Permalänk
Medlem

Uppgradera bara gpu eller allt?

Hallå!
Har mest spelat på konsol länge men sparkade igång min gamla pc och föga förvånande håller den inte måttet! Så tänkte uppgradera den men är osäker på vart man ska börja...
Har idag:
Gtx 670
i5-3570K
MSI MS7752
8GB DDR3 Ram
Nån äldre ssd och hdd
Spelar mest single player, typ Civ 5, Skyrim, Astroneer mm. Kör även cs-Go ibland.

Funderade på om jag bara skulle byta gpu i nuläget och kanske överklocka cpu då jag ändå tänkt byta chassi till ett Corsair Crystal 280 inom en ganska nära framtid och då kommer jag ändå behöva byta moderkort mm för att det ska passa.

Så min fråga är egentligen om det är någon ide att byta gpu nu för att kunna använda datorn hyffsat och sen använda samma gpu när jag byter allt eller om det är bättre att vänta och byta allt på samma gång?

Visa signatur

PC: MSI MS7752, Intel Core i5 3570k, Corsair Vengeance 2x4GB, NVIDIA Geforce Gtx 670 4GB
Tablet: Asus Vivotab Smart Me400C

Permalänk
Avstängd

Oja, du kommer få ett enormt uppsving av att byta GPU.
Klockad 3000-serie orkar nyaste titlarna utan större problem.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

I de allra modernaste spelen kan din 4c/4t cpu kanske hacka lite, men det beror på inställningar och dina krav. Högre upplösning hjälper lasta av cpu-belastning också

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Moderator
Brons i quiz

Du kommer märka störst skillnad av att byta grafikkort, 670 är ett väldigt svagt kort med dagens standard.

Skrivet av Ricerunner:

Klockad 3000-serie orkar nyaste titlarna utan större problem.

Du syftar på Ryzen 3000? Visste inte om du syftade på kommande 30-serie från nvidia, vet inte hur jag gjorde den kopplingen XD

Visa signatur

Citera om du vill ha svar!
Tycker du om sidospår? :D Besök The Wiki Game
Har du fråga angående modereringen? PM till Moderatorerna eller Kontaktformulär

Permalänk
Medlem

Jag ska vara ärlig. Jag känner mig väldigt begränsad av min i5 4670k. Jag hade försökt byta CPU inom snar framtid också.

Beror mkt på vilka spel du spelar. Rome Total War och Battlefield (i multiplayer) är väldigt CPUtunga. Mångra andra spel är mestadels GPUtunga.

Permalänk
Medlem

Kanon, då gäller det bara att välja gpu & sen välja resten i lugn och ro!
Tackar för svar!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

PC: MSI MS7752, Intel Core i5 3570k, Corsair Vengeance 2x4GB, NVIDIA Geforce Gtx 670 4GB
Tablet: Asus Vivotab Smart Me400C