Vill du vara del av diskussionerna i forumet, ställa frågor eller hjälpa andra? Registrera dig här!

SUPERRENSNING! Vega56, Skärmar, Tangentbord, X540-T2, PSU, eGPU, Studiomic, Hoverboards, Raceskidor, Klockor, Högtalare, AC-Powerbank mm

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Linköping
Registrerad
Nov 2015

SUPERRENSNING! Vega56, Skärmar, Tangentbord, X540-T2, PSU, eGPU, Studiomic, Hoverboards, Raceskidor, Klockor, Högtalare, AC-Powerbank mm

Dags att sälja lite saker. Samtliga prylar kan skickas eller hämtas upp i Linköping eller Stockholm.

Utsatt prisidé eller budgivning är det som gäller. Förbehåller mig rätten att välja köpare fritt eller inte sälja om jag inte blir nöjd med inkommet bud.

Har sålt här i forumet förut, har därför ett flertal goda marknadsreferenser Dessa kan läsas här, här, här, här, här, här, här, här, här och här.

1. GPU Sapphire Radeon RX Vega 56 Pulse HDMI 3xDP 8GB med originalkartong, endast testat - Prisjakt - Prisidé: 2400 kr

2. eGPU (Modifierad AKiTiO Thunder2 PCIe Box, modifierad för att funka med alla grafikkort. Drivs med 4-pol IDE-strömkontakt från valfritt PSU) - Prisidé: 1400 kr

3. EVGA 500W PSU - Prisjakt - Prisidé: 370 kr

4. 2 st Intel X540-T2 10GBe Nätverkskort - Prisjakt - Prisidé 1250 kr/st

5. Jättefint tangentbord - IBM Model M (1391411, 1992) - Köpt av wixia här på forumet - Prisidé: 1200 kr

6. Filco Majestouch 2 MX Brown - Prisidé: 600kr

7. CFast eSATA Breakout Kabel - Koppla in en SATA-SSD till valfri kamera med CFast-slot! - Prisidé: 450kr

8. Samson G-Track Studiomikrofon, usb-kabel medföljer - Prisjakt - Prisidé: 800 kr

9. AC-powerbank - HyperJuice AC 100Wh - Klarar upp till 100W - Endast AC-porten funkar, ej USB-portarna
    - Länk, köpt från USA för 200$ + tull & moms - Prisidé: 1750 kr

10. Samsung original usb-adapter med snabbladdning 5V 2A eller snabbladdning 9V 1.67A - EP-TA20EBE - Prisidé: 30 kr

11. Dlink original usb-adapter 5V, 1A - T0500100-2C3 - Prisidé: 25 kr

12. Klocka, GANT - För mer info eller bud, skicka PM

13. Klocka, Casio - För mer info eller bud, skicka PM

14. Klocka, Daniel Wellington - För mer info eller bud, skicka PM

15. Portabel högtalare, drivs med 4xAAA eller DC in, 6V - För mer info eller bud, skicka PM

- 2 st Bildskärmar Dell U2515H - 1440p 60hz IPS - Prisjakt - Kan säljas som par eller en och en, spelar ingen roll. Strömkabel + usb-kabel medföljer till varje skärm - 2090 kr/st

- Svart Hoverboard med laddare - Prisidé: 550 kr
- Vit Hoverboard med laddare - Prisidé: 550 kr
- Blå bärväska till hoverboards - Prisidé: 75 kr

Båda hoverboardsen + väskan: 900 kr

- Raceskidor HEAD GS RD 183 cm R>30m + Nya Tyrolia demobindningar
Vill du vara snabbast i backen? Då är detta skidorna för dig! Samma modell som Jon Olsson kör med i störtloppet Red Bull Homerun.

"GS" skidor - Giant slalom - Storslalom - Downhill - Dessa skidor är byggda för att åka fort, inte för att köra vanlig slalom med många portar i backen (Det går iofs också, men inte det som dem är anpassade för).

Nyslipade på Åre Skidsport, inte så mycket kant kvar enligt dem men slipade efter sista åket då jag senast åkte på dessa (3 veckor sedan), så borde ändå gå att åka på några säsonger, om man tar hand om dem bra.

Inga bindningar är monterade, men jag kan skicka med ett par helt nya och oanvända demobindningar löst från Tyrolia, modell SP 130 SYMPRO. Kan även sälja bindningar och skidor löst.

Prisidé skidor + bindningar: 1 650 kr
Prisidé endast bindningar: 700 kr
Prisidé endast skidor: 1 100 kr
-
-
-
Observerar att allting finns i Linköping just nu, så en affär här är helt klart smidigast. Men på köpares önskemål kan jag ta med saker till Stockholm nästa gång jag åker dit. Kan även skicka, men då står köpare för eventuell fraktkostnad.

Läs hela annonsen här

QSFP+

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Kiruna
Registrerad
Okt 2004

Artikel 4 på bild 1, priset är totalt för båda eller styck?

Skickades från m.sweclockers.com

Computer science is no more about computers than astronomy is about telescopes.

@oscar:prutt.party / monotux@freenode

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jan 2016

Börjar med ett bud på 1500kr för Vega 56. Hämtar gärna upp det i Linköping om aktuellt, ifall det går bra.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Linköping
Registrerad
Nov 2015

@monotux Per styck, men kanske satte det lite högt. Ändrat nu till 1250kr/st.

@DanMas Bud noterat, tack! Upphämtning går absolut bra.

QSFP+

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Feb 2013

Budar 1200 på en av skärmarna. Finns i Linköping så kan hämta närsom.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Helsingborg
Registrerad
Aug 2008

1600 + frakt Vega 56

But moooooooom !

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Linköping
Registrerad
Nov 2015

@Bot - Medium Bud noterat, tack! Kommer dock inte sälja en skärm för det priset tyvärr.

@Altaire Bud noterat, tack!

QSFP+

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Boden
Registrerad
Aug 2005

@davidhogberg:

Finns både låg och högprofil bracket till Intel x540-t2?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Linköping
Registrerad
Nov 2015

@xp1ratex Yes, både låg- och högprofil finns till båda korten! Just nu råkar det vara monterat lågprofil på det ena och högprofil på det andra, men jag skickar självklart med respektive ersättare till båda kort! Båda kort är yottamark-märkta förresten, samt även testade av mig. Så inte eBay-skit/failade quality control/kopior som är vanligt att få annars om man bara köper första bästa på eBay

QSFP+

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jan 2020

Budar 1700 för Vega 56, vill göra upp affären i Stockholm. Ingen brådska för min del.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Linköping
Registrerad
Nov 2015

@MarcusFlod Bud noterat, tack! Du leder budgivningen. Smidigt, då löser vi det nästa gång jag åker till Stockholm (Om ingen lägger ett högre bud).

QSFP+

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Sundsvall
Registrerad
Okt 2017

Är intresserad av casio alt. också gant klockan, skickar pm.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Linköping
Registrerad
Nov 2015

@Goffefefefe PM skickat!

QSFP+

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Helsingborg
Registrerad
Aug 2008

1800 + frakt Vega 56

But moooooooom !

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jan 2020

1900 för Vega 56

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Linköping
Registrerad
Nov 2015

@MarcusFlod Bud noterat, tack!

QSFP+

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Helsingborg
Registrerad
Aug 2008

2000 + frakt Vega 56

But moooooooom !

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Linköping
Registrerad
Nov 2015

@Altaire Bud noterat, tack! Avrundar budgivningen senare ikväll

QSFP+

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Linköping
Registrerad
Nov 2015

Tänker avsluta budgivningen för Vega-kortet ikväll kl 21. Just nu leder @Altaire med 2000kr + frakt

QSFP+

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Linköping
Registrerad
Nov 2015

Budgivningen för Vega-kortet är nu avslutad. Grattis till @Altaire! Jag har skickat PM

QSFP+

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Sep 2012

Hur gick modifieringen av eGPU-lådan till? Det ser lite ut som att locket saknas på bilden - är så fallet eller ligger det bara under själva burken? Om du har möjlighet så skulle en närbild vara väldigt uppskattad

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Linköping
Registrerad
Nov 2015

@Valvar Återkommer strax med mer info och bilder

QSFP+

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Linköping
Registrerad
Nov 2015

Vega 56 sålt!

QSFP+

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Linköping
Registrerad
Nov 2015

Här kommer info om eGPUn!

Det är kretskortet + den bakre metallbiten från en AKiTiO Thunder2 PCIe Box. Metallen från den ursprungliga boxen har böjts med avsikt att ge plats för valfri längd på grafikkort. I samma veva så slängde jag det yttre höljet, då det inte skulle gå att montera igen pga. den böjda metallen. Jag följde denna guide till punkt och pricka, lödde riktigt noggrant så att det blev blankt (Bra stabil lödning) samt la ordentligt med lim med limpistol ovanpå kablarna, för att förhindra att de rycks bort eller lossnar pga. vibrationer. Länk till guiden: https://www.youtube.com/watch?v=_JEnOM1jaRo

Bilder på eGPUn som är till salu (Monterade även av kretskortet för att kunna ta bilder på baksidan där lödningarna gjorts (Denna sida syns ej när kretskortet är monterat): https://imgur.com/a/fbZPJEd

Fördelen med denna eGPU är att den är otroligt liten. Komplettera med ett SFX-agg och en liten GPU, så vill jag påstå att detta är en de minsta eGPUerna som går att skapa. Metallbiten som böjts kan sågas av med metallsåg, och ett "chassi" kan enkelt 3d printas. Detta var min plan, men som det ser ut just nu så har jag inte tid. Jag har kört det med Vega-kortet som nu är sålt, samt EVGA-psun som även den är till salu i denna annons.
-
-
@Valvar

QSFP+

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Sep 2012

@davidhogberg tack så mycket för bilderna och den utförliga infon! Har inte haft tid att kolla igenom klippet, men gör det senare. Men tolkar jag det rätt om jag antar att strömförsörjningen från PSUn räcker till både gpu och kretskort? Eller behöver man separat för kretskortet? Om den är "ready to go" med ett GPU, PSU och en Thunderboltsladd så lägger jag 1000kr+frakt som initialt bud.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Linköping
Registrerad
Nov 2015

@Valvar Det stämmer bra, det räcker med strömmen från en PSU, kabeln är ju ansluten på samma kontakter som nätadaptern kopplas in till Om man vill köra något PCIe kort som drar max 60 watt och inte har några strömportar (T.ex. ett nätverkskort, diskkontroller etc) kan man använda den medföljande adaptern och skippa PSU helt och hållet (Kan skicka med original nätadaptern på 60W, den funkar fortfarande).

Den är "ready to go" om man kompletterar med ett GPU, en PSU och en thunderboltsladd ja. För priset jag skrivit i annonsen (1700 kr) kan jag tänka mig att skicka med EVGA-psun och en Apple Original 2 meter thunderboltkabel i mycket fint skick. Men helt utan medföljande tillbehör så har jag noterat ditt bud!

QSFP+

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Sep 2012

Utmärkt, tack! Har dock redan en bra PSU. Men jag blev lite konfunderad nu - vilken typ av thunderboltkontakt sitter på kretskortet? Antog att det var USB-C, men om det är den här kabeln som du har så måste det ju vara en Mini DisplayPort? Jag har nämligen bara USB-C-portar på min laptop.

Edit: Insåg nu att jag inte kan någonting alls om Thunderbolt. Det är förstås Thunderbolt 2 som den har, och det är tydligen inte kompatibelt med Thunderbolt 3. Är en adapter mellan TB2 och TB3 en rimlig lösning, eller finns det någon bättre lösning tror du?

Edit2: Vad jag förstår det som efter lite efterforskning nu så lär det inte gå att använda en adapter mellan TB2 och TB3 om man inte har en Appledator. Det verkar alltså som att det inte går att använda kortet om man inte har en Appledator - om så är fallet måste jag nog tyvärr dra tillbaka mitt bud. Jag ber så mycket om ursäkt för att jag slösade bort din tid - jag borde ha undersökt saken mer noggrant innan.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Linköping
Registrerad
Nov 2015

@Valvar Ingen fara, har haft andra som varit intresserade av denna och ställt frågor via PM. Ingen tid slösad!

eGPUn är Thunderbolt 2, och kabeln är således också Thunderbolt 2. Jag har kört eGPUn via Thunderbolt 2 eftersom jag har en MacBook med Thunderbolt 2, men jag har även provat med en kompis nyare macbook och Thunderbolt 3 med Apples thunderbolt 3>thunderbolt 2 adapter. Kan inte uttala mig om Windows för det har jag inte provat, men kan kolla upp det om du vill? Kan nog ordna fram en Windowsdator med Thunderbolt 3 på och testa med en adapter

QSFP+

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Sep 2012

@davidhogberg Tack för erbjudandet! Det blir nog dessväre lite krångligare än jag först tänkte att det skulle vara. Återigen, ursäkta!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
STHLM
Registrerad
Nov 2013

Kan bjuda 700:- för båda hoverboardsen.

Acer Nitro N50-600 DG.E0HEQ.046