hej igen fick svar från ubisoft
Hej igen martin_laitinen,
Tack för att du tagit dig tid till att återkomma till oss med delar av den begärda informationen
Jag beklagar att det dragit ut på tiden med mitt svar.
Nu om du kikar på de bilder som du bifogade, så har du en som visar din portvidarebefordran.
Där kan du endast se följande portar:
UDP: 9000, 3074 och 9001
På bilden från portforward: UDP: 9000 + 3074
De andra portarna på denna bild, där det också säger att "De kan och/eller kan inte tillhöra spelet eller applikationen" är inte för spelet/Uplay.
Det innebär att följande saknas och kan mycket väl orsaka ditt problem:
Uplay Launcher:
TCP: 80, 443, 13000, 13005, 13200
Far Cry 3:
UDP (local port): 9002-9005, 21800 - 21845
Jag skulle rekommendera att du kontaktar internetleverantören / tillverkaren av din router för råd om hur du vidarebefordrar resten som saknas.
Om du har andra frågor är du naturligtvis alltid välkommen tillbaka.
Med Vänliga Hälsningar
Ubi-Net
Ubisoft Support
Men hur löser jag problemet ? kan inte så mycket om detta //Martin