Funkar Internet-splitters utan att förlora bandbredd och anslutnings kvalité?

Permalänk
Medlem

Funkar Internet-splitters utan att förlora bandbredd och anslutnings kvalité?

Jag sitter i ett rum där jag har vägguttag med 2st anslutningar men ena går till Com Hem Tv och andra till min PC.
Men jag har också konsoler här inne och Wi Fi't är inte den snabbaste för PS4 eller Xbox One X när det gäller nedladdning.

Jag vill inte behöva koppla ur min PC'c nätverkskabel för och koppla in den till en av konsolerna.

Jag letade runt och fann detta

LAN Splitter

Kommer det funka få samma bra nedladdning utan att förlora bandbredd i.o.m det blir en extra gränssnitt och flera enheter använts?

Saken är att jag vill inte behöva ha en flera meter lång nätverkskabel som gå från bredbandet på vardagsrummet och in till rummet hit.

Visa signatur

MSI X99A GODLIKE GAMING | i7-6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

Min FZ Profil

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vangen:

Jag sitter i ett rum där jag har vägguttag med 2st anslutningar men ena går till Com Hem Tv och andra till min PC.
Men jag har också konsoler här inne och Wi Fi't är inte den snabbaste för PS4 eller Xbox One X när det gäller nedladdning.

Jag vill inte behöva koppla ur min PC'c nätverkskabel för och koppla in den till en av konsolerna.

Jag letade runt och fann detta

LAN Splitter

Kommer det funka få samma bra nedladdning utan att förlora bandbredd i.o.m det blir en extra gränssnitt och flera enheter använts?

Saken är att jag vill inte behöva ha en flera meter lång nätverkskabel som gå från bredbandet på vardagsrummet och in till rummet hit.

Det är en dålig lösning. Köp billigaste möjliga switchen istället;
https://www.computersalg.se/i/5652859/tp-link-litewave-ls105g...
exempelvis.

Permalänk
Medlem

Splittar du en Gigabit-kabel får vardera dator 100Mbit. Köp en billig switch, kostar typ 200kr.

Permalänk
Medlem

Jag förstår inte, du har WiFi men ingen router?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Skrivet av NodCommander:

Jag förstår inte, du har WiFi men ingen router?

I det rummet.

Det du behöver är helt riktigt en switch. Här är ett annat välbeprövat alternativ:
https://www.netonnet.se/art/dator-surfplatta/natverk/switch/n...

Finns på lager i Falun