Vill du vara del av diskussionerna i forumet, ställa frågor eller hjälpa andra? Registrera dig här!

Forumdelen sponsras av

LG WebOS 4.5 - vad klarar den inbyggda browser av ???

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Hjärup
Registrerad
Apr 2008

LG WebOS 4.5 - vad klarar den inbyggda browser av ???

Hej,
Är intresserad av en LG Smart-TV med webOS 4.5. Det som gör mig lite förvirrad är den inbyggda webbläsaren. Jag är osäker om den klarar av dagens webb-TV kanaler ifrån SVT TV4 och Dplay.
Då jag söker på nätet verkar den vara uppbyggd på chromium 53 webbläsar-motor vilken är ifrån 2016.
Är det någon som har erfarenhet av att använda webbläsaren i en TV med webOS 4.5???

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Falkenberg
Registrerad
Mar 2013

Räkna inte med allt för mycket. Jag har oled c7 modellen (vet inte vilket os som körs dock, men har senaste uppdaterinarna) och den gör det inte sist jag kollade. Min webbläsare uppdateras inte häller (vad jag vet) så vissa saker som har fungerat i början, gör det inte längre tyvärr.

Svt fins som app och den fungerar mycket bra
De andra två har det inte än i alla fall.
Om du kan så gå till en afären och fråga om du får tästa att använda de webbplatserna på tvin som du är intreserad av och se.

Skickades från m.sweclockers.com

Dator: HP Pavilion dv6-3142
Konsol: Playstation

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Norr
Registrerad
Feb 2003
Skrivet av Mega-Dark:

Räkna inte med allt för mycket. Jag har oled c7 modellen (vet inte vilket os som körs dock, men har senaste uppdaterinarna) och den gör det inte sist jag kollade. Min webbläsare uppdateras inte häller (vad jag vet) så vissa saker som har fungerat i början, gör det inte längre tyvärr.

Svt fins som app och den fungerar mycket bra
De andra två har det inte än i alla fall.
Om du kan så gå till en afären och fråga om du får tästa att använda de webbplatserna på tvin som du är intreserad av och se.

Skickades från m.sweclockers.com

Har också en C7, har för mig att jag har kört tv4 play, öppet arkiv m.m.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jul 2013

(Inget som webbläsaren men om apparna)

Här är en länk som nog svara på det mesta:

https://www.lg.com/se/smarttv-micro/index.html
Tyvärr varken TV4 play eller dplay

Hoppas det hjälper

Chassi: Fractal Design Meshify C | Ram: 16 GB DDR3 | SSD: Samsung Evo 840 250GB | HDD: 2TB Segate barracuda | SSD2: INTEL SSDSA2M120G2GC | Grafikkort: Nvidia Geforce GTX 970 ASUS Strix | Prosessor: Intel Core i7 4770-K | Moderkort: MSI Z87-G45|