Permalänk
Medlem

Köpråd 75” TV

Halloj! Har spanat in två stycken 75” tv som just nu ligger i samma prisklass 10.000 kr och är intresserad av att köpa en utav dessa.

Vilken skulle ni rekommendera och varför? Lgn har en ips panel och samsung har en va panel.

Länk till produkterna:

https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=5052031

https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=5119155

Tack på förhand!

Permalänk
Medlem

Jag skulle ha tagit LG tvn just på grund av IPS och har fått högre betyg i dom flesta reviews.

Visa signatur

PC: I7 9700K @ 5 Ghz - Asus strix z390-f gaming - 32GB 3600mhz Gskill - KF2A RTX3080 - Samsung pro 1TB SSDx2
GEAR: Logitech G915 TCK - Logitech G Pro superlight - Logitech G PRO X - Samsung 240hz 32"

Permalänk
Medlem

Tjena, kan inte säga något om LG:N men det är min recension där på Samsungen som är fullpottare.

Är supernöjd, men då ska sägas att det beror på vad man jämför med. Jag gick från en liten 50" plasma från Panasonic och hoppet var stort i upplösning även färgerna skulle jag säga är bättre, svärtan är snarlik eller bättre den med.
Överlag jättenöjd med vad jag fick för priset.

Jag gav 15 000, så för 10 000 kan jag inte annat än att rekommendera den.

Permalänk
Medlem

Tack för svaren, fortfarande lite 50/50 och skulle uppskatta om fler hade koll på dessa skärmar!

Kommer användas till tv/film tittande och lite spelande på ps4 då o då.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Står också i valet & kvalet när det gäller införskaffande av en 75", har dock lite mer flytande budget.

Visa signatur

HTPC: Silverstone Sugo SG05W Vit, Asus H110I-Plus, G4560, Corsair Vengeance LPX 2133 MHz 2x4GB, Samsung 870 EVO 500GB, Toshiba N300 2x10TB, MSI GeForce GT 1030 Passive OC 2GB, (& 16 enkortsdatorer med div användningsområden). Har ett "par" andra stationära datorer åxå. LG OLED 65CX. Shield 2019 Pro.

Permalänk
Bildexpert 📺

I den här klassen av budgetmodeller är den viktigaste skillnaden den man får från antingen IPS eller VA-panel. Så prioritet på kontrast eller betraktningsvinklar då. IPS för alltid ungefär samma halvdana kontrastförhållande oavsett position mot TV:n. Eller en VA-panel somger mycket högre kontrast precis rakt framför med snabbt blir sämre än IPS:en mot sidorna.