Bioware bygger om Anthem från grunden

Permalänk
Cyberman

Bioware bygger om Anthem från grunden

Svårt kritiserade spelet Anthem får en ny chans. Utvecklarna Bioware meddelar att en totalrenovering väntar under året.

Läs hela artikeln här

Permalänk
Medlem

Så Anthem går att laga, men inte Andromeda?

EA i ett nötskal.

Permalänk
Medlem

Man borde gjort liknande med Andromeda, men nej, i det fallet gav man upp direkt.

Permalänk
Medlem

Som någon som ändå har drygt hundra timmar i nuvarande Anthem så ser jag starkt fram emot detta!

Coregameplay är riktigt trevligt i Anthem, combat är smooth och riktigt engagerande - Rakt upp och ner roligt helt enkelt!

Det spelet saknar är meningsfull progression och aktiviteter utöver att bara slakta saker, det har kommit lite nya saker så som flyg-race men det är på tok för lite att göra i end-game för en loot-shooter (looten är helt meningslös i praktiken, power gains känns inte alls om man säger så).

Håller tummarna för att Bioware kan fixa detta skeppet då det är ett spel jag verkligen vill se florera och lyckas

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dunder:

EA i ett nötskal.

7 års arbete som skulle bli EAs flaggskepp, klart det tar prioritet

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swedman18:

7 års arbete som man kunde lagt på annat, om man nu väljer att släppa något så halvfärdigt...

Permalänk
Medlem

Anthem Reforged?!
Skämtåsido, jag kan tänka mig att testa det om de gör om det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dunder:

EA i ett nötskal.

Skrivet av Faulisto:

Man borde gjort liknande med Andromeda, men nej, i det fallet gav man upp direkt.

svaret är enkelt vad är det för typ av spel och vad är Anthem för typ av spel ? Anthem är ett spel där man likt fortnite, apex kan lägga in sesonger, skinns och tjäna snuskigt mycket pengar på ett helt annat sätt jämfört med Mass Effect.

Permalänk
Medlem

Tycker att anthem är helt okej ändå eller så är det fel på mig som drar sig till spelen folk tycker är skit som fallout 76 och Battlefield 5 men även ghost recon spelen 😂🤷‍♂️

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swedman18:

Ja, och vilket flaggskepp det blev...

Permalänk
Medlem
Skrivet av norrby89:

svaret är enkelt vad är det för typ av spel och vad är Anthem för typ av spel ? Anthem är ett spel där man likt fortnite, apex kan lägga in sesonger, skinns och tjäna snuskigt mycket pengar på ett helt annat sätt jämfört med Mass Effect.

Dels detta men även att Andromeda till slut faktiskt blev hyfsat som tänkt när animationer ordnades och buggar fixades. En större fix av Andromeda hade krävt större ändringar i redan komplicerad story med risk för att ytterligare sabba något.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Hedersmedlem

EA lär "fixa" Anthem och sedan sälja det typ som "Anthem 2" eller något liknande.

Permalänk
Medlem
Skrivet av pv2b:

EA lär "fixa" Anthem och sedan sälja det typ som "Anthem 2" eller något liknande.

Slänger in lite Alver och magi 😅

Permalänk
Medlem

@Dunder:

Dom bygger om det ifrån grunden pga dom vill att det ska bli ett av deras flaggskepp, samt Anthem är ett online live-service spel. Andromeda är ett single player spel, helt olika konstruktioner och dom beräknade nog ganska snabbt att förlusterna skulle bli förstora på att fixa, bygga om Andromeda. Bättre dom försöker med ett Mass Effect 4 och gör det rätt från början.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av SCORPIUS:

Slänger in lite Alver och magi 😅

Jag tänkte mer likt "The Division 2".

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dunder:

EA i ett nötskal.

Skrivet av Faulisto:

Var för dålig möjlighet till microtransactions i andromeda vilket det finns gott om möjligheter till Anthem

Rent allmänt så kanske gameplayet borde handla mindre om microtransactions så skulle nog EA spel slutta floppa lika hårt <.<

Permalänk
Medlem

Tyckte om Anthem men tröttnade ganska fort. Långa laddtider och diverse andra buggar samt att det är ganska segt i stan. Hoppas dem lyckas med det som det är tänkt att det ska vara nu då

Permalänk
Medlem
Skrivet av Startrance:

@Dunder:

Dom bygger om det ifrån grunden pga dom vill att det ska bli ett av deras flaggskepp, samt Anthem är ett online live-service spel. Andromeda är ett single player spel, helt olika konstruktioner och dom beräknade nog ganska snabbt att förlusterna skulle bli förstora på att fixa, bygga om Andromeda. Bättre dom försöker med ett Mass Effect 4 och gör det rätt från början.

Nu hade ju iofs Andromeda också multiplayer och mikrotransaktioner.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dunder:

EA i ett nötskal.

Andromeda är inte ett live serviiiice.

Permalänk
Medlem

Erkänn att folk inte ville ha, eller vill ha ett Anthem och lägg energin på vad folk vill ha istället.
Ett nytt Mass Effect som är bra.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Faulisto:

Helt rätt, enligt mig. Spelade Andromeda i ca 50 timmar och känner att det var helt bortkastad tid. Det var som om dom tagit bort allt som gjorde Mass Effect kul och fyllt tomrummet med skräp.

Permalänk
Medlem

aldrig skulle jag leta på EA igen efter BFV men hoppas att dem kan lyckas fixa Anthem.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Klappa:

Andromeda är inte ett live serviiiice.

Okej..?

Permalänk
Medlem

But why?

Permalänk
Medlem

Jag köpte Anthem innan release och tyckte att storyn var riktigt intressant - samt musiken och världen de skapat, men det var tröttsamt att glo på loading screens. Det värsta var dock inventory systemet för alla vapen man samlade på sig. Har aldrig sett en looter-shooer med så segt och ineffektivt system, alldeles för mycket bilder och bling, jag vill se så många vapen som möjligt samt vad de är kapabla till. Ingen vill spendera timmar på att scrolla, läsa och återvinna dussintals klena vapen.

Permalänk
Medlem

Spelade Anthem via Origin Access när det kom ut, jag hade faktiskt rätt kul en stund. Att flyga omkring var kul och kändes som en fräsch idé, dvs inte något man har gjort i dussintals spel tidigare. Combat var också helt OK med ett combo-system som imo funkade bra. Grafiskt var det ju också riktigt snyggt.

Allt annat var dock antingen rent ut sagt skit eller alldeles för upprepande. Om de kan bygga om spelet så man slipper alla miljontals loading screens, trixar ihop de olika delarna av spelet på nåt sätt (vissa delar "open world", andra instancerade och så en bas där det enda man kan göra är att långsamt gå runt och snacka med NPC'er? Fattade aldrig vad tanken var med det ihop-plocket av olika gameplay delar), gör om loot/progression systemet och fixar till storyn så den inte är.... skit, så kan jag vara intresserad av att testa det på nytt.

Permalänk
Discokungen
Skrivet av Dunder:

EA i ett nötskal.

De lagade Andromeda med rätt bastanta patchar. Klart mycket spelglädje i det nu!

Permalänk
Medlem
Skrivet av ExcZist:

Tycker att anthem är helt okej ändå eller så är det fel på mig som drar sig till spelen folk tycker är skit som fallout 76 och Battlefield 5 men även ghost recon spelen 😂🤷‍♂️

Ibland funderar jag på om det inte är så enkelt som att alla spelnördar egentligen är en enda ryggdunkarklubb. Om man generaliserar så ska det genast spy galla på alla spel som inte lever upp till förväntningarna. Ta ME: Andromeda som ett exempel, det fullkomligt vräkte in kommentarer om att det var årets sämsta spel. Lika verklighetsfrånvarande som alla som ger t.ex. Once Upon a Time in Hollywood 1/10 i betyg. Men men, den diskussionen har vi redan haft i filmtråden

Skrivet av Chrisism8:

Rent allmänt så kanske gameplayet borde handla mindre om microtransactions så skulle nog EA spel slutta floppa lika hårt <.<

Något som deras Star Wars-spel kan vittna om!

Permalänk

Och ingen bryr sig.

Permalänk
Medlem
Citat:

"....with clear goals, motivating challenges and progression with meaningful rewards..."

Nu har jag inte testat Anthem, men borde man inte sett till att det som nämns ovan finns i den här typen av spel från launch?

Är gruvligt trött på att aktieutdelning, deadlines för release satta långt i förväg av PR-maskinerier fortsätter tvinga ut mediokra, eller rakt ut dåliga, produkter när studiorna rimligen är kapabla till så mycket mer.

Jag fattar väl att företag vill tjäna pengar, och jag spenderar gärna ohemult mycket på spel jag tycker är bra (hej Works Of Tanks!) men man skapar inte ett nytt Fortnight eller PUBG genom att kasta ihop en liknande produkt, som antagligen är klar när hypen lagt sig. Dessutom verkar det i många fall vara otydlig styrning i utvecklingen, löpande ändringar och inget utrymme för att ta ut svängarna med nya, vågade, idéer som kan komma att tilltala spelare. Så när spelet tvingas ut, antagligen innan det är klart, finns det förutom den populära originaltiten ett flertal andra, ofärdiga, generiska kloner att tävla mot om spelarnas tid och pengar.

Köper man upp bra studios borde man låta dom göra vad dom kan, i sin egen takt, för det man från EA:s m.fl. sida gör fungerar uppenbarligen inte jättebra.

/Rant