Vill du vara del av diskussionerna i forumet, ställa frågor eller hjälpa andra? Registrera dig här!

Mic funkar ej på Turtle beach Fortnite

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Feb 2020

Mic funkar ej på Turtle beach Fortnite

Mina barn fick gaminglurar för att ha när de spelar Fortnite. Lurarna är Turtle beach recon 50x. Lurarna funkar bra o ljudet är kanon när vi testat dem med mobil etc. Men vid spel i Fortnite funkar inte micken. Jag ör fullständigt oteknisk men tycker att jag testat olika grejer som hag googlat fram. Men inget funkar. Tips?!
De spelar på Xbox one
/en oteknisk mamma

Trädvy Permalänk
Forumledare
Plats
Här
Registrerad
Jul 2009
Skrivet av WilleBenne:

Mina barn fick gaminglurar för att ha när de spelar Fortnite. Lurarna är Turtle beach recon 50x. Lurarna funkar bra o ljudet är kanon när vi testat dem med mobil etc. Men vid spel i Fortnite funkar inte micken. Jag ör fullständigt oteknisk men tycker att jag testat olika grejer som hag googlat fram. Men inget funkar. Tips?!
/en oteknisk mamma

Hej och välkommen hit! 😊

Vad kopplas lurarna till? PlayStation? Pc? Xbox?

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Dec 2005
Skrivet av WilleBenne:

/en oteknisk mamma

Kolla så du inte har en inställning som heter ”push to talk” aktiverat.
Då måste man trycka på en knapp på tangentbordet för att kunna använda micken.
Ändra den till open mic.
Och vill du ha lite extra skydd för barnen så se till att aktivera endast party chat. Så slipper de lyssna på många idioter som finns därute.

Skickades från m.sweclockers.com

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Feb 2020
Skrivet av NordhNet:

Hej och välkommen hit! 😊

Vad kopplas lurarna till? PlayStation? Pc? Xbox?

Glömde skriva det! 😌 De spelar på Xbox one.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Feb 2020
Skrivet av kruille:

Kolla så du inte har en inställning som heter ”push to talk” aktiverat.
Då måste man trycka på en knapp på tangentbordet för att kunna använda micken.
Ändra den till open mic.
Och vill du ha lite extra skydd för barnen så se till att aktivera endast party chat. Så slipper de lyssna på många idioter som finns därute.

De spelar på Xbox one, glömde skriva det. Så inget tangentbord. Men tack för tips om party chat.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Feb 2020

@NordhNet: Xbox one, glömde den lilla detaljen!