Permalänk
Medlem

Twitch laggar - Lenovo legion y540

Jag köpte för ett par månader sedan en lenovo legion y540 med:

Intel Core i7-9750HF-processor (2,60 GHz, upp till 4,50 GHz med Turbo Boost, 6 kärnor, 12 MB cache
16 GB (8+8) DDR4 2 666 MHz SoDIMM
NVIDIA GeForce RTX 2060 6 GB GDDR6 192 bitar

Hur kan det lagga? jag förstår verkligen inte, min gamla dator som jag köpte 2013 har mindre problem än min nya :S

Permalänk
Medlem

Jag kan ju se att chrome ofta äter upp ~30% av mitt RAM men då har jag ju ändå 70% kvar, borde väl inte vara något problem att sitta och kolla stream med en helt ny dator med relatvit bra specs??

Här är information från task manager om det hjälper att analysera problemet:
https://imgur.com/a/XLGlKdC

Permalänk
Medlem

testa köra annan webläsare, chrome är förlegad spyware som inte bör installeras i datorn

i övrigt finns det ingen anledning att din dator inte skall klara twitch, det låter som att webbläsaren och gpu'n hw acceleration inte lirar som den skall, testa uppdatera gfx drivare/byt webbläsare etc

Permalänk

Stäng av hårdvaruacceleration alternativt byt till Firefox.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Eller så testar du ladda ner Twitch-klienten istället för att köra i webbläsaren, även om det ska fungera i webbläsaren också...

Permalänk
Medlem

@Kalutti: Jag har en exakt likadan dator men kör Opera och har inga problem med lagg på Twitch.

Visa signatur

🏬: MSI PRO Z690-A WIFI DDR4 🔲: i7 12700K @ 5,2 Ghz ❄️: NH-U12A Chromax Black 🏴: RTX 3080 Ti OC 🎞️: Kingston Fury 64GB 3600 MHz 🗄️: P400A D-RGB Vit 🔌: Corsair RM850 W 💾: Samsung 990 PRO 2TB + RAID0 2x WD Blue SN550 1TB (NVMe) 🖥️: LG C3 42" OLED & AOC 27G2U & ASUS VG248QE 144 Hz ⌨️: G915 TKL 🖱️: G203 🎧: Audio Technica M50x + Scarlett Solo. [VR]: Quest 2.

Permalänk
Medlem

tror deet har blivit bättre när jag stängde av hårdvareacceleartionen, inte haft några problem sedan dess. Återkommer om det fortsätter; tack tack!