Min favorit är att folk verkar ha ett genetiskt tvång att alltid stanna där de står mest i vägen. Jag har funderat på detta under en lång tid och det slår typ aldrig fel. Du har en dörr som är 1m bred, innan och efter har du utrymmen som är 3-4 m breda. Vart stannar tant för att läsa på kvittot att hon betalade rätt för varorna? I dörren japp.
Jag funderar på ifall det är någon genetisk sak där man vill stanna där det inte är öppet att bli attackerad från flera vinklar så man hittar den trängsta platsen där man känner sig mer säker, vilket också är där man står mest i vägen för andra.
Vet inte men det värsta fallet jag varit med om var på Moskvas flyplats då en gammal kärring stannade precis när hon klev av rulltrappan. WHAT?! Fick knuffa till henne för att inte hela rulltrappans passagerare skulle ramla omkull. Hur tänker man då? Tror inte att hon fattade varför jag knuffade till henne.
- Folk som byter fil 15 gånger per minut i trafikköer, oftast Audi/BMW-förare
- Folk som inte använder blinkers när de svänger/byter fil, återigen oftast Audi/BMW-förare.
Tyvärr har detta spridit sig till förare av alla biltyper. Bara de senaste åren så har blinkandet i praktiken upphört. Förr kunde man överseende kommentera om "idiotiska BMW-förare, vad tror de att de är för några" och man visste att det berodde på att de trodde de var lite förmer än vanligt folk. Men idag gäller det rakt över linjen.
Har funderat lite på varför då jag vet att de lär ut att blinkers skall användas på bilskolorna och det finns väl två anledningar som jag kan se. Den ena är att ena handen alltid är upptagen med annat, typ håller i en kaffemugg, mobiltelefon eller liknande och då blir det ju jobbigt, den andra är att intelligensnivån kraftigt retarderat på senare år. Den senare förklaringen täcker väl i och för sig in den första anledningen också. Hmm.
- Människor som inte kan äta med stängd mun
Åk inte till Kina. Oavsett virushot eller inte. Du skulle bli galen!
Själv stör jag mig mest på politikers och "kända" personers plattityder som skall luftas ideligen, utan reflektion eller eftertanke. Rena reflexsvar som kommer från ryggmärgen. Snälla, tänk/analysera istället för att rapa upp en innantill lärd läxa.