Permalänk
Medlem

Köpa stor TV nu eller avvakta?

Jag kör idag en Sony XE9305 som jag är helnöjd med. Den är dock bara 65 tum så jag funderar på att flytta upp den till andra vardagsrummet och ersätta med en större TV nere.

Valet blir i så fall en Q7R i 82 tum. Om jag lägger ut 25 000 kr så kommer den dock bli långvarig (minst fem år, förmodligen längre).

TV:n har bra svärta, hyfsad HDR och inget försämrande vidvinkelfilter. Frågan är vad jag går miste om jämfört med kommande modeller? Dolby vision missar jag naturligtvis med Samsung, men det är inte avgörande. AndroidTV känns trist att bli av med (funderar på en Shield men har bara 2.0 på receivern så behöver en ny sådan också i så fall). 8K känns inte aktuellt på en evighet. Konsoll kommer troligtvis köras på Sonyn så sådana spelegenskaper är mindre viktiga. Vad övrigt missar man utan HDMI 2.1? E-ARC hade kanske varit bra för att slippa ny receiver, men annars?

Samsungs 2020-modeller tycks för övrigt inte vara något jättekliv uppåt baserat på rykten. Q7R skall motsvara Q8T.

Någon fler som går i tankarna att köpa en stor TV att ha i många år? Hur resonerar ni?

Visa signatur

Gaming: MSI MAG X570 TOMAHAWK WIFI | AMD Ryzen 9 5900X | ASUS TUF GeForce RTX 3080 10GB | Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3200 MHz | Corsair RM850x V2 | Sabrent 2TB Rocket Nvme PCIe 4.0 | FD Define S | LG 27GP850 | LG 48C1

Permalänk
Medlem

Det kommer alltid nästa modell eller big deal runt hörnet. Så sluta vänta när det gäller elektronik.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Processor: Motorola 68000 | Klockfrekvens: 7,09 Mhz (PAL) | Minne: 256 kB ROM / 512 kB RAM | Bussbredd: 24 bit | Joystick: Tac2 | Operativsystem: Amiga OS 1.3