iPhone 8. Konstigt ljud vid uppspelning av inspelad video.

Permalänk
Medlem

iPhone 8. Konstigt ljud vid uppspelning av inspelad video.

Hej!
Min fru har en iPhone 8. För ett tag sedan började vissa videoklipp som hon spelar in låta konstigt när man ska spela upp dem, tjutande ljud.(se/lyssna på min inspelning av hennes telefon).

Det är inte på alla inspelningar det blir så, ibland fungerar ljudet som det ska men det verkar som det blir oftare nu.

I övrigt fungerar ljudet på telefonen bra, vid samtal, kolla youtube, spotify m.m.

Kopierar man filmen till dator och spelar upp den där så är det samma tjutande ljud, så någonting i mjukvaran som krånglar ibland vid inspelning. Samma problem oavsett vilken kamera man spelar in med.

Jag har läst och kollat lite på andra forum men inget hjälper. Uppdaterat, fabriksåterställt, kollat kamerainställningar med olika upplösningar osv, brusredusering....

Jag antar att det är mjukvarurelaterat då det fungerar ibland? Eller kan mikrofonen glappa? Jag tycker att i så fall borde det gå att spela in en halv video med ljud och andra halvan dåligt/tjutande om mikrofonen glappar. Men det är antingen eller, en hel film med ljud, eller utan.....
Vet ej om det är samma mikrofon vid samtal som videoinspelning men vid samtal fungerar den alltid.

Någon som har någon ide om vad felet kan vara?

Ingen garanti kvar och skicka in för felsökning/laga känns som man lika gärna kan köpa ny telefon då.....
https://streamable.com/vv0fk
Ha det bra!
/Mikael