Sony Wf-1000xm3 hur bra är ANC i kollektivtrafiken?

Permalänk
Medlem

Sony Wf-1000xm3 hur bra är ANC i kollektivtrafiken?

Jag är ute efter ett par lurar som stänger ute motorljud, småprat och skramlande buller på t ex bussar. Då jag gillar in ears pga portabilitet så undrar jag hur Sony Wf-1000xm3 funkar för mitt fall ovan? Stänger den ute dessa ljud effektivt?

Permalänk
Medlem

Borde de göra men inte folk som pratar, det får du stå ut med. Själv har jag AirPood Pro och de stänger ute motorljudet när jag åker bil så jag kan ha på lågt ljud. Enligt reviews jag sett på YT har de ungefär lika bra/dålig NC.

Visa signatur

[AMD Ryzen 9 3900X] [ASUS GeForce RTX 2080 Ti] [LG OLED 55 C9 som skärm] [Samsung HW-Q96R till ljudet]

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo
Skrivet av Baxtex:

Jag är ute efter ett par lurar som stänger ute motorljud, småprat och skramlande buller på t ex bussar. Då jag gillar in ears pga portabilitet så undrar jag hur Sony Wf-1000xm3 funkar för mitt fall ovan? Stänger den ute dessa ljud effektivt?

Fungerar sådär, löser brus, brum, hum och mycket av samtalen.
Den löser inte prepubertala killgäng som skriker på varandra kors och tvärs över fordonet och de reagerar dåligt mot hårda gupp i vägen som får bussens fjädring att slå. Blir liksom en dov puls som kommer efter guppet.

Jag föredrar att åka med mina Xm3 på bussen och pendlar ca 40 min per dag. Men att säga att de är perfekta och löser allt skulle vara en lögn.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Medlem
Skrivet av Baxtex:

Jag är ute efter ett par lurar som stänger ute motorljud, småprat och skramlande buller på t ex bussar. Då jag gillar in ears pga portabilitet så undrar jag hur Sony Wf-1000xm3 funkar för mitt fall ovan? Stänger den ute dessa ljud effektivt?

Jag tycker mina bose qc35 funkar bra på bussen

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av yrfhar:

Borde de göra men inte folk som pratar, det får du stå ut med. Själv har jag AirPood Pro och de stänger ute motorljudet när jag åker bil så jag kan ha på lågt ljud. Enligt reviews jag sett på YT har de ungefär lika bra/dålig NC.

Skrivet av DavidtheDoom:

Fungerar sådär, löser brus, brum, hum och mycket av samtalen.
Den löser inte prepubertala killgäng som skriker på varandra kors och tvärs över fordonet och de reagerar dåligt mot hårda gupp i vägen som får bussens fjädring att slå. Blir liksom en dov puls som kommer efter guppet.

Jag föredrar att åka med mina Xm3 på bussen och pendlar ca 40 min per dag. Men att säga att de är perfekta och löser allt skulle vara en lögn.

Skickades från m.sweclockers.com

Det brukar vara väldigt lite prat när jag åker så det är inget problem för mig.
Men det låter som att dom är bättre än "vanliga" in ears utan ANC?

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo
Skrivet av Baxtex:

Det brukar vara väldigt lite prat när jag åker så det är inget problem för mig.
Men det låter som att dom är bättre än "vanliga" in ears utan ANC?

Absolut roligare. Framförallt försvinner nästan allt brummande och vinande från vind, hjulljud och motorljud.

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Medlem
Skrivet av DavidtheDoom:

Absolut roligare. Framförallt försvinner nästan allt brummande och vinande från vind, hjulljud och motorljud.

Perfekt, tack! Blir ett köp för mig, låter inte som att det kan bli sämre!

Permalänk

Jag har dessa lurar men att prata i telefon med någon på t.ex bussen, så hör motparten i samtalet knappt vad jag säger. Utan jag måste mer eller mindre överrösta hela bussen. Men annars så gillar jag dom. Är det någon som har något tips för att kunna prata i telefon utan att "skrika"?

Visa signatur

CPU: AMD FX-9590 | CPU COOLER: Noctua NH-D15 | MB: Gigabyte 990FXA-UD3 | GPU: Gigabyte GV-RX580AORUS-8GB (Radeon RX580 8G) | RAM: 32 GB HyperX Savage 2400MHz DDR3 | SSD: OS/PROG/SPEL: 2x Kingston A400 480GB (Raid 0) | HDD (Lagring): 500 GB | Chassi: Cooler Master Storm Trooper (Windowed) | PSU: Coolermaster V1200 | Skärmar: 3x24" ACER - G246HLBbid 60hz + 1x24" ACER - GN246HLB 144hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hasseman84:

Jag har dessa lurar men att prata i telefon med någon på t.ex bussen, så hör motparten i samtalet knappt vad jag säger. Utan jag måste mer eller mindre överrösta hela bussen. Men annars så gillar jag dom. Är det någon som har något tips för att kunna prata i telefon utan att "skrika"?

Mikrofonen i dessa lurar är tyvärr rätt kassa. Särskilt bekväma är de heller inte; ångrar faktiskt mitt köp men är lite försent just nu

Permalänk
Avstängd

Har dem i kolletivtrafiken, skulle säga att de är bra på att dämpa röster (jämför med Bose 25/35 on-ear) och inte lika bra på bakgrundsbrummet. Kan säkert få dem bättre om jag skulle orka prova ut en bättre öronfläns eller vad det heter.

Hemma i köket med lite musik på kan man inte ens höra att folk försöker prata med en.

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo

@Baxtex: Hur gick det för dig? Blev det ett köp?

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Medlem
Skrivet av DavidtheDoom:

@Baxtex: Hur gick det för dig? Blev det ett köp?

Jajjemän, fick dom för några veckor sedan. Väldigt nöjd med allt förutom kanske dom medföljande öronkuddarna men det löste jag genom att köpa comply tips. Efter detta blev dom betydligt bekvämare och stänger ute ljud ännu bättre. Dom sticker ut ganska mycket ur öronen också, såhär i efterhand ångrar jag att jag inte körde på silver istället för en mer diskret look men det är en petitess.