Nvidia planerar specialutgåva av grafikkort för Cyberpunk 2077

Permalänk
Visa signatur

RTX 3090 Strix OC • 9900KS • Z390 Aorus Xtreme • Trident Z Royal 32GB 3200MHz CL14 • Kraken Z73 • 9x120mm Noctua • Corsair AX1000 Titanium • Samsung 980 PRO 2 TB • Samsung 970 EVO 500GB + 1TB • Lian Li PC-O11 PCMR Limited Edition

Asus 27" OLED 240 Hz • LG 38GL950G (3840x1600) • Audeze Mobius • Keychron K6 • Logitech G Pro X Superlight

Permalänk
Medlem

Själv är jag mer intresserad av Ampere till i varje falll Pascal-priser. Jag tänker inte köpa Nvidia till nuvarande priser.

Permalänk
Medlem

https://www.nvidia.com/en-us/geforce/news/cyberpunk-2077-gefo... 77st RTX 2080Ti som lottas ut. Gult är inte alltid fult

Innan det kommer Ampere till konsument så kommer det först ett nytt Quadro på NVIDIA GTC 2020 i San Jose

Visa signatur

I've somehow been WASDing my whole life

13th Intel 8P@6GHz E-cores off Kraken X73 360mm DDR5 m.2@7000MB/sek Gigabyte Z690
Alltid över AMD 3D med överklocking i fakefikans (swefaker) grafer med intel :)

Permalänk
Medlem
Skrivet av The Kristoffer:

Tippar på ett 2077Ti, där det är billigare än ett 2080 Ti, men dyrare än ett 2080 Super. Känns, som ett Nvidia..

Ser ut att bli ett skinnat 2080ti 😂
https://www.overclock3d.net/news/software/nvidia_reveals_its_geforce_rtx_2080_ti_cyberpunk_2077_edition_gpu/1#.Xkr2JlIewaY.facebook

Permalänk
Medlem
Skrivet av Snabbt_o_Hårt:

https://www.nvidia.com/en-us/geforce/news/cyberpunk-2077-gefo... 77st RTX 2080Ti som lottas ut. Gult är inte alltid fult

Innan det kommer Ampere till konsument så kommer det först ett nytt Quadro på NVIDIA GTC 2020 i San Jose

Snart kommer en moddare och målar sitt egna 2080ti till ett sånt 😉

Permalänk
Medlem

Riktigt fult men hej, chans för gratis 2080ti

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

MB: Asus Rog B550-F WiFi | CPU: Ryzen 5, 3600
GPU: RTX 3060ti Asus TUF | Chassi: FD Meshify 2 compact
Ram: G.skill Trident Z, 14-14-14-34, 3200 Mhz, 2x 8gb

Permalänk
Medlem

https://www.reddit.com/r/buildapc/comments/f5br6t/buildapc_nv...

Finns på reddit också

Konstig timing tycker jag, är ju ett halvår till släpp med ampere emellan...

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av medbor:

https://www.reddit.com/r/buildapc/comments/f5br6t/buildapc_nv...

Finns på reddit också

Konstig timing tycker jag, är ju ett halvår till släpp med ampere emellan...

Skickades från m.sweclockers.com

Förmodligen släpps gpu nu för att fånga upp mer hype igen samt att röja undan mer 2080ti i guess. Typ 200 st gjordes och många ges antingen bort eller säljs för välgörenhet(?).

Visa signatur

MB: Asus Rog B550-F WiFi | CPU: Ryzen 5, 3600
GPU: RTX 3060ti Asus TUF | Chassi: FD Meshify 2 compact
Ram: G.skill Trident Z, 14-14-14-34, 3200 Mhz, 2x 8gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av sKRUVARN:

Ska dom kalla nästa gen navi 2? Dom brukar väl ändra kodnamn när dom uppdaterar arkitekturen? Men ja får väl se, är ju faktiskt inte omöjligt att det blir ”custom navi gpu”. Men är det en större förändring med massa nya funktioner borde serien/familjen få ett nytt kodnamn kan man ju tycka.

Skickades från m.sweclockers.com

Eftersom PS5 antagligen har sin hårdvara fastslaget i sten (pga. närliggande massproduktion) så tror jag inte att AMD hinner få ut ett nytt kort i tid nog för att deras GPU ska sättas in i PS 5 utan jag tror nog snarare det blir denna generations Navi (som de kallar 1.5 för någon anledning) och Zen 2.

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact w/ Dark Tint | Intel i5 12600K | Asus ROG Strix B660-F | 32 GB Corsair DDR5 5600 MHz CL36 | MSI Geforce RTX 3060 TI Ventus 2X OCV1 | 512 GB Samsung Pro 850 SSD + 2TB WD Black SN850 NVME PCI-E 4.0 | Corsair RM750X |

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av draanexle:

Förmodligen släpps gpu nu för att fånga upp mer hype igen samt att röja undan mer 2080ti i guess. Typ 200 st gjordes och många ges antingen bort eller säljs för välgörenhet(?).

Sant all viral marknadsföring denna kampanj kommer att ge. Man får ju inte glömma alla artiklar/reklam Nvidia betalar för redan överallt exempelvis.

Går nog inte helt att utesluta att de skulle kunna säljas officiellt men ringen är fel i och med stundande Ampere. Känns som man egentligen kunde invänta 3000-serien bara, personligen vill jag inte sitta på ett gammalt 2080Ti utan ett 3080Ti när spelet förhoppningsvis släpps i höst.
"Vann du inget kort? Köp ditt egna 2080Ti Cyberpunk 2077 kort för $2077 i Nvidiabutiken".

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xinpei:

Eftersom PS5 antagligen har sin hårdvara fastslaget i sten (pga. närliggande massproduktion) så tror jag inte att AMD hinner få ut ett nytt kort i tid nog för att deras GPU ska sättas in i PS 5 utan jag tror nog snarare det blir denna generations Navi (som de kallar 1.5 för någon anledning) och Zen 2.

Navi är kodnamn på grafikchip.
RDNA är namn på arkitekturen.
Två olika saker mao.

Det är förövrigt redan bekräftat arr konsolerna kommer använda nått nyare än dagens RDNA 1 (MS har tom uttryckligen sagt "next-gen RDNA"). Inte säkert att det blir exakt den RDNA 2 som förväntas till PC dock.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av draanexle:

Riktigt fult men hej, chans för gratis 2080ti

Skickades från m.sweclockers.com

Sverige fanns inte med i lottningslistan på länder, men du kanske bor i danmark, norge, finland?

Permalänk
Medlem
Skrivet av FörstaÄrSåJävlaGod:

Tävlingen är dock inte öppen för oss Svenskar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av WCH-sopa:

Sverige fanns inte med i lottningslistan på länder, men du kanske bor i danmark, norge, finland?

Finns ju massor av andra ställen som får giveaway med Nvidia, såg ej att det stod något om länder där. Men, chansen att man vinner är ju ändå typ en på hundratusen vid det här laget.

Visa signatur

MB: Asus Rog B550-F WiFi | CPU: Ryzen 5, 3600
GPU: RTX 3060ti Asus TUF | Chassi: FD Meshify 2 compact
Ram: G.skill Trident Z, 14-14-14-34, 3200 Mhz, 2x 8gb

Permalänk
Medlem

Finns det en speciell anledning till att Sverige inte är med, men Finland, Danmark och Norge är?

Permalänk
Medlem
Skrivet av ipac:

Navi är kodnamn på grafikchip.
RDNA är namn på arkitekturen.
Två olika saker mao.

Det är förövrigt redan bekräftat arr konsolerna kommer använda nått nyare än dagens RDNA 1 (MS har tom uttryckligen sagt "next-gen RDNA"). Inte säkert att det blir exakt den RDNA 2 som förväntas till PC dock.

Skickades från m.sweclockers.com

Det vet jag. Däremot är det intressant hur AMD menar att Navi är RDNA 1 men någonstans dyker en tidigare onämnd RNDA 1.5 upp. Är det en specialdesignad krets? Som sagt... denna krets bygger antagligen på Navi (precis som PS4 byggde på GCN) men är specialdesignad efter kriterier från Sony och MS därav 1.5.

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact w/ Dark Tint | Intel i5 12600K | Asus ROG Strix B660-F | 32 GB Corsair DDR5 5600 MHz CL36 | MSI Geforce RTX 3060 TI Ventus 2X OCV1 | 512 GB Samsung Pro 850 SSD + 2TB WD Black SN850 NVME PCI-E 4.0 | Corsair RM750X |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xinpei:

Det vet jag. Däremot är det intressant hur AMD menar att Navi är RDNA 1 men någonstans dyker en tidigare onämnd RNDA 1.5 upp. Är det en specialdesignad krets? Som sagt... denna krets bygger antagligen på Navi (precis som PS4 byggde på GCN) men är specialdesignad efter kriterier från Sony och MS därav 1.5.

Fast nu blandade du ju dom igen? Du använder arkitekturen för PS4 (GCN2), men inte för ps5 (RDNA1.5)? Liverpool är kodnamnet för GPU-kretsen i PS4. Det är också därför jag ifrågasatte "Navi", då de troligen kommer använda ett helt annat kodnamn för dessa kretsar med tanke på hur dom brukar användas.

Permalänk
Medlem
Skrivet av sKRUVARN:

Fast nu blandade du ju dom igen? Du använder arkitekturen för PS4 (GCN2), men inte för ps5 (RDNA1.5)? Liverpool är kodnamnet för GPU-kretsen i PS4. Det är också därför jag ifrågasatte "Navi", då de troligen kommer använda ett helt annat kodnamn för dessa kretsar med tanke på hur dom brukar användas.

@Xinpei:

Jag tror navi/rdna 1.5 är den beryktade respin som det pratas om, kanske är väldigt nära samma kisel och arkitektur men med vissa tweaks

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av medbor:

@Xinpei:

Jag tror navi/rdna 1.5 är den beryktade respin som det pratas om, kanske är väldigt nära samma kisel och arkitektur men med vissa tweaks

Skickades från m.sweclockers.com

Kan så vara.

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact w/ Dark Tint | Intel i5 12600K | Asus ROG Strix B660-F | 32 GB Corsair DDR5 5600 MHz CL36 | MSI Geforce RTX 3060 TI Ventus 2X OCV1 | 512 GB Samsung Pro 850 SSD + 2TB WD Black SN850 NVME PCI-E 4.0 | Corsair RM750X |