Vill du vara del av diskussionerna i forumet, ställa frågor eller hjälpa andra? Registrera dig här!

Bluetooth headset för gaming

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Nov 2015

Bluetooth headset för gaming

Hej! Jag kommer inom de närmaste dagarna köpa en studio mikrofon och skulle vilja byta ut mitt gaming headset mot in-ear hörlurar pga att det passar mina öron bättre och jag känner mig mer bekväm med det.

Jag har dessa trådlösa hörlurar och jag tycker att dom är fantastiska. Jag har gjort tester för att veta om jag hör vad som är höger och vänster och det hörs definitivt. Jag hör alltså om någon går på min vänster sida eller min högra i spelet.
https://www.mediamarkt.se/sv/product/_jays-t-four-wireless-bl...

Min fråga är, kan jag köpa en bluetooth adapter och sätta i datorn, ansluta mitt trådlösa headset och fortfarande höra om någon går på min vänster eller höger sida, eller kommer allt ljud låta centralt eller vad man ska säga.
https://www.kjell.com/se/produkter/mobilt/bluetooth/bluetooth...

Om inte den adaptern funkar för det, har du något annat tips?
Borde jag kanske bara köpa ett headset med kabel för att slippa problem trots att jag gärna vill ha trådlöst för kablar kan göra mig väldigt frustrerad ibland.
Tacksam för alla bra svar.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Malmö
Registrerad
Feb 2018

Hej. Jag vet faktiskt inte hur bluetooth kommer prestera men överlag är 2.4ghz nog bättre för ljudöverföring mellan din dator och ljudenhet (ngn kan rätta mig om jag har fel), utöver detta är batteritiden relativt låg 6-12h beroende på in ears , men det kanske är nog för dig? Jag hade kört på in ear med sladd eller overear på 2.4 trådlöst

Skickades från m.sweclockers.com

9600k gtx 1080

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Sep 2016
Skrivet av ZoNkeN:

Jag har dessa trådlösa hörlurar och jag tycker att dom är fantastiska. Jag har gjort tester för att veta om jag hör vad som är höger och vänster och det hörs definitivt. Jag hör alltså om någon går på min vänster sida eller min högra i spelet.

Min fråga är, kan jag köpa en bluetooth adapter och sätta i datorn, ansluta mitt trådlösa headset och fortfarande höra om någon går på min vänster eller höger sida, eller kommer allt ljud låta centralt eller vad man ska säga.

Stereosepareringen borde vara den samma från din dator med adapter som från den enhet du teatat med.

|i5 6600K|Be-Quiet Dark Rock TF|Vengeance 2x8GB @2133MHz|2x850 EVO 500GB|Asus Z170I Pro Gaming|Lian Li PC-Q10|
Acer CB290Cbmidpr 29" 2560x1080 @76Hz|Infinity ErgoDox w/ Gateron Clear|Corsair K65 RGB w/ Cherry MX Red|Logitech M570|Steam Controller|Wii Remote Plus|Sennheiser HD 558|Antlion ModMic 4.0|

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jun 2017

Det kommer säkert fungera fint med adapter, iaf tillräckligt för att vara spelbart.

Kan jag gissa att du inte, hur ska jag formulera mig, ”satsar” på competetive fps eller liknande?

För lurarna i fråga är ju väldigt bastunga, med rätt dålig soundstage och imaging.
Ett par mer neutrala hifi-lurar kommer göra ett mycket bättre jobb om du är ute efter sånt.
Du tappar ju dock den trådlösa aspekten som du verkar värdesätta högt.

Är det så att du bara nöjeslirar lite så kommer din tänkta lösning vara bra nog.