Permalänk
Medlem

Skärmstativ

Hej,
Skärmstativ till Aorus AD27QD som har VESA 100x100 sökes.
Jag hittar inga vettiga stativarm som är väggmonterande. Anledningen till väggfäste är att mitt skrivbord rör på sig för mycket och jag inbillar mig att med bordfäste kommer skärmen att röra på sig ännu mer.

Simpel och enkel men kan bli problematiskt med höjden och tilt när jag vill luta mig tillbaka. Deltaco ARM-401

Troligen sådan jag eftersöker Ergotron Interactive Arm, LD
Tar det mycket onödigt utrymme? Ergotron LX Väggmonterad bildskärmsarm

Jag ser att ni Sweclockers rekommenderar Iiglo men dom har bara bordstativ.. Har ni några tips på bra serie/modell?

Visa signatur

🖥️ En snabb dator
📱 - Samsung S20
🧩 - Prusa MK3S MMU2S

Permalänk
Skrivet av fecko:

Hej,
Skärmstativ till Aorus AD27QD som har VESA 100x100 sökes.
Jag hittar inga vettiga stativarm som är väggmonterande. Anledningen till väggfäste är att mitt skrivbord rör på sig för mycket och jag inbillar mig att med bordfäste kommer skärmen att röra på sig ännu mer.

Simpel och enkel men kan bli problematiskt med höjden och tilt när jag vill luta mig tillbaka. Deltaco ARM-401

Troligen sådan jag eftersöker Ergotron Interactive Arm, LD
Tar det mycket onödigt utrymme? Ergotron LX Väggmonterad bildskärmsarm

Jag ser att ni Sweclockers rekommenderar Iiglo men dom har bara bordstativ.. Har ni några tips på bra serie/modell?

Den där LX ser ju bra ut, vad är det du oroar dig för? Som minst kommer den ta upp så mycket plats som tjockleken på väggfästet och som mest fullt utfällt läge vilket ger dig en skärm som nuddar näsan.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av StuntmanMike:

Den där LX ser ju bra ut, vad är det du oroar dig för? Som minst kommer den ta upp så mycket plats som tjockleken på väggfästet och som mest fullt utfällt läge vilket ger dig en skärm som nuddar näsan.

Skickades från m.sweclockers.com

Det du beskrev "tar upp lika mycket plats som tjockleken på väggfästet".

Jag har provat några andra märken på mitt jobb och dessa kunde man inte fälla in hela vägen in. Dvs armarna satt kvar lite utåt. Men om denna LX ska ta upp lika mycket utrymme som väggfästet och kunna fällas in hela vägen så är det perfekt!

Jag gillar din beskrivning, att den kommer att nudda min näsa

Visa signatur

🖥️ En snabb dator
📱 - Samsung S20
🧩 - Prusa MK3S MMU2S

Permalänk
Skrivet av fecko:

Det du beskrev "tar upp lika mycket plats som tjockleken på väggfästet".

Jag har provat några andra märken på mitt jobb och dessa kunde man inte fälla in hela vägen in. Dvs armarna satt kvar lite utåt. Men om denna LX ska ta upp lika mycket utrymme som väggfästet och kunna fällas in hela vägen så är det perfekt!

Jag gillar din beskrivning, att den kommer att nudda min näsa

Jag antar att du inte kan sänka den fritt om du har den infälld hela vägen men..

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av StuntmanMike:

https://www.ergotron.com/Portals/0/Reserved/Parts/45-243-026_3-560x500.jpg
Jag antar att du inte kan sänka den fritt om du har den infälld hela vägen men..

Skickades från m.sweclockers.com

Bra att du påminde mig om det, jag dubbelkollade nyligen och det ska inte vara några problem. Nu har jag beställt!

Nackdelen med denna ska vara att plastskyddet för kabelgömmorna inte riktigt sitter helt hundra enligt recensionerna. Ergotron har lång garanti på deras grejer så det känns bra.

Visa signatur

🖥️ En snabb dator
📱 - Samsung S20
🧩 - Prusa MK3S MMU2S