Permalänk
Medlem

Mini PCI-e nätverkskort.

Tjena! Såg att jag hade en mini PCI-e plats på moderkortet till htpcn. Slängde in ett trådlöst nätverkskort ifrån en laptop. Den hittar nätverkskortet i enhetshanteraren, men den kunde inte starta enheten, så den visas med ett utropstecken i enhetshanteraren. Vad kan vara fel? Skulle också behöva tips på var man kan hitta antennkablar till kortet.

Visa signatur

Ryzen 5 5600, Geforce 1080

Permalänk
Moderator
Brons i quiz

Drivrutiner?

Visa signatur

Citera om du vill ha svar!
Tycker du om sidospår? :D Besök The Wiki Game
Har du fråga angående modereringen? PM till Moderatorerna eller Kontaktformulär

Permalänk
Medlem

@Vzano: Kan vara så, korrekt enhetsnamn visades dock i enhetshanteraren.

Visa signatur

Ryzen 5 5600, Geforce 1080

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av Pantsoff:

@Vzano: Kan vara så, korrekt enhetsnamn visades dock i enhetshanteraren.

Har du provat installera drivern manuellt ?

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem

@mrqaffe: Jag provade nu men fick det inte att fungera. Får felkod 10.
Läste att det kunde ha att göra med legacy/uefi bios. Kan dock inte komma ihåg att jag sett någon inställning i mitt bios om detta.

Visa signatur

Ryzen 5 5600, Geforce 1080

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av Pantsoff:

@mrqaffe: Jag provade nu men fick det inte att fungera. Får felkod 10.
Läste att det kunde ha att göra med legacy/uefi bios. Kan dock inte komma ihåg att jag sett någon inställning i mitt bios om detta.

En del laptops har hårdvarulåsta expansionskort för att man inte ska kunna gå förbi märkesdelar, det kanske är så att ditt wifikort tex är "Dellspecifikt" och inte är nån "allmän modell" ?
Vet inte exakt hur det funkar att plocka ett wifikort från en låst dator men det går i vart fall inte att sätta in "fel" kortmodeller i en låst laptop och få dem att fungera.
Det kanske finn nån som läser tråden som vet mer om det eller som kan prova hur "låsta delar" uppför sig i en annan dator.
Det kan kanske vara så att du behöver ett kort som inte kommer från nån laptop med låst hårdvara.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem

@mrqaffe: Vet nog vad du syftar på, en sk whitelist i bioset. Det är bara en lista med hårdvara som är "godkänd". Borde ju inte vara det problemet i detta fallet, eftersom det är i en desktop.

Visa signatur

Ryzen 5 5600, Geforce 1080

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av Pantsoff:

@mrqaffe: Vet nog vad du syftar på, en sk whitelist i bioset. Det är bara en lista med hårdvara som är "godkänd". Borde ju inte vara det problemet i detta fallet, eftersom det är i en desktop.

Såvida det inte är nått i wifikortets firmware som låser det i fel apparat.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.