Ersätta 4st gamla 24" 1080p till 2 nyare skärmar - Samma eller mer arbetsyta

Permalänk
Medlem

Ersätta 4st gamla 24" 1080p till 2 nyare skärmar - Samma eller mer arbetsyta

Hej på er!

Jag har fått i uppdrag av min chef att ta fram förslag på datorskärmar att byta ut dom mycket gamla 24" 1080p skärmarna vi har på kontoret. Detta då vi kommer få nya klient datorer som endast klarar av högst 4st skärmar och vi har idag 6st skärmar.

Det finns en uppsjö av olika skärmar och kostnaden kan skilja sig åt rätt mycket vad jag har förstått vilket gör att jag tycker det känns svårt att ta fram bra förslag då jag inte är så väldigt insatt i just arbetsbildskärmar.

Jag känner att dom bästa råden att få är från er! Jag hoppas ni kan hjälpa mig.

Vi har egentligen inte något budget att lägga på detta så kostnaden för skärmarna vill vi hålla så låg som möjligt men samtidigt där vi får OK skärmar.

Tanken är att behålla 2 av dom 6 skärmarna vi har idag och ersätta 4 av dom med 2 nya.
Så vi har ungefärligt samma arbetsyta.

Riktlinjer är väl:
* Låg kostnad
* Högst 1440p
* Bra mot ögonen under nattarbete (men inget krav)

Paneltyp, HDR, högtalare, uppdateringsfrekvens och responstid har ingen betydelse.

Vi utför en mängd olika typer av arbete men ingen redigering av bild eller annat.

Kostnadsmässigt har jag varken något högsta tak eller riktlinje. Vi vill helt enkelt bara ha några förslag på skärmar som låter oss ha ungefärligt samma arbetsyta på 2 skärmar än 4 och som kommer fungera en längre tid framöver.

Finns det någon bra leverantör/hemsida man kan hitta sådant utbud hos eller någon bra skärmtillverkare/skärm vi kan jämföra mellan?

Tack på förhand!
Önskar en fin dag

Mvh,
Naxer

Strök "Hjälp" ur rubriken/Thomas Y
Visa signatur

GPU: EVGA GeForce GTX 1080 8GB ACX3.0 FTW Hybrid | CPU: Intel Core i9 9900K 3.6 GHz | CPU-kylare: be quiet! Silent Loop 240mm | Moderkort: Aorus Master Z390 | RAM: Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance RGB PRO Svart | M.2 SSD: Samsung 970 EVO Plus 500GB | SSD: Samsung 860 EVO 500GB | PSU: Fractal Design Integra M 650W | Chassi: Fractal Design Define R6 USB-C Svart TG |

Permalänk
Medlem

På jobbet har jag 1st Dell U3417W. En 3440x1440p skärm på 34". Beroende på hur ni arbetar blir ju en sådan skärm ca samma yta som 2x 1080p skärmar i en fast med något tätare pixlar och utan ram. Dock lätt kurvning på den. Jag gillar den skarpt och skulle nog inte kunna gå tillbaka till att jobba med separata skärmar igen då man i Windows enkelt kan dela upp skärmytan.

Osäker på hur ni skulle få dit två sådana bestar men de två 24" går superbra att ha i tex porträtt på sidorna. Min kollega kör en styck 40/43" 4K skärm men det är för svårt att se och läsa små detaljer så han har fått zooma. Dock är han 50+.

Bara ett tips men tror det finns personer här som har bra mycket bättre koll på detta.

Visa signatur

I7 12700K, Asus RTX 3080 TI, Alienware AW3423DW och annat smått o gott.

Permalänk
Rekordmedlem

En 43" 4k är fyra 1080p 22" are, så varför inte https://www.inet.se/produkt/2214704/acer-43-dm431k-4k-ips
Jag har själv gått från 2 x 30" till en 43a och det kändes bra, varför vill du begränsa upplösningen på höjden till 1440 för man kan inte ha för mycket yta.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sh4d0wfi3nd:

På jobbet har jag 1st Dell U3417W. En 3440x1440p skärm på 34". Beroende på hur ni arbetar blir ju en sådan skärm ca samma yta som 2x 1080p skärmar i en fast med något tätare pixlar och utan ram. Dock lätt kurvning på den. Jag gillar den skarpt och skulle nog inte kunna gå tillbaka till att jobba med separata skärmar igen då man i Windows enkelt kan dela upp skärmytan.

Osäker på hur ni skulle få dit två sådana bestar men de två 24" går superbra att ha i tex porträtt på sidorna. Min kollega kör en styck 40/43" 4K skärm men det är för svårt att se och läsa små detaljer så han har fått zooma. Dock är han 50+.

Bara ett tips men tror det finns personer här som har bra mycket bättre koll på detta.

Tack för tipset!
Skärmen verkar mycket intressant. Den ser ut att kunna fylla våra behov

Skrivet av mrqaffe:

En 43" 4k är fyra 1080p 22" are, så varför inte https://www.inet.se/produkt/2214704/acer-43-dm431k-4k-ips
Jag har själv gått från 2 x 30" till en 43a och det kändes bra, varför vill du begränsa upplösningen på höjden till 1440 för man kan inte ha för mycket yta.

Tack för tipset!
Jag håller helt med dig men då vi sitter relativt nära skärmarna kan det bli svårt att få en överblick är väl vår uppfattning.
Därför tänkte jag att en 4K skärm skulle antingen vara för stor eller om man tänker i 34" format, för dyr.

Visa signatur

GPU: EVGA GeForce GTX 1080 8GB ACX3.0 FTW Hybrid | CPU: Intel Core i9 9900K 3.6 GHz | CPU-kylare: be quiet! Silent Loop 240mm | Moderkort: Aorus Master Z390 | RAM: Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance RGB PRO Svart | M.2 SSD: Samsung 970 EVO Plus 500GB | SSD: Samsung 860 EVO 500GB | PSU: Fractal Design Integra M 650W | Chassi: Fractal Design Define R6 USB-C Svart TG |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Naxer:

Tack för tipset!
Skärmen verkar mycket intressant. Den ser ut att kunna fylla våra behov

Skulle ni kika närmare på just den skärmen så är det Dell U3419W som gäller (uppföljaren). Det finns ju dock konkurrenter men just Dell har alltid haft bra skärmar för arbete enligt mig. Hoppas ni hittar något som passar just er.

Visa signatur

I7 12700K, Asus RTX 3080 TI, Alienware AW3423DW och annat smått o gott.

Permalänk
Medlem

Tja,

Låter krångligare och dyrare än att skaffa Displaylink adaptrar?

https://www.displaylink.com/products/usb-adapters

T.ex

https://plugable.com/products/usbc-6950-dp/

Stödjer 2x 4K DP skärmar per adapter.

Visa signatur

Every mammal on this planet instinctively develops a natural equilibrium with the surrounding environment; but you humans do not. Instead you multiply, and multiply, until every resource is consumed.
There is another organism on this planet that follows the same pattern... a virus.
CITERA CITERA CITERA

Permalänk
Bildexpert 📺
Skrivet av Naxer:

Paneltyp, HDR, högtalare, uppdateringsfrekvens och responstid har ingen betydelse.

Kan förstå HDR, högtalare, responstid och att frekvenser över 60 Hz saknar betydelse för det ni har skärmarna till.

Paneltyp är däremot verkligen viktigt, särskilt om ni ska ha så många skärmar aktiva samtidigt och de kommer betraktas från olika vinklar. Där finns det en anledning till att IPS-teknik är det lämpliga valet då TN och VA har problem i vinklar. Du kanske fortfarande kan läsa en statisk text eller titta på en graf men det riskerar ändå vara en sämre och faktiskt mer svårläst bild. Framför allt faller TN bort här.

Skulle annars rekommenderas det som tas upp i tråden i form av extra breda skärmar. Stora 4K-skärmar kan också ta rollen av flera skärmar även om det inte alltid fungerar exakt som fyra skärmar på fyra sladdar.

Generellt bör man undvika adaptrar och sådana varianter eftersom det riskerar bli något som adderar ytterligare ett skikt av tekniskt krångel. Men det går att via Displayport köra flera signaler i en kedja och sedan splitta ut dem på separata anslutningar. Så även om de nya datorerna har max 4 skärmar kan lösningar ändå finnas för de befintliga skärmarna.

Men det beror på kombinationen av prylar. Vilka skärmar som används har betydelse och vilka datorer som används har betydelse för vilka lösningar man kan uppnå. Så detta är mycket större än att bara välja skärmar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mini-ryttge:

Tja,

Låter krångligare och dyrare än att skaffa Displaylink adaptrar?

https://www.displaylink.com/products/usb-adapters

T.ex

https://plugable.com/products/usbc-6950-dp/

Stödjer 2x 4K DP skärmar per adapter.

Hej!

Ja det där kan vara en lösning, jag ser dock gärna att vi försöker få lite ny hårdvara då skärmarna vi har är så pass gamla.

Visa signatur

GPU: EVGA GeForce GTX 1080 8GB ACX3.0 FTW Hybrid | CPU: Intel Core i9 9900K 3.6 GHz | CPU-kylare: be quiet! Silent Loop 240mm | Moderkort: Aorus Master Z390 | RAM: Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance RGB PRO Svart | M.2 SSD: Samsung 970 EVO Plus 500GB | SSD: Samsung 860 EVO 500GB | PSU: Fractal Design Integra M 650W | Chassi: Fractal Design Define R6 USB-C Svart TG |

Permalänk
Medlem

Vad tror ni om denna skärmen?
https://www.proshop.se/Bildskaerm/Philips-32-Bildskaerm-E-lin...

Philips 32" Bildskärm E-line 328E9FJAB - Svart - 5 ms AMD FreeSync
3 346,00 kr
2 676,80 kr exkl. moms

Verkar vara väldigt prisvärd och med 2560 x 1440 så får man ju ungefärligt samma skärmyta som med 2st 24", eller tänker jag fel?
Finns det något negativt med skärmen tro?

Tacksam för svar

Visa signatur

GPU: EVGA GeForce GTX 1080 8GB ACX3.0 FTW Hybrid | CPU: Intel Core i9 9900K 3.6 GHz | CPU-kylare: be quiet! Silent Loop 240mm | Moderkort: Aorus Master Z390 | RAM: Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance RGB PRO Svart | M.2 SSD: Samsung 970 EVO Plus 500GB | SSD: Samsung 860 EVO 500GB | PSU: Fractal Design Integra M 650W | Chassi: Fractal Design Define R6 USB-C Svart TG |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Laxpudding:

Kan förstå HDR, högtalare, responstid och att frekvenser över 60 Hz saknar betydelse för det ni har skärmarna till.

Paneltyp är däremot verkligen viktigt, särskilt om ni ska ha så många skärmar aktiva samtidigt och de kommer betraktas från olika vinklar. Där finns det en anledning till att IPS-teknik är det lämpliga valet då TN och VA har problem i vinklar. Du kanske fortfarande kan läsa en statisk text eller titta på en graf men det riskerar ändå vara en sämre och faktiskt mer svårläst bild. Framför allt faller TN bort här.

Skulle annars rekommenderas det som tas upp i tråden i form av extra breda skärmar. Stora 4K-skärmar kan också ta rollen av flera skärmar även om det inte alltid fungerar exakt som fyra skärmar på fyra sladdar.

Generellt bör man undvika adaptrar och sådana varianter eftersom det riskerar bli något som adderar ytterligare ett skikt av tekniskt krångel. Men det går att via Displayport köra flera signaler i en kedja och sedan splitta ut dem på separata anslutningar. Så även om de nya datorerna har max 4 skärmar kan lösningar ändå finnas för de befintliga skärmarna.

Men det beror på kombinationen av prylar. Vilka skärmar som används har betydelse och vilka datorer som används har betydelse för vilka lösningar man kan uppnå. Så detta är mycket större än att bara välja skärmar.

Hej!

Tack för ditt svar

Ja du har rätt i att paneltypen har betydelse, har inte tänkt så mycket kring det.
Vi arbetar mycket i grafer och tabeller så jag kanske behöver tänka om kring paneltypen.
Jag får undvika TN-paneler. IPS är väl dock relativt dyr?

Adaptrar får väl bli en sista utväg om vi inte hittar något bättre.

Men kan det vara problem att arbeta på en 40"+ skärm och sitta ungefärligt en halvmeter ifrån? Högst 1 meter. Kanske blir för mycket?

Vi kan tänka oss en större eller två 30"+ skärmar. Men helst inte mer än 5000kr per skärm, gärna under.
Finns det några alternativ du kan tänka dig?

Tack

Visa signatur

GPU: EVGA GeForce GTX 1080 8GB ACX3.0 FTW Hybrid | CPU: Intel Core i9 9900K 3.6 GHz | CPU-kylare: be quiet! Silent Loop 240mm | Moderkort: Aorus Master Z390 | RAM: Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance RGB PRO Svart | M.2 SSD: Samsung 970 EVO Plus 500GB | SSD: Samsung 860 EVO 500GB | PSU: Fractal Design Integra M 650W | Chassi: Fractal Design Define R6 USB-C Svart TG |

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av Naxer:

Men kan det vara problem att arbeta på en 40"+ skärm och sitta ungefärligt en halvmeter ifrån? Högst 1 meter. Kanske blir för mycket?

Jag sitter ca 60 cm från min 43" längre bort skulle nog kännas underligt.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem

Hur vill ni ha skärmarna/bildytan arrangerade?
Är det i dagsläget 6st sida vid sida, eller är det några som sitter över/under också?

Permalänk
Bildexpert 📺

@Naxer: Dina krav är inte alls särskilt komplexa och du kommer undan med vanliga allround-IPS:er med 2560x1440-60 Hz-paneler. Då räcker 5000 kr i budget långt. Dessa skärmar är så enkla och förutsägbart dugliga som det kan bli.

https://classic.prisjakt.nu/kategori.php?l=s343425374&o=produ...

Finns i 24-32 tum för runt 2500-3000 kr. Se till att det finns VESA-fäste så att du enkelt kan montera på lämpligt stativ ifall det ska byggas skärmriggar.

Finns sällan anledningar att välja något annat just IPS i de här fallen. VA-paneler, särskilt krökta 32-tummare likt Philipsen riskerar att vara rätt märkliga sin bildåtergivning.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Naxer:

Hej!

Tack för ditt svar

Ja du har rätt i att paneltypen har betydelse, har inte tänkt så mycket kring det.
Vi arbetar mycket i grafer och tabeller så jag kanske behöver tänka om kring paneltypen.
Jag får undvika TN-paneler. IPS är väl dock relativt dyr?

Adaptrar får väl bli en sista utväg om vi inte hittar något bättre.

Men kan det vara problem att arbeta på en 40"+ skärm och sitta ungefärligt en halvmeter ifrån? Högst 1 meter. Kanske blir för mycket?

Vi kan tänka oss en större eller två 30"+ skärmar. Men helst inte mer än 5000kr per skärm, gärna under.
Finns det några alternativ du kan tänka dig?

Tack

Att behålla samma arbetsyta på färre antal skärmar innebär att du måste upp i antal pixlar. Att du går från 1080p 24" till 1080p 50" ger dig mer yta men inte mer arbetsyta ty du har lika många pixlar.

Visa signatur

Lurkar - läser mycket skriver lite. Vill du få min uppmärksamhet är det citat eller pm som gäller.
Jag anser att AIO-kylare har en plats i världen men det är INTE i fullstora ATX-system.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Naxer:

Vad tror ni om denna skärmen?
https://www.proshop.se/Bildskaerm/Philips-32-Bildskaerm-E-lin...

Philips 32" Bildskärm E-line 328E9FJAB - Svart - 5 ms AMD FreeSync
3 346,00 kr
2 676,80 kr exkl. moms

Verkar vara väldigt prisvärd och med 2560 x 1440 så får man ju ungefärligt samma skärmyta som med 2st 24", eller tänker jag fel?
Finns det något negativt med skärmen tro?

Tacksam för svar

Att gå från 1920x1080 till 2650x1440 ger dig 1,7 ggr mer pixlar så inte riktigt dubbelt så många.
Så att ersätta 4 med 2 st ger dig 3,5 inte riktigt 4.
Det som är bra med en 2650x1440 32" är att den har samma antal pixlar per cm som en 1080 24" så allt blir lika stort som innan.
Priset är givetvis också en fördel.

Har ni plats på skrivborden kan man ju tänka sig att ersätta alla 6 skärmar med 4 2650x1440 32", detta ger motsv. 7 1080 24" skärmar.
Om de står på rad så tar 6 24" upp 321 cm jämfört med 283 cm för 3 32" (skärmkanter tillkommer).

Jag gick från två 1080 24" till två AOC Q3279VWFD8 31,5" och är helnöjd.

Visa signatur

Klient: AMD 7 5800X | ASUS X570-F | 32GB 3200MHz | Corsair RM850 | Gigabyte 3070 | Phanteks P500A | Samsung 980 PRO
HTPC: Intel I7 4770T | 16 GB 1600 | FC8 EVO | Gigabyte GA-H87N-WIFI | Samsung 840 250GB
Server: Intel XEON E5620 x 2| ASUS Z8PE-D18 | 96GB 1333MHz | Corsair AX 1200W | HAF 932 | WD Black 2TB
Nätverk: Telia F@st| Unifi AC Lite/Pro/LR/Nano/Mesh/U6-LR/U6+/U6-Lite | Nighthawk M1 | pfSense | TP-Link TL-WPA8630KIT | Ubiquiti NanoStation M5 | UniFi Switch 8-150W

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sh4d0wfi3nd:

Skulle ni kika närmare på just den skärmen så är det Dell U3419W som gäller (uppföljaren). Det finns ju dock konkurrenter men just Dell har alltid haft bra skärmar för arbete enligt mig. Hoppas ni hittar något som passar just er.

Tack för din input! Med all hjälp härifrån så ska det nog gå bra

Skrivet av mrqaffe:

Jag sitter ca 60 cm från min 43" längre bort skulle nog kännas underligt.

Okej! Då är det ett möjligt alternativ med 43", tack!

Skrivet av Caesar:

Hur vill ni ha skärmarna/bildytan arrangerade?
Är det i dagsläget 6st sida vid sida, eller är det några som sitter över/under också?

Vi har i dagsläget 4st nere på rad och 2st ovanför, 4 sitter med VESA-fästen som en kvadrat och 2st fristående vid sidan av dom 2 nedersta. Vi har tänkt behålla samma uppställning, där dom 4 nedersta byts ut mot 2st 34" skärmar.

Skrivet av Laxpudding:

@Naxer: Dina krav är inte alls särskilt komplexa och du kommer undan med vanliga allround-IPS:er med 2560x1440-60 Hz-paneler. Då räcker 5000 kr i budget långt. Dessa skärmar är så enkla och förutsägbart dugliga som det kan bli.

https://classic.prisjakt.nu/kategori.php?l=s343425374&o=produ...

Finns i 24-32 tum för runt 2500-3000 kr. Se till att det finns VESA-fäste så att du enkelt kan montera på lämpligt stativ ifall det ska byggas skärmriggar.

Finns sällan anledningar att välja något annat just IPS i de här fallen. VA-paneler, särskilt krökta 32-tummare likt Philipsen riskerar att vara rätt märkliga sin bildåtergivning.

Okej! Mycket tack för din input och tips! IPS låter som det vi ska ha, men kommer en IPS för ca 3000kr kunna hålla en längre tid eller kan det bli ett problem?

Skrivet av Litenskit:

Att behålla samma arbetsyta på färre antal skärmar innebär att du måste upp i antal pixlar. Att du går från 1080p 24" till 1080p 50" ger dig mer yta men inte mer arbetsyta ty du har lika många pixlar.

Jo det känner jag till, om vi ska ha en så pass stor skärm så måste vi också ha 4k skärm, men på en mindre tänker jag att kostnaden kanske skulle blivit högre om vi hade haft 4k upplösning. Tack för din input

Skrivet av Prelatur:

Att gå från 1920x1080 till 2650x1440 ger dig 1,7 ggr mer pixlar så inte riktigt dubbelt så många.
Så att ersätta 4 med 2 st ger dig 3,5 inte riktigt 4.
Det som är bra med en 2650x1440 32" är att den har samma antal pixlar per cm som en 1080 24" så allt blir lika stort som innan.
Priset är givetvis också en fördel.

Har ni plats på skrivborden kan man ju tänka sig att ersätta alla 6 skärmar med 4 2650x1440 32", detta ger motsv. 7 1080 24" skärmar.
Om de står på rad så tar 6 24" upp 321 cm jämfört med 283 cm för 3 32" (skärmkanter tillkommer).

Jag gick från två 1080 24" till två AOC Q3279VWFD8 31,5" och är helnöjd.

Jaha! Det behöver nog inte bli exakt samma arbetsyta. Bra att veta, tack! Vi har idag inte alla 6 på rad, skulle vi inte få plats med, men intressant tanke.

Jag har efter Laxpuddnings prisjakt länk hittat den här:

https://www.computersalg.se/i/4126382/viewsonic-vx3276-2k-mhd...

Kostnad: 2.840 (exkl. moms: 2.272)

Specifikationer:
Paneltyp: IPS
Upplösning: 2560 x 1440 pixlar
VESA-montering: 100 x 100 mm
Flicker-Free and Low Blue Light

Kan den vara bra tro?

Visa signatur

GPU: EVGA GeForce GTX 1080 8GB ACX3.0 FTW Hybrid | CPU: Intel Core i9 9900K 3.6 GHz | CPU-kylare: be quiet! Silent Loop 240mm | Moderkort: Aorus Master Z390 | RAM: Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance RGB PRO Svart | M.2 SSD: Samsung 970 EVO Plus 500GB | SSD: Samsung 860 EVO 500GB | PSU: Fractal Design Integra M 650W | Chassi: Fractal Design Define R6 USB-C Svart TG |

Permalänk
Bildexpert 📺

@Naxer: Finns väldigt många skärmar som matchar 2560x1440/IPS/60 Hz och det är ganska mycket samma skrot och korn med skillnader i främst stativ och chassi. Kvalitets- och färgskillnader finns men lär inte det som är avgörande här om jag gissar rätt?

Ifall du är orolig över att skärmarna går sönder, sikta på en tillverkare som lämnar längre garantier. Eizo har en del skärmar med 5 års garanti men ligger också i annan priskategori.

Rapporter här på forumet om skärmar som går sönder brukar handla om 10+ år gamla modeller, ofta med välkända problem som dåliga kondensatorer. Jag gissar att risken att behöva 3000 kr till inom de närmaste tio åren inte är ett strategisk problem?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Laxpudding:

@Naxer: Finns väldigt många skärmar som matchar 2560x1440/IPS/60 Hz och det är ganska mycket samma skrot och korn med skillnader i främst stativ och chassi. Kvalitets- och färgskillnader finns men lär inte det som är avgörande här om jag gissar rätt?

Ifall du är orolig över att skärmarna går sönder, sikta på en tillverkare som lämnar längre garantier. Eizo har en del skärmar med 5 års garanti men ligger också i annan priskategori.

Rapporter här på forumet om skärmar som går sönder brukar handla om 10+ år gamla modeller, ofta med välkända problem som dåliga kondensatorer. Jag gissar att risken att behöva 3000 kr till inom de närmaste tio åren inte är ett strategisk problem?

Skönt att veta! Då ser det ut som att vi kan hitta något som passar oss och plånboken. Jag ska bara undersöka garanti frågan lite ytterligare. Tack för all hjälp!

Visa signatur

GPU: EVGA GeForce GTX 1080 8GB ACX3.0 FTW Hybrid | CPU: Intel Core i9 9900K 3.6 GHz | CPU-kylare: be quiet! Silent Loop 240mm | Moderkort: Aorus Master Z390 | RAM: Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance RGB PRO Svart | M.2 SSD: Samsung 970 EVO Plus 500GB | SSD: Samsung 860 EVO 500GB | PSU: Fractal Design Integra M 650W | Chassi: Fractal Design Define R6 USB-C Svart TG |