vad som kan vara fel baserat bara på det. Kanske ta en bild på hur allt är kopplat och visa? Har en ESP och hade tänkt köpa mig en arduino och pyssla lite med, kanske imorgon. Får lägga in deras kod och kika lite på den. Säker på att du kör 3.3V och inte 5V på ESP:n?

Visa signatur

[MSI X470 GAMING PLUS] - [AMD RYZEN 3700X] - [G.SKILL F4-3200C14D-16GTZKW] - [Palit GTX 1080] - [Kingston 1TB NVME] - [Corsair HX 750W] - [Noctua NH-D15] - [Fractal Design XL R2] - [Acer XB270HU]