Vill du vara del av diskussionerna i forumet, ställa frågor eller hjälpa andra? Registrera dig här!

Forumdelen sponsras av

Wake/boot Phillips tv till home eller app

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Okt 2009

Wake/boot Phillips tv till home eller app

Tjipp!

Jag köpte mig en Phillips pus8804 (ambilight <3) nu i mellandagsrean, men den är inte inkopplad mot tv-uttaget, så vid varje start får jag en ruta som ber mig mappa upp kanalerna, medan jag hest bara vill komma till hem-skärmen för att nyttja plex, youtube eller dyl.

Jag hittade länken nedan nu och appen verkar göra ungefär det jag önskar så den ska testas, men jag undrar om ni känner till något sätt i att via inställningarna styra vart man tar vägen när man startar tv'n?

https://www.howtogeek.com/308427/how-to-automatically-start-a...

"En riktig gamer har två skärmar. På toa."

Trädvy Permalänk
Bildexpert 📺
Thomas Ytterberg
Registrerad
Mar 2013

@Yoru: Detta är tyvärr ett utbrett problem hos flera TV-tillverkare. Man är fast mentalt i 90- och 00-talet och förutsätter att alla ska titta på linjär-TV och då tjatas det om att söka efter kanaler hela tiden. Vill man ha TV:n som just en modern bildvisare för HDMI-källor och strömmad video via apparna ska det ändå tjatas om TV-mottagare hela tiden.

Det är samma problem med LG som har en trevlig skärmsläckare där man får en blaffa med "Inte programmerad" över hela bilden hela tiden. Och du blir inte av med den såvida du inte söker efter kanaler. Och söker man efter kanaler för att slippa tjatet kommer den istället att starta TV:n med ett analogt myrornas krig.

Hopplöst. Jag har påpekat detta direkt till produktcheferi ett par år nu. Får se om det löser sig snart.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Okt 2009

Trist att det ska vara så nedlåst, men då har jag det från högsta ort att jag inte missat det i Inställningar iaf

Launch on Boot verkar iaf göra vad den ska och även om jag inte kommer till Home så landa jag direkt i plex vilket funkar det med.
https://play.google.com/store/apps/details?id=news.androidtv....

"En riktig gamer har två skärmar. På toa."