65 tum OLED eller 86 tum budget-LCD?

Permalänk
Medlem

65 tum OLED eller 86 tum budget-LCD?

Hej har en gammal finlux 65 tums HD tv och tänkte byta ut den är lite i valet och kvalet mellan en LG oled 65B9 eller LG 86 tum um7600 jag har ca 3, 5 meter från soffan till tvn så frågan är om jag ska satsa på en större bild eller en en otrolig bild. Det kommer en del ljus från ytterdörren men funderar på att sätta täck gardiner så man kan dra för för tv rummen jag har en bra sound bra från Sony så tänkte att det skulle bli lite mer bio känsla i rummet så frågan är större och maffigare bild eller samma storlek men grym bild som ni säkert redan har läst så kommer jag från något som inte är så märkvärdigt men som jag har varit nöjd med så vad ger ni mig för råd? Spelar på sin höjd på switchen och ett 8 bitars retro.

Förtydligade rubriken från "Köp råd"/Thomas Y
Permalänk
Medlem

Du behöver inte betala mig, då jag gärna ger mitt råd kostnadsfritt. (Edit: Det "roliga" försvann när rubriken ändrades och TS inte längre ville köpa råd.)

Det är extremt stora skillnader bildmässigt mellan dessa båda modeller. Kanske titta på en Q7:a i 82 tum istället?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Gaming: MSI MAG X570 TOMAHAWK WIFI | AMD Ryzen 9 5900X | ASUS TUF GeForce RTX 3080 10GB | Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3200 MHz | Corsair RM850x V2 | Sabrent 2TB Rocket Nvme PCIe 4.0 | FD Define S | LG 27GP850 | LG 48C1

Permalänk
Medlem

Oled utan tvekan. Du sitter såpass nära så allt annat vore dumt i mina ögon.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Haha de låter bra min budjett är max 20k så den är lite över budget men om det är en så stor skillnad så kanske jag borde tänka om men med tanke på vad jag har haft så kanske 86ans bild duger åt mig eller skulle du hällre ha tagit en 65a med oled display är fan i valet och kvalet såg en 85a från Samsung för ett gäng år sen i thailand och drägglade nästan när jsg såg den därför var jag sugen på 86 😅

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Bildexpert 📺

Har du en gammal Finlux lär UM76-serien ändå vara bättre på flera punkter. En OLED är i jämförelse en helt annan nivå av kvalitet.

Permalänk
Medlem

De kanske får bli en oledb9 65 tums ändå sätter jag igen rummet med täckgardiner så att det nästan blir kolsvart så borde du ju bli en rejäl upplevelse såg att den fanns för 16000 på Dustin eller är det värd att lägga ca 22000 för en C9 istället för B9?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Bildexpert 📺

@Jompa87: Nästan 40% mer för C9 är nog att ta i. Visserligen är C9 uppemot 40% ljusstarkare i HDR jämfört med B9. Men kör du med mörkläggning kommer det inte vara problemet om man säger så. I övrigt är det ganska liten skillnad i praktiken. För att att vara en "snik"-OLED är det inte mycket som är snik i någon mening med B9.

Permalänk
Medlem

Tack Laxpudding för svaret då blir det nog en B9 eftersom när jag kollar på pricerunner så är den på en historisk låg nivå nu så jag passar nog på och köper en ikväll även om jag ska iväg och resa så har jag den hemma sen när jag kommer hem

Skickades från m.sweclockers.com