Var med och spöa FZ på Dustin Expo 2020

Permalänk
Melding Plague

Var med och spöa FZ på Dustin Expo 2020

SweClockers arrangerar spelturnering under Dustin Expo 2020, där glada vinnare kan kamma hem finfina spelkonsoler och hörlurar.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Inaktiv

Tack men nej tack. Kommer vara för upptagen att kolla prylar!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Måste man skjuta med vapen och panga varandra för att tävla :C
Kan vi inte ha en turnering i något snällt istället, typ Guitar Hero eller UNO Online?

Permalänk
Medlem

Åh, gratis hörlurar. Ses i Globen

Permalänk
Medlem

Nu är det lite för lånt bort för mig att närvara, men... Spelkonsol?!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk
Medlem

Inte för att jag ska till Dustin Expo, trångaste mässan i Norden men det är lite tråkigt att man väljer en så tungt skillbaserad aktivitet för tävlingen.

Permalänk
Avstängd

@GuuFi: Dels det, men även att det är uteslutande lagsport.

Mer enskilt tillgängliga grejer, typ SSB Ultimate eller liknande hade nog varit mer allmänt lockande, istället för 5 personer per klunga som förmodligen dessutom har gått in ganska hårt på just det enskilda spelet.

Permalänk
Medlem

Skoj, jag är på!

Visa signatur

i5 4670k 4.2Ghz 1.2v
AMD R9 290
Windows 10

Permalänk
Medlem

Spännande! Länge sen jag spelade "seriöst" så får se hur långt sin level 10 på faceit räcker här på sweclockers eller om det finns några hårdnötande spelare där ute!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

"Happiness is only real when shared"

Permalänk
Relik 📜
Skrivet av sebbeharry:

Spännande! Länge sen jag spelade "seriöst" så får se hur långt sin level 10 på faceit räcker här på sweclockers eller om det finns några hårdnötande spelare där ute!

Skickades från m.sweclockers.com

Jag tror aldrig jag vunnit en seriös CS-match, så jag är jävligt diskad. @Kenneth är väl den som sätter standarden på redaktionen. Men, eftersom det är @Callemedskägget för andra laget känns det rätt lugnt. 🤷‍♂️

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

Permalänk
Medlem
Skrivet av emilakered:

Jag tror aldrig jag vunnit en seriös CS-match, så jag är jävligt diskad. @Kenneth är väl den som sätter standarden på redaktionen. Men, eftersom det är @CalleFZ för andra laget känns det rätt lugnt. 🤷‍♂️

Haha kul! Då får vi se hur långt man når i den interna turneringen. Rolig idé oavsett!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

"Happiness is only real when shared"

Permalänk
Medlem

Nix! Spelar bara BF5.

Permalänk
Medlem

Kommer man kunna följa live? Gärna på sweclockers.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Benchmaskin 🍞
Skrivet av sebbeharry:

Haha kul! Då får vi se hur långt man når i den interna turneringen. Rolig idé oavsett!

Skickades från m.sweclockers.com

Jag skulle gissa att du kommer ganska långt faktiskt. Viktigaste är att vi får Calle att gråta på scenen när hans lag får spö

Permalänk
Benchmaskin 🍞
Skrivet av Motherofgod:

Kommer man kunna följa live? Gärna på sweclockers.

Skickades från m.sweclockers.com

Vi kikar på det. Det vore väldigt roligt, men också knepigt att få till. Inte bara pga utrustning utan lite annat som ställer till det

Permalänk
Medlem

Hur kunde CS bli "the shit" i allmänhetens ögon när det fanns quake?!
Jaja... Det förblev quake för mig personligen. Så jag får skamset krypa tillbaka till mitt pojkrum nu när CS-barnen är ute å leker på gården. XD

Visa signatur

Gilla min Guide till sweclockers tävlingen! :D : #12510535

Min Sweclockers-låt som aldrig deltog i Jultävlingen. Enjoy! https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=g7gof...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chris_Kadaver:

Hur kunde CS bli "the shit" i allmänhetens ögon när det fanns quake?!
Jaja... Det förblev quake för mig personligen. Så jag får skamset krypa tillbaka till mitt pojkrum nu när CS-barnen är ute å leker på gården. XD

Håller med att Quake är totalt överlägset CS. Själv föredrar jag TF2.
Visst, smyga runt och aima var kul ett tag. Spelade själv CS en hel del för länge sedan.
Men där finns ju ingen som helst avancerad rörelsemekanik som rocket jumping och liknande. Man bara går på marken hela tiden. Och inga klasser med olika egenskaper som bidrar till något intressant strategiskt sett.
Det känns bara så enformigt och torftigt. Jag ser verkligen inte dragningskraften hos det.

Ja, jag är lite bitter över det och att alla spelare trots det verkar dras som flugor till CS.
Men det är väl det där att det råkat bli så. När spelet väl blivit stort och det är massa cash i potten så struntar folk rätt mycket i vad det är för spel. Framgången bygger på sig själv.

Visa signatur

Namn : Jesper | Ålder : 45 | In-game namn : iller
Yrke : Matematisk modellerare (finansiell matematik), mjukvaruutvecklare för risksystem.
Utbildning : Doktor i matematik + en del mat-stat, numme och IT-relaterat.

Permalänk
Benchmaskin 🍞
Skrivet av JesperT:

Håller med att Quake är totalt överlägset CS. Själv föredrar jag TF2.
Visst, smyga runt och aima var kul ett tag. Spelade själv CS en hel del för länge sedan.
Men där finns ju ingen som helst avancerad rörelsemekanik som rocket jumping och liknande. Man bara går på marken hela tiden. Och inga klasser med olika egenskaper som bidrar till något intressant strategiskt sett.
Det känns bara så enformigt och torftigt. Jag ser verkligen inte dragningskraften hos det.

Ja, jag är lite bitter över det och att alla spelare trots det verkar dras som flugor till CS.
Men det är väl det där att det råkat bli så. När spelet väl blivit stort och det är massa cash i potten så struntar folk rätt mycket i vad det är för spel. Framgången bygger på sig själv.

Känner att jag måste försvara CS lite här
Men avancerad rörelsemekanik finns det i CS, det är inte lika tydligt som Rocket jump men kan du använda bunnyhop ordentligt kan man nå väldigt bra vinklar i CS. Plus att du kan ta dig fram mycket snabbare om du sätter varje hopp hela tiden, och kan komma före fienden till en kritisk punkt. Klasser finns inte i CS, nej. Men ett lag behöver tydliga roller där varje spelare får dra nytta av sin starkaste del som rifle, AWP, In-game leader (IGL), lurker osv. Alla dom delarna plus en spelmekanik som är ganska rak på sak tycker jag gör CS intressant, men inser också att det inte är för alla

Permalänk
Medlem
Skrivet av JesperT:

Håller med att Quake är totalt överlägset CS. Själv föredrar jag TF2.
Visst, smyga runt och aima var kul ett tag. Spelade själv CS en hel del för länge sedan.
Men där finns ju ingen som helst avancerad rörelsemekanik som rocket jumping och liknande. Man bara går på marken hela tiden. Och inga klasser med olika egenskaper som bidrar till något intressant strategiskt sett.
Det känns bara så enformigt och torftigt. Jag ser verkligen inte dragningskraften hos det.

Ja, jag är lite bitter över det och att alla spelare trots det verkar dras som flugor till CS.
Men det är väl det där att det råkat bli så. När spelet väl blivit stort och det är massa cash i potten så struntar folk rätt mycket i vad det är för spel. Framgången bygger på sig själv.

Framgången bygger väl på att det är ett extremt simpelt spel att förstå och lära sig men det tar otaligt många timmar att bli bra på det. Jag kommer också från Quake och det du säger om rörelsemekanik stämmer inte, du kan se väldigt snabbt om någon vet hur man rör sig även i cs även om det såklart inte är samma nivå som i Quake. Enformigt kan jag hålla med om på ett sätt men det är lagspelet som gör att cs är vad det är idag.

Angående prispengar är cs långt ifrån stort, finns många spel där man tjänar mer pengar.

Visa signatur

"Happiness is only real when shared"

Permalänk
Skrivet av JesperT:

Håller med att Quake är totalt överlägset CS. Själv föredrar jag TF2.
Visst, smyga runt och aima var kul ett tag. Spelade själv CS en hel del för länge sedan.
Men där finns ju ingen som helst avancerad rörelsemekanik som rocket jumping och liknande. Man bara går på marken hela tiden. Och inga klasser med olika egenskaper som bidrar till något intressant strategiskt sett.
Det känns bara så enformigt och torftigt. Jag ser verkligen inte dragningskraften hos det.

Ja, jag är lite bitter över det och att alla spelare trots det verkar dras som flugor till CS.
Men det är väl det där att det råkat bli så. När spelet väl blivit stort och det är massa cash i potten så struntar folk rätt mycket i vad det är för spel. Framgången bygger på sig själv.

Måste också försvara CS här. Jag måste säga att ditt inlägg tyder på okunskap. Att CS inte har avancerad rörelsemekanik är väldigt felaktigt. För det otränade ögat kanske det ser ut så men som någon poängterade tidigare i tråden kan man se väldigt tydligt på hur en spelare rör sig om denne är nybörjare eller har spelat länge. Allt ifrån jigglepeek, sidestep, bunnyhop osv. Det finns hundratals workshop maps där movement är i fokus t.ex. surf och kz. Sen finns det rörelsemekaniken när man t.ex. kastar granater och skjuter som leder till olika resultat i olika situationer. Låt mig inte gå in på de strategiska aspekterna i spelet
Att du inte gillar spelet är sin sak. Men att du uttalar dig så generaliserande om något du inte verkar ha kunskap om är en aning provocerande haha

Visa signatur

Fractal Design Meshify C | Asus Z370-A | i7 8700K@4.8ghz | Noctua NH-D15 | Corsair DDR4 3000 16GB | Corsair RM750X 750W v2 | Red Devil 5700 XT | OCZ 240GB SSD | BENQ ZOWIE XL2546 | Corsair K70 Rapidfire RGB | Zowie FK2 | Zowie G-SR-SE | AKG K712 Pro | AKG K371 | Sennheiser HD6xx | Schiit Audio Asgard 2 | THX AAA 789 | Topping E30 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kenneth:

Vi kikar på det. Det vore väldigt roligt, men också knepigt att få till. Inte bara pga utrustning utan lite annat som ställer till det

Hade varit fett. Beroende på när finalen är så hade man då kunnat anordna häng och livestream I några spelbarer i städer som har sådana (och swecare I närområdet). Ett lokalt initiativ, typ.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Måste man kunna vara med för kval alla dagarna?

Visa signatur

|OS: Windows 10 64bit|MB: Asus ROG Maximus X Hero |CPU: Intel Core i7-8700K|GPU: ROG Strix RTX 2080Ti White Edition|RAM: Corsair Dominator Platinum SE Torque 32GB (4x8GB)3200MHzDDR4|SSD:Samsung M.2 970 EVO Plus 500GB Samsung SSD 750 500GB Samsung M.2 960 250GB |Chassi:Fractal Design Define R6 Vit TG|PSU: Corsair RM850x|CPU-Kylare:Asus Ryujin 240mm|Monitor:Asus ROG Swift PG279Q

Permalänk
Medlem

Då kan alla ligga under hård sommarträning fram till hösten då EXPO är framflyttad
https://www.dustinhome.se/expo#intcmp=startpage-expo-200303

Visa signatur

..:[EVGA Z97 Classified][Intel Core i7 4790K @ 4.8][4x8GB Dominator @ 2133 XMP][2x EVGA GTX 980 Ti SC+ ACX 2+][Cooling EKWB custom loop]:..
..:[EVGA X99 FTW K][Build in progress]:..