Permalänk
Vila i frid
Skrivet av vidarvega:

Krydda potatismos och pommes med grillkrydda utan att fråga.

Vi som är allergiska mot paprika (lyckligtvis bara risig kista och illamående) blir jätteglada för sådana tilltag.

Permalänk
Skrivet av mr_sQuinty:

Hantverkare har alltid flera saker på gång samtidigt för att inte vara utan jobb nån gång då blir det en prioritering och du hamnade långt ner.

Och det var ny information för hantverkaren som inte hade tillgång till just denna information när han/hon lovade att det skulle ta fyra dagar? Eller hur är det en ursäkt?

Permalänk
Medlem
Skrivet av kaffeofikaelika:

Och det var ny information för hantverkaren som inte hade tillgång till just denna information när han/hon lovade att det skulle ta fyra dagar? Eller hur är det en ursäkt?

Det är inte en ursäkt , det är hur det fungerar.

Visa signatur

Lian Li PC-V2120B | ASUS X79-Deluxe | Intel 4930K + EK 360 | Corsair 4x8GB 1866MHz VENGEANCE LP | EVGA Geforce GTX 1080 Ti FTW3 SLI | Corsair AX1200i | Intel 530 240GB + Samsung 860 EVO 1TB + några TB blandad mekanik | Dell U2711 | Synology DS 411j

Permalänk
Skrivet av mr_sQuinty:

Det är inte en ursäkt , det är hur det fungerar.

Ett välbehövligt tydliggörande från din sida.

Permalänk
Moderator
Brons i quiz

*Invadringpolitik och skattepolitik borttaget*

yeah, låt politiken vila. Det blir lätt stökigt.

/Vzano, Moderator

Visa signatur

Citera om du vill ha svar!
Tycker du om sidospår? :D Besök The Wiki Game
Har du fråga angående modereringen? PM till Moderatorerna eller Kontaktformulär

Permalänk
Medlem
Skrivet av vidarvega:

Krydda potatismos och pommes med grillkrydda utan att fråga. Det händer rätt ofta på pizzerior/korvkiosker åtminstone i Stockholm och det får mig att bli rejält gnällig.

Jag blev förvånad över att man inte kan få kryddpeppar på moset överallt. Det hade alltid korvkioskerna där jag växte upp (Strängnäs), och det är skitgott. Trodde det var standard, men har lärt mig att det är väldigt lokalt. Flyttade till Luleå, beställde en mosbricka, och personen i kassan frågade om jag ville ha nån krydda på moset. När jag svarade "Ja tack, kryddpeppar" blev han extremt konfunderad. Han hade inte det, utan man fick välja mellan dill eller grillkrydda. Fy fasen.

Visa signatur

Core i7 7700K | Titan X (Pascal) | MSI 270I Gaming Pro Carbon | 32 GiB Corsair Vengeance LPX @3000MHz | Samsung 960 EVO 1TB

Permalänk
Skrivet av Nioreh83:

Jag blev förvånad över att man inte kan få kryddpeppar på moset överallt. Det hade alltid korvkioskerna där jag växte upp (Strängnäs), och det är skitgott. Trodde det var standard, men har lärt mig att det är väldigt lokalt. Flyttade till Luleå, beställde en mosbricka, och personen i kassan frågade om jag ville ha nån krydda på moset. När jag svarade "Ja tack, kryddpeppar" blev han extremt konfunderad. Han hade inte det, utan man fick välja mellan dill eller grillkrydda. Fy fasen.

Kryddpeppar, det har jag inte ens tänkt på vore fantastiskt om det kom till Stockholm.

Visa signatur

vegavidar

Permalänk
Moderator
Forumledare

Nedanstående var uppenbarligen väldigt svåra instruktioner så vi gör ett nytt försök

Skrivet av Vzano:

*Invadringpolitik och skattepolitik borttaget*

yeah, låt politiken vila. Det blir lätt stökigt.

/Vzano, Moderator

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk
Medlem
Skrivet av NordhNet:

Nedanstående var uppenbarligen väldigt svåra instruktioner så vi gör ett nytt försök

Gubbgnäll är en gubb- och gum-rättighet så snälla lås inte tråden! Bättre att porta syndarna ett tag och låta dem svalna.

Permalänk
Medlem

Det här med DRL och folk som kör med för lite belysning på bilen, särskilt i dåligt väder och mörker.
Jag kanske är sen på bollen, men det har nu smittat av sig på lastbilschaufförer?
Kört 10mil på E4an idag i mörker och har då mött och kört om säkerligen 10-15 lastbilar som bara har några i förhållande svaga LED-lampor eller lister framåt = inget halvljus igång.
Visst, man ser fordonet i fråga, men som chaufför vill man väl se t.ex. reflexer mer än 4 meter framför sig?

Visa signatur

[ Corsair 460X ] [ Corsair HX750i ] [ AMD Ryzen 5800X ] [ Zotac RTX3080 Trinity OC] [ Asus ROG Strix X570-F Gaming]
[ 32GB G.Skill TridentZ Neo 3800Mhz DDR4 ] [ Samsung 980 Pro 500GB + 960 EVO 500GB ] [ Logitech PRO X 2 ] [ Corsair H115i ] [ Win11 ] [Asus TUF Gaming VG27AQ]

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av SirMacke:

Det här med DRL och folk som kör med för lite belysning på bilen, särskilt i dåligt väder och mörker.
Jag kanske är sen på bollen, men det har nu smittat av sig på lastbilschaufförer?
Kört 10mil på E4an idag i mörker och har då mött och kört om säkerligen 10-15 lastbilar som bara har några i förhållande svaga LED-lampor eller lister framåt = inget halvljus igång.
Visst, man ser fordonet i fråga, men som chaufför vill man väl se t.ex. reflerer mer än 4 meter framför sig?

Tycker nog ändå det sällan är ett problem... Bakre lyktor som är av även i dålig sikt dock.. Borde vara lag att det ska va på jämt.

Permalänk
Medlem

Saknar trafikpoliser, som är ute och hjälper folk att vrida ljusreglagen till rätt läge jag. Borde finnas en egen avdelning.. de kan kanske sköta någonting mer om dom ändå är ute och rör på sig med..
Men men..

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon134512:

Tycker nog ändå det sällan är ett problem... Bakre lyktor som är av även i dålig sikt dock.. Borde vara lag att det ska va på jämt.

Alltså, såvida man har reglaget i autoläge så kan ju detta inte vara ett problem. Har inte haft en enda bil med DRL och autofunktion som inte slagit på halvljus såfort det börjat regna eller blivit skymt.

Däremot vill jag gnälla riktigt riktigt riktigt mycket på självutnämnda ljuspoliser som blinkar med helljus på varevigaste DRL försett fordon mitt på ljusa dagen bara för att dom lever i en svunnen tid där halogenlampor var rykande färska nyheter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av yogge:

Saknar trafikpoliser, som är ute och hjälper folk att vrida ljusreglagen till rätt läge jag. Borde finnas en egen avdelning.. de kan kanske sköta någonting mer om dom ändå är ute och rör på sig med..
Men men..

Och koll av ljusinställningar - verkar som om många inte kan se till att ha en inställning som inte bländar - eller montera en H4-lampa korrekt.

Permalänk
Avstängd

Jag tycker det är värre med de som åker omkring med dimljusen på, eller har sjuttiofemton lampor på (dvs allt som lyser fram)

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av TheFlyingFin:

Alltså, såvida man har reglaget i autoläge så kan ju detta inte vara ett problem. Har inte haft en enda bil med DRL och autofunktion som inte slagit på halvljus såfort det börjat regna eller blivit skymt.

Däremot vill jag gnälla riktigt riktigt riktigt mycket på självutnämnda ljuspoliser som blinkar med helljus på varevigaste DRL försett fordon mitt på ljusa dagen bara för att dom lever i en svunnen tid där halogenlampor var rykande färska nyheter.

Vid dimma har jag då sett otaligt med bilar som kör utan bakljus. Struntar fullkomligt i om det är DRL eller handhavandefel. Jag pratar inte om skymning eller natt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av RetarDeD:

Haha this!
Frugan är på mig varje gång nåt ska göras:
"Ska vi inte bara betala en hantverkare så slipper du använda din semester på att jobba"

Nehej du det ska vi absolut inte. Efter att ha blivit lovad att badrumsrenoveringen skulle bli klar imorgon i över 2 veckor så blir det aldrig mer hantverkare.
Jävla förseningar, dåligt utfört jobb, sen går de i konken 6 månader efter "färdigställning".
Jag har nog skruvat på alla kopplingar som finns i badrummet för allt läckte. Vill inte ens tänka på hur det ser ut inne i väggen..
Detta var gjort av en firma med mycket bra betyg och referenser överallt.
Skyllde såklart på underleverantörer också..
Aldig mer!

Lider med dig. Jag anlitade en firma på referenser förra året. Total på hela lägenheten. Jag ville göra det själv men flickvännen tyckte inte det är värt tiden. Så jag tog in firman som skulle bli klara senast maj månad. Började renovera mars. Det är januari nu och jag har kastat ut dom. Mitt kök fick tas ner tre gånger, mitt badrum och toalett fick underkänt av den nivån att det bara är rivning som är aktuellt. Jag ville stämma dom under augusti månad för att dom fortfarande inte var klara.

Jag har bott på hotell, ätit ute hela tiden eftersom jag inte har ett kök. Flickvännen ville att vi tar ett möte jag ville inte så jag kompromiss och det blev ett möte. Dom lovade fixa till allt till nyår och betala skadestånd. Nu är det januari. Jag har ett kök som ingen elektriker har gått in och kopplat det sista, fogning ser ut som en zebra och måste skrapas och fogas om. Målning som behöver fixas etc. Badrummet blev rivet men inte återuppbyggt, toaletten har dom inte ens börjat riva. Golvet har gått upp i kök och hall. Så jag drog världens nitlott. Denna gång lät jag mig inte påverkas av flickvännen och har ett möte med advokat denna månad för att stämma. Jag har fått köpa om allt material med tanke på rivning av badrum och dom jävlarna vill ha betalt för det rivna badrummet och ingen empati alls att dom bränt 9 månader av mitt liv.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ComeradJenko:

Lider med dig. Jag anlitade en firma på referenser förra året. Total på hela lägenheten. Jag ville göra det själv men flickvännen tyckte inte det är värt tiden. Så jag tog in firman som skulle bli klara senast maj månad. Började renovera mars. Det är januari nu och jag har kastat ut dom. Mitt kök fick tas ner tre gånger, mitt badrum och toalett fick underkänt av den nivån att det bara är rivning som är aktuellt. Jag ville stämma dom under augusti månad för att dom fortfarande inte var klara.

Jag har bott på hotell, ätit ute hela tiden eftersom jag inte har ett kök. Flickvännen ville att vi tar ett möte jag ville inte så jag kompromiss och det blev ett möte. Dom lovade fixa till allt till nyår och betala skadestånd. Nu är det januari. Jag har ett kök som ingen elektriker har gått in och kopplat det sista, fogning ser ut som en zebra och måste skrapas och fogas om. Målning som behöver fixas etc. Badrummet blev rivet men inte återuppbyggt, toaletten har dom inte ens börjat riva. Golvet har gått upp i kök och hall. Så jag drog världens nitlott. Denna gång lät jag mig inte påverkas av flickvännen och har ett möte med advokat denna månad för att stämma. Jag har fått köpa om allt material med tanke på rivning av badrum och dom jävlarna vill ha betalt för det rivna badrummet och ingen empati alls att dom bränt 9 månader av mitt liv.

Fy f-n! Jag kommer renovera ganska snart men kommer inte kunna göra allt själv. Berätta vilken firma det är fråga om så man kan akta sig.

Permalänk
Medlem

Det är en enskild firma som heter NTM-Bygg dom anlitade i sin tur en rörmokare från Skultuna VVS. Besiktningsmannen tyckte det var så undermåligt på alla plan att han avbröt besiktningen.

Jag anlitade företaget badrumsbesiktning från Stockholm. Har lärt mig väldigt mycket under alla månader. Mitt råd få ner varenda detalj på pappret, föreningsvite och betala inte en krona tills det är klart och godkänt. Använd gärna samma firma som jag för besiktning av badrum och toalett. Ta gärna en trestegs besiktning. Om du vill ha fler tips bara säga till.

Permalänk
Medlem
Skrivet av stgr:

Nix kommer inte tillbaka, Google har bestämt att det inte ska gå sedan länge.

(inspelning av telefonsamtal)

Tycker det är ett sabla hattifnattande, både Samsung och Google har haft/har vissa modeller på vissa marknader som klarar det. Det behövs helt klart en tredje spelare (på global nivå) som inte är lika låsta i tänket som Google och Apple.

Dessutom tar min S21 sämre bilder i snö än min S4 och även S7 gjorde. Hur är det möjligt? Måste använda pro-läget och moböpa för att få rätt balans på färger. *gnälla*

Borde vara en smal sak att känna igen snö, barn som rör sig (även inomhus) , etc och automatiskt anpassa inställningarna därefter. Men icke. Min telefon tar fantastiska bilder på tapeter, mattor, stolar, men barnen som rör sig däremellan blir inte så bra med slutartid på 1/33s eller värre. Måste köra med proläget och 1/100, det blir mycket bättre, men är omständligt. Varför finns inte funktionellt automatiskt Scenery-läge?

Tycker dock ändå att min S21 är bra, men Samsung har en del att förbättra. Har inte Ultra.
@Samsung

Tillägg: nyriven svartpeppar är gott på mos , men det ska självklart vara frivilligt. Automatisk kryddning med grillkrydda på pommes eller mos är vansinne. Som allergiker har man brukat kunna förutsätta att pommes är potatis, olja, salt, men nu börjar även förkryddad pommes bli mer vanligt.

Visa signatur

ASUS P8Z68-v Pro i7 2600K@4.5, 32GB RAM, RX 580, 4K Samsung u24e590, Intel SSD, Seagate SSHD, LG BH16NS55 BD/RW, MacOS Monterey, Win 10+11, Linux Mint

Macbook Pro 2009, 8GB RAM, SSD, MacOS Catalina + Windows 7

Permalänk
Medlem

Alla hjärndöda människor som besöker sina sjuka på sjukhus/boenden som man säger till ha munskydd så vi slipper få in smitta.. dom går in på rummet, Tar av munskyddet.. Händer flera gånger dagligen.. Så less.. vi personal måste ha munskydd från kl 06:45 till 15:15 tar av dom endast vid rast.. ska det vara så förbaskats jobbigt att behålla dom på 1 timme det handlar om när det är ett besök..
Om det ändå kunde bli besöksförbud nån gång.

Permalänk
Samsung Sverige
Skrivet av Pirum:

(inspelning av telefonsamtal)

Tycker det är ett sabla hattifnattande, både Samsung och Google har haft/har vissa modeller på vissa marknader som klarar det. Det behövs helt klart en tredje spelare (på global nivå) som inte är lika låsta i tänket som Google och Apple.

Dessutom tar min S21 sämre bilder i snö än min S4 och även S7 gjorde. Hur är det möjligt? Måste använda pro-läget och moböpa för att få rätt balans på färger. *gnälla*

Borde vara en smal sak att känna igen snö, barn som rör sig (även inomhus) , etc och automatiskt anpassa inställningarna därefter. Men icke. Min telefon tar fantastiska bilder på tapeter, mattor, stolar, men barnen som rör sig däremellan blir inte så bra med slutartid på 1/33s eller värre. Måste köra med proläget och 1/100, det blir mycket bättre, men är omständligt. Varför finns inte funktionellt automatiskt Scenery-läge?

Tycker dock ändå att min S21 är bra, men Samsung har en del att förbättra. Har inte Ultra.
@Samsung

Tillägg: nyriven svartpeppar är gott på mos , men det ska självklart vara frivilligt. Automatisk kryddning med grillkrydda på pommes eller mos är vansinne. Som allergiker har man brukat kunna förutsätta att pommes är potatis, olja, salt, men nu börjar även förkryddad pommes bli mer vanligt.

Jag förmedlar din feedback!:)

Är det temperaturen som blir fel i bilderna eller vad är det som kiknar?:) Ja tänker när det kommer till snöbilderna?

Men ja tackar. Sånhär konstruktiv feedback är alltid bra. Ovanligt ognälligt för att va en gnälltråd

//Pontus

Visa signatur

» Betalt samarbete och medlemmarnas länk till Samsung Sverige (företräder inte bolaget Samsung)
» Bidrar med kunskap och expertis inom Samsungs telefoner, plattor och wearables
» Behöver du hjälp? Pinga mig genom att skriva @samsung

Permalänk
Medlem
Skrivet av zogez:

Alla hjärndöda människor som besöker sina sjuka på sjukhus/boenden som man säger till ha munskydd så vi slipper få in smitta.. dom går in på rummet, Tar av munskyddet.. Händer flera gånger dagligen.. Så less.. vi personal måste ha munskydd från kl 06:45 till 15:15 tar av dom endast vid rast.. ska det vara så förbaskats jobbigt att behålla dom på 1 timme det handlar om när det är ett besök..
Om det ändå kunde bli besöksförbud nån gång.

På besök hos ögonläkare då en kvinna kommer utan munskydd. Hon får ett av personalen och sätter sig i väntrummet, sätter igång någon video på mobilen och efter ett par minuter ringer hennes telefon. Då tar hon av sig munskyddet och pladdrar i telefonen tills någon säger till henne. Då tar hon på munskyddet igen men varje gång hon ska säga något i telefonen drar hon munskyddet åt sidan. Efter flera tillsägelser från personal och patienter stoppar hon telefonen i handväskan och sitter sedan och håller munskyddet för ansiktet utan att fästa snörena bakom öronen och när hennes telefon ringer tar hon bort munskyddet och skriker i telefonen att hon minsann inte kan prata eftersom alla grälar på henne. Sen var det min tur att gå in till läkaren så jag vet inte vad som hände sedan men när hon gick, hon blev klar före mig, slängde hon bara det använda munskyddet på golvet.

Man undrar inte så lite över hur folk är funtade.

Tog bort ett ord som inte hörde hemma i texten
Permalänk
Inaktiv

PK filter på:
Jag vill gnälla på A p.g.a B.
Fel p.g.a C!

Permalänk
Medlem
Skrivet av ComeradJenko:

Lider med dig. Jag anlitade en firma på referenser förra året. Total på hela lägenheten. Jag ville göra det själv men flickvännen tyckte inte det är värt tiden. Så jag tog in firman som skulle bli klara senast maj månad. Började renovera mars. Det är januari nu och jag har kastat ut dom. Mitt kök fick tas ner tre gånger, mitt badrum och toalett fick underkänt av den nivån att det bara är rivning som är aktuellt. Jag ville stämma dom under augusti månad för att dom fortfarande inte var klara.

Jag har bott på hotell, ätit ute hela tiden eftersom jag inte har ett kök. Flickvännen ville att vi tar ett möte jag ville inte så jag kompromiss och det blev ett möte. Dom lovade fixa till allt till nyår och betala skadestånd. Nu är det januari. Jag har ett kök som ingen elektriker har gått in och kopplat det sista, fogning ser ut som en zebra och måste skrapas och fogas om. Målning som behöver fixas etc. Badrummet blev rivet men inte återuppbyggt, toaletten har dom inte ens börjat riva. Golvet har gått upp i kök och hall. Så jag drog världens nitlott. Denna gång lät jag mig inte påverkas av flickvännen och har ett möte med advokat denna månad för att stämma. Jag har fått köpa om allt material med tanke på rivning av badrum och dom jävlarna vill ha betalt för det rivna badrummet och ingen empati alls att dom bränt 9 månader av mitt liv.

Fy fan.. det där lät inte nådigt.
De är alltid snabba in och riva sen börjar problemen hopa sig för då är man under hantverkarens nåd.
Här dök de upp med 4 man som slet ut all inredning och bilade bort alla plattor på första dagen, sen kom det ingen på 2 veckor.
Jag höll på med andra delar i huset under tiden och kunde ha ganska bra koll på hur mycket som gjordes under tiden och kan lätt säga att under de 3 månaderna som det pågick så var det ingen här 50% av tiden.

Nej det är bara att stå på sig, jag vet inte vad jag mer kan säga för att trösta din tråkiga situation.
Du kan ju alltid be om att flytta in hos chefen för byggfirman som kompensation under tiden de "bygger"?

För min del så hade vi delmål på vägen för fakturering, 25% efter rivning, 50% efter de tyckte de var färdiga och 25% efter dokumentation och slutbesiktning var på plats.
Jag vägrade betala de sista 25% och sa att om de tog mig till rätten så ska jag gå in på alla rating-siter och ge er en stjärna och skriva om hur ni har behandlat oss. Fick aldrig nån sluträkning och 6 månader senare hade de gått i konken.

Visa signatur

Citera för svar..

Permalänk
Medlem

Riktigt tråkigt verkligen. Det var en grej jag lärde mig. Är inte alla gånger så fördelaktigt att välja en mindre entreprenör av den anledningen, billigare att konka än att fixa felen man skapat. Så det lite billigare priset en sådan firma kan erbjuda kan bli som i mitt fall mycket dyrare i längden.

Jag hade ett snarlikt upplägg som dig men fick lära mig som besiktningsmannen sa till mig. Betala aldrig en krona tills det är helt färdigställt och godkänt. Om man ska betala delvis ska den ytan vara helt klar och godkänd. Tyvärr tänkte inte jag så då och betalade för ytor har trodde var klara som dom sa. När jag sedan skulle beställa bänkskiva insåg jag att det inte får plats med en diskmaskin. Samtliga stommar var snea, flera var sönderslagna och man hade dragit skruvar igenom täcksidor. Hade jag inte betalat för något jag trodde var klart hade jag bara kastat ut dom direkt. Därför ville flickvännen prata och ge de en chans än att dom kör konkurskortet. Får se hur det blir när advokaten tar över allt.

Permalänk
Medlem

Hundskrället som alltid ligger på golvet nedanför mig när jag slappar i soffan fiser så otroligt illa.
Det kommer som en puff av vitaminberikad varmluft lite då och då som verkligen får näshåren att krulla sig.
Hon är så orimligt äcklig för att vara så söt.

Visa signatur

Any machine is a smoke machine if you use it wrong enough - AvE

Permalänk
Medlem
Skrivet av Baalex:

Hundskrället som alltid ligger på golvet nedanför mig när jag slappar i soffan fiser så otroligt illa.
Det kommer som en puff av vitaminberikad varmluft lite då och då som verkligen får näshåren att krulla sig.
Hon är så orimligt äcklig för att vara så söt.

Ge hunden en annan diet, om inte så får du snällt gilla läget.

Visa signatur

Chassi: Corsair Obsidian 500 RGB SE / Systemdisk Samsung 980 PRO SSD: Samsung 850 PRO 250GB / SSD: Samsung 850 EVO 250GB / SSD: Crucial MX300 1TB / CPU: Ryzen 7 3800X @ 4,2 Ghz / Kylning: Noctua NH-D15S push/pull / GPU: MSI 3080Ti SUPRIM X / PSU: Corsair RM1200i / MB: ASUS X470-f Gaming / RAM: HyperX Fury 2x16GB 3600 mhz / OS: W10 / Mus: Logitech G903 / TB: Logitech G915 TKL Wireless / Ljud: Sound BlasterX Pro-Gaming AE-9, Blue Yeti , Sennheiser HD660S, Skärm: Acer Predator X34P @3440x1440 UltraWide

Permalänk
Avstängd

Suck.
Handlade på CityGross och köpte Favorits "Con queso ostdipp", helt besviken, inte alls "dipp-bar", med som koagulerad geleig stompmassa. CG har inte den riktiga santa maria(har jag för mig) som är dippig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Samsung:

Jag förmedlar din feedback!:)

Är det temperaturen som blir fel i bilderna eller vad är det som kiknar?:) Ja tänker när det kommer till snöbilderna?

Men ja tackar. Sånhär konstruktiv feedback är alltid bra. Ovanligt ognälligt för att va en gnälltråd

//Pontus

Ja, temperaturen, vitbalansen, jag vet inte. Snön blir blågrå, typ. Dagens kameraappar borde känna igen snö, moln, stränder, etc, och anpassa därefter om man kör automatiskt läge. På äldre digitalkameror fanns ofta olika scenlägen, det verkar helt ur modet nu.

Även om det skulle gå blixtsnabbt att manuellt ändra vitbalansen (vilket det inte gör) så gör få det. Ser många dåliga snöbilder nu, och Samsung är vanligaste telefonen bland mina vänner. Iphone har också problem, men inte lika mycket vad det verkar.

Det är 2021. En kameraapp borde förstå att tar man bilder inomhus på kvällen så skiter man i hur bra kvaliteten blir när det gäller mattan eller tapeten, om däremot barnen ser ut som suddiga streck för att slutartiden är 1/25 är bilden ju skrot. Jag har tagit bilder i proläget med 1/100 slutare, då går den upp i ISO och brus, men bilderna blir ändå mycket bättre. En del brus går dessutom att hantera i efterhand.

Och varför funkar inte Samsungs Good Lock i Sverige? Det har ju funnits i flera år på andra marknader.

Mycket gnäll på Exynos vs Snapdragon, som ju även spelar visa roll för kameran, men jag tycker S21 är snabb (jag kommer ju från S7), problemet är ju istället appar och operativsystem. Låt oss spela in samtal utan att roota eller byta CSC till typ Indonesien. Det är lagligt i Sverige. Gör en bättre kameraapp. Ska man dumma ner den genom att ta bort manuella funktioner från standardläget så måste ju de automatiska inställningarna bli bättre. Har kameran ens testats i snöigt landskap och växlande molnighet?

Visa signatur

ASUS P8Z68-v Pro i7 2600K@4.5, 32GB RAM, RX 580, 4K Samsung u24e590, Intel SSD, Seagate SSHD, LG BH16NS55 BD/RW, MacOS Monterey, Win 10+11, Linux Mint

Macbook Pro 2009, 8GB RAM, SSD, MacOS Catalina + Windows 7