Oneplus lägsta ljud för högt

Permalänk

Oneplus lägsta ljud för högt

Har en oneplus 7t när jag kollar Youtube och 9 gag på kvällen innan sömn så har jag volym 1. Men det är för högt finns det app eller något hack som jag kan sänka volymen?

Eller måste jag köpa iPhone? Och på så sätt tömma bankkontot?

Permalänk
Medlem

@lindebring:

Köp en billig bluetooth högtalare, i vissa fall kan dom dock ändra mobilens volyminställningar då man byter volym på högtalaren, vilket inte är önskvärt i detta fall. Verkar bero lite på vilken telefon som används i kombination med vilken högtalare. Idén är annars att spela på låg volym på telefonen och sedan reglera på högtalaren. Välj gärna en modell med möjlighet att koppla in ljud via sladd för säkerhets skull.

Permalänk
Medlem
Skrivet av dannesthlm:

@lindebring:

Köp en billig bluetooth högtalare, i vissa fall kan dom dock ändra mobilens volyminställningar då man byter volym på högtalaren, vilket inte är önskvärt i detta fall. Verkar bero lite på vilken telefon som används i kombination med vilken högtalare. Idén är annars att spela på låg volym på telefonen och sedan reglera på högtalaren. Välj gärna en modell med möjlighet att koppla in ljud via sladd för säkerhets skull.

Den inställning Som ställer in detta kallas absolute volume och ställs in i utvecklarinställningarna . Är absolute volume avslaget kommer alla bluetooth högtalare ha sin ”egen” volym skiljt från telefonens

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Intel i7 10700K
ASUS Z490 Prime-P
Gigabyte Radeon RX 570
Corsair Vengeance 16gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av zetrri:

Den inställning Som ställer in detta kallas absolute volume och ställs in i utvecklarinställningarna . Är absolute volume avslaget kommer alla bluetooth högtalare ha sin ”egen” volym skiljt från telefonens

Skickades från m.sweclockers.com

Intressant, tack 🙂!

Vissa högtalare verkar som jag sade ändå inte supporta länkad volym, oavsett inställning.