Samsung reklamvisar Galaxy Z Flip – avtäcks den 11 februari

Permalänk
Melding Plague

Samsung reklamvisar Galaxy Z Flip – avtäcks den 11 februari

För första gången visar Samsung officiellt vikbara Galaxy Z Flip, som lanseras tillsammans med nästa generations Galaxy S.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Hoppas prislappen hamnar under 10k men drömma kan man

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Sweet. Vikbara telefoner är verkligen framtiden.

Permalänk
Medlem

Trevlans att de jobbar hårt med konceptet med vikbara skärmar! Tror faktiskt det kommer få bra genomslag så fort de får till bra designer så folk inte känner att de tvingas kompromissa allt för mkt när det gäller tålighet/robusthet/hållfasthet eller vad man nu ska kalla det.

Jag tycker i alla fall konceptet känns smidigt. Ha full storlek när man vill men det behändigare format övrig tid. Återstår att se vilket genomslag det får

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

| AMD Ryzen 7 5800X3D | Noctua NH-U12A | Gigabyte X570 Aorus Pro | Powercolor Radeon RX 6900XT Red Devil | 16GB G.Skill Trident Z@3600 CL15 | Gigabyte Aorus 2TB M.2 NVMe SSD | Fractal Design Ion+ Platinum 860W | Fractal Design Meshify S2 Blackout | Corsair K70 | Logitech G502 | Alienware AW3423DWF |

Permalänk
Medlem

Gissar att den slåss mot Motorola Razr som jag vill minnas kostar 17990kr, så Samsungs svar bör ligga däromkring.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Ryzen 7 5800X, 32GB DDR4 @ 3600mHz, 7900XTX, 4,5 TB SSD

Permalänk
Skrivet av Hugashaka:

Gissar att den slåss mot Motorola Razr som jag vill minnas kostar 17990kr, så Samsungs svar bör ligga däromkring.

Skickades från m.sweclockers.com

Men motorolan har ju en snapdragon 710. Denna har en 855+. Nu vet jag inte hur stor skillnad det är i pris på dessa men 855+ lär vara dyrare och kräva lite bättre kylning.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av jOnÄTÄn:

Men motorolan har ju en snapdragon 710. Denna har en 855+. Nu vet jag inte hur stor skillnad det är i pris på dessa men 855+ lär vara dyrare och kräva lite bättre kylning.

Sant, men kryper dom över 20K-strecket så börjar dom poacha kunder från sin egen galaxy fold. Så de bör hålla sig i närheten av Motorolan, säg +/-2K.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Ryzen 7 5800X, 32GB DDR4 @ 3600mHz, 7900XTX, 4,5 TB SSD

Permalänk
Avstängd
Skrivet av jOnÄTÄn:

Men motorolan har ju en snapdragon 710. Denna har en 855+. Nu vet jag inte hur stor skillnad det är i pris på dessa men 855+ lär vara dyrare och kräva lite bättre kylning.

Nja, beror på lite, 710;an är gjord på samsungs 10 nm, vilket motsvarar TSMC 12 nm, medan 855+ är gjord på TSMC 7 nm. Så tror det blir lite hugget om stucket vilken som drar mer ström, dessutom då 710;an har Cortex A75 istället för A76 som drar 50% mer vid samma prestanda som A76.

Visa signatur

2600x||16GB @3000Mhz 14-14-10-14-32-46||Vega 64||1TB SSD||HX1000 plat||FD R6 TG vit||CH VII||H100i V2||SST-ARM22SC||SG 32" QHD 144 Hz VA|| https://folding.extremeoverclocking.com/team_summary.php?s=&t...

Permalänk
Medlem

Något för Dr Disrespect kanske?

Permalänk
Skrivet av Esseboy:

Nja, beror på lite, 710;an är gjord på samsungs 10 nm, vilket motsvarar TSMC 12 nm, medan 855+ är gjord på TSMC 7 nm. Så tror det blir lite hugget om stucket vilken som drar mer ström, dessutom då 710;an har Cortex A75 istället för A76 som drar 50% mer vid samma prestanda som A76.

I så fall har sweclockers fel de påstår att 710 är 7nm.
"Kretsuppsättningen är mellanklassens Qualcomm Snapdragon 710 tillverkad på 7 nanometer med åtta Kryo 360-kärnor,"

https://www.sweclockers.com/nyhet/28561-motorola-razr-tillbak...

Edit ja sweclockers verkar ha fel.

Qualcomm själva skriver 10nm
https://www.qualcomm.com/products/snapdragon-710-mobile-platf...

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zemlan:

Trevlans att de jobbar hårt med konceptet med vikbara skärmar! Tror faktiskt det kommer få bra genomslag så fort de får till bra designer så folk inte känner att de tvingas kompromissa allt för mkt när det gäller tålighet/robusthet/hållfasthet eller vad man nu ska kalla det.

Jag tycker i alla fall konceptet känns smidigt. Ha full storlek när man vill men det behändigare format övrig tid. Återstår att se vilket genomslag det får

Skickades från m.sweclockers.com

Jag tycker det beror på.

Om det innebär en dubbelt så tjock telefon (i ihopvikt läge) så är det inte särskilt stor vinst, anser jag.

Men visst. Om de lyckas få den till runt 6-7mm när den är ihopfälld så kanske det är intressant. Jag är dock ganska ovillig att betala särskilt mkt extra

Permalänk

Äntligen nåt som faktiskt får mig intresserad av att byta telefon. Har S9+ 256gb och när jag tittat på alla telefoner som finns och läckor om nya så finns inget av intresse. Nya razr har inte så intressanta specs och kostar skjortan. Synd att det bara är ett 3300mah batteri i Samsungen

Visa signatur

I've... seen things

Permalänk
Medlem
Skrivet av PlogarN97:

Jag tycker det beror på.

Om det innebär en dubbelt så tjock telefon (i ihopvikt läge) så är det inte särskilt stor vinst, anser jag.

Men visst. Om de lyckas få den till runt 6-7mm när den är ihopfälld så kanske det är intressant. Jag är dock ganska ovillig att betala särskilt mkt extra

Det är ju en enorm vinst, idag är det ju längden som sätter stopp för att den ska rymmas i fickan. Runt 2cm ihopvikt är ju ingenting, med mitt flipcover är mobilen 1,5cm tjock idag. 6-7mm i ihopfällt läge får du nog vänta länge på

Visa signatur

3600, 1080ti, predator 27" IPS, Rift

Permalänk

Ni som klagar på priset. Jag har hört att det ingår en app som automatisk tar ett sms-lån åt en och prisproblemet är löst.

Annars cool telefon. Jag har hela tiden sett att det finns ett stort behov av en vikbar telefon. Frågan är bara om de blir så bra så att folk tycker fördelarna överväger nackdelarna.

Permalänk
Medlem
Skrivet av PlogarN97:

Jag tycker det beror på.

Om det innebär en dubbelt så tjock telefon (i ihopvikt läge) så är det inte särskilt stor vinst, anser jag.

Men visst. Om de lyckas få den till runt 6-7mm när den är ihopfälld så kanske det är intressant. Jag är dock ganska ovillig att betala särskilt mkt extra

Oj, personligen hade jag aldrig velat ha en telefon som bara är 3mm tjock. Kommer ju vara livrädd att knäcka den..
tjockleken stör mig väldigt lite i förhållande till övriga dimensioner. Har nu en xperia zx2 compact som jag tycker är rätt lagom i storlek.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av PlogarN97:

Jag tycker det beror på.

Om det innebär en dubbelt så tjock telefon (i ihopvikt läge) så är det inte särskilt stor vinst, anser jag.

Men visst. Om de lyckas få den till runt 6-7mm när den är ihopfälld så kanske det är intressant. Jag är dock ganska ovillig att betala särskilt mkt extra

Ja, det är nog inte för alla så är det ju, jag tror inte denna typ av mobil kommer ersätta "vanliga" mobiler men det ger ju lite intressanta valmöjligheter på sikt hoppas jag. Det är ju precis helt nytt nu också. Tror vi kommer se många kul användningsområden för tekniken med tiden faktiskt och priserna sjunker ju med tiden förstås. Kommer ju variera från person till person hur man använder sin mobil om det blir intressant eller inte.

För min del som kör utan skal till mobilen är det klart att en dubbelt så tjock mobil i vikt läge låter "sådär", jag håller med. Men jag har ett öppet sinne för man vet aldrig innan man testat det osv.

Men, kikar jag på egna fall jag lite snabbt kan komma på där nuvarande mobil är lite dryg så med tex arbetsbyxorna på i garaget trillar mobilen ur ibland när man ålar omkring under bilen. Så här ser jag nyttan med en kortare mobil hopvikt. Eller ett vardagsexempel, jag har mobilen i vänster ficka på byxorna. Med en tjockare är den inte lika skön att ha där eventuellt, men istället går den ju ner i jackfickan helt plötsligt, något min vanliga mobil inte gör på ett smidigt sätt.

Så man ska nog inte jämföra dem för hårt med våra vanliga mobiler och vårt användningsmönster med dem, vi är så vana vid saker vi bara gör med dem utan att tänka på att det Kanske är just pga mobilens utformning vi gör dem egentligen.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

| AMD Ryzen 7 5800X3D | Noctua NH-U12A | Gigabyte X570 Aorus Pro | Powercolor Radeon RX 6900XT Red Devil | 16GB G.Skill Trident Z@3600 CL15 | Gigabyte Aorus 2TB M.2 NVMe SSD | Fractal Design Ion+ Platinum 860W | Fractal Design Meshify S2 Blackout | Corsair K70 | Logitech G502 | Alienware AW3423DWF |

Permalänk
Avstängd
Skrivet av jOnÄTÄn:

I så fall har sweclockers fel de påstår att 710 är 7nm.
"Kretsuppsättningen är mellanklassens Qualcomm Snapdragon 710 tillverkad på 7 nanometer med åtta Kryo 360-kärnor,"

https://www.sweclockers.com/nyhet/28561-motorola-razr-tillbak...

Edit ja sweclockers verkar ha fel.

Qualcomm själva skriver 10nm
https://www.qualcomm.com/products/snapdragon-710-mobile-platf...

Japp, är lite av en nörd som hänger på wikichip för att hålla koll på alla dessa mobilchip! Verkligen en djungel där ute...Qualcom kallar ju sina kärnor för Kryo XXX iställer för Cortex AXX, så man hamnar att kolla upp för att veta prestandan jämfört med andra SOCs.

Det man missar med 855+ jämfört med 865 är 20% IPC och 7 nm+ istället för 7 nm. Gissar att 865 drar 50% mindre ström också vid samma prestanda eller runt 40% högre prestanda vid samma förbrukning.

Visa signatur

2600x||16GB @3000Mhz 14-14-10-14-32-46||Vega 64||1TB SSD||HX1000 plat||FD R6 TG vit||CH VII||H100i V2||SST-ARM22SC||SG 32" QHD 144 Hz VA|| https://folding.extremeoverclocking.com/team_summary.php?s=&t...

Permalänk
Medlem

Skulle väldigt gärna ha en sådan. Tjockleken är klart mindre besvärlig än längd i fickor osv.
Nice att ha en liten väska i bältet för denna

Visa signatur

CPU: I7 7700k @ 4.6GHz - Noctua NH D15S - Asus ROG Strix Z270F Gaming.
GPU: RTX 3070TI @2 st 120mm cf-v12hp hydro dynamic fläktar. 👍
RAM: 32GB DDR4 3200MHz. HÅRDDISK: 4 st SSD, 2 Mekaniska.
MONITOR:1 Xiaomi MI 34"- 3440x1440 144Hz MONITOR:2 Optix MAG274R 27" 1080p 144Hz MONITOR/Tv:3 LG 47lv355n-ZB 47". Nätagg: Corsair Newton R2 1000W. Allt i ett Cooler Master CM Storm Stryker.

Permalänk
Medlem

Om den landar runt 8k så säger jag hejdå till min S8:a

Visa signatur

Baaahh

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hugashaka:

Sant, men kryper dom över 20K-strecket så börjar dom poacha kunder från sin egen galaxy fold. Så de bör hålla sig i närheten av Motorolan, säg +/-2K.

Skickades från m.sweclockers.com

Ryktet va väll dock att denna skulle ligga runt samma prisklass som "vanliga" toppmodellen dvs betyderligt billigare än så.

Sen återstår det att se imorgon samt om dom failar lite mycket som motorola gjorde med skärm/gångjärn (nästan skamligt hur pass dåligt designad motorolan är, får galaxy fold att se extremt bra ut när de kommer till hållbarhet)

Visa signatur

here we go!

Permalänk
Avstängd

Trodde vi hade superior Exynos i Europa

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av norrby89:

Ryktet va väll dock att denna skulle ligga runt samma prisklass som "vanliga" toppmodellen dvs betyderligt billigare än så.

Sen återstår det att se imorgon samt om dom failar lite mycket som motorola gjorde med skärm/gångjärn (nästan skamligt hur pass dåligt designad motorolan är, får galaxy fold att se extremt bra ut när de kommer till hållbarhet)

Kan bli så. Dock så brukar jag ta rykten med en redig grävskopa salt tills dess att de blivit bekräftade.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Ryzen 7 5800X, 32GB DDR4 @ 3600mHz, 7900XTX, 4,5 TB SSD

Permalänk
Moderator
Testpilot
Skrivet av SCORPIUS:

Skulle väldigt gärna ha en sådan. Tjockleken är klart mindre besvärlig än längd i fickor osv.
Nice att ha en liten väska i bältet för denna

Jämte det lilla läderfodralet som du har snusdosan i?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

ASrock x470 Taichi Ultimate - AMD Ryzen R9 3900x - G.Skill Ripjaws@3.6GHz 16GB RAM - RTX 3080 Ti - Super Flower Leadex Gold 1000W - Phanteks Enthoo Pro - AOC AG35UCG 34" 3440x1440p@100Hz - kalaset vattenkylt

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hugashaka:

Kan bli så. Dock så brukar jag ta rykten med en redig grävskopa salt tills dess att de blivit bekräftade.

Skickades från m.sweclockers.com

Ja jo men dom som väl brukar rapporteras på större sajter brukar va ganska korrekta nu mera

Visa signatur

here we go!

Permalänk

Om man stannar upp filmen precis där den viker ihop så ser man en rejäl springa där det kan komma in damm.
Nå man får imorgon se bättre bilder.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dinoman:

Jämte den lilla läderpungen som du har snusdosan i?

Skickades från m.sweclockers.com

"lilla läderpungen" fan pratar du om?

Sådan här typ tänkte jag mig till telefonen att ha i bältet.

Visa signatur

CPU: I7 7700k @ 4.6GHz - Noctua NH D15S - Asus ROG Strix Z270F Gaming.
GPU: RTX 3070TI @2 st 120mm cf-v12hp hydro dynamic fläktar. 👍
RAM: 32GB DDR4 3200MHz. HÅRDDISK: 4 st SSD, 2 Mekaniska.
MONITOR:1 Xiaomi MI 34"- 3440x1440 144Hz MONITOR:2 Optix MAG274R 27" 1080p 144Hz MONITOR/Tv:3 LG 47lv355n-ZB 47". Nätagg: Corsair Newton R2 1000W. Allt i ett Cooler Master CM Storm Stryker.

Permalänk
Inaktiv

Jag förstår inte att folk vill ha detta, handlar det om uppmärksamhet? vad är det så speciellt med att den viker ihop sig och ser ut som en sminkdosa?
Den gör ingenting bättre än en vanlig telefon. Jag kan förstå Samsungs mobil där skärmen blev större, men denna är ju grotesk.

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻
Skrivet av SCORPIUS:

"lilla läderpungen" fan pratar du om?

Sådan här typ tänkte jag mig till telefonen att ha i bältet.
https://digitaloutlet.co.uk/media/catalog/product/2/2/221828574666-0.jpg

Den stora läderpungen då? Det @Dinoman menade var självfallet din plånbok och inget annat.

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon190792:

Jag förstår inte att folk vill ha detta, handlar det om uppmärksamhet? vad är det så speciellt med att den viker ihop sig och ser ut som en sminkdosa?
Den gör ingenting bättre än en vanlig telefon. Jag kan förstå Samsungs mobil där skärmen blev större, men denna är ju grotesk.

För mig handlar det inte det minsta om hur den ser ut. Det skiter jag i.
Bara ytliga människor som bryr sig om sådant.

För är det formatet när den är vikt. Liten och smidig.
Speciellt om jag har den i en väska i bältet som du ser ovan.

Visa signatur

CPU: I7 7700k @ 4.6GHz - Noctua NH D15S - Asus ROG Strix Z270F Gaming.
GPU: RTX 3070TI @2 st 120mm cf-v12hp hydro dynamic fläktar. 👍
RAM: 32GB DDR4 3200MHz. HÅRDDISK: 4 st SSD, 2 Mekaniska.
MONITOR:1 Xiaomi MI 34"- 3440x1440 144Hz MONITOR:2 Optix MAG274R 27" 1080p 144Hz MONITOR/Tv:3 LG 47lv355n-ZB 47". Nätagg: Corsair Newton R2 1000W. Allt i ett Cooler Master CM Storm Stryker.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av SCORPIUS:

För mig handlar det inte det minsta om hur den ser ut. Det skiter jag i.
Bara ytliga människor som bryr sig om sådant.

För är det formatet när den är vikt. Liten och smidig.
Speciellt om jag har den i en väska i bältet som du ser ovan.

Ja kanske de om man gillar att ha Bältesväska då