Permalänk
Medlem
Skrivet av serafim:
  1. Jag begriper inte liknelsen med Hitler

Bara Godwins lag som spökar.

Visa signatur

Phanteks P400A RGB : Asus Prime X570-P : Ryzen 9 5900X : Corsair H100X : 32GB G.Skill Trident Z Neo 3600CL14 : Sapphire Nitro+ 6800 XT : Xiaomi 34" Curved 3440x1440 : Playseat Evolution Alcantara : Thrustmaster T300RS GT / Ferrari SF1000 Edition Add-on : HP Reverb G2

Permalänk
Medlem
Skrivet av serafim:

Här skulle jag nog behövt "??"-knappen

  1. Jag jagar inte likes

  2. Jag begriper inte liknelsen med Hitler

  3. Jag förstår inte ens vad den följande meningen betyder. Vad exakt betyder "hade säkert varit ett bra följe får till vem som helst kan jag anta" ??

Uppenbarligen gör du ju det?
får man inte likes på sina forum postar så har man ju inte "medhåll" och sin kommentar ska betraktas som ej lika viktig? är ju du själv som dragit fram likes kortet så nu får du ju spela klart eller förklara dig. Vad har det med en diskussion att göra om en person har 100 likes och en annan har 20 likes? har båda rätt eller har den med fler likes mer rätt? vart går gränsen? Varför ska man ha en gilla ej knapp? är det jobbigt att ifrågasätta och komma fram till en lösning? nej istället ska vi trycka på gilla ej knapp som ett dagisbarn i sandlådan så man slipper ta konsekvenser. Varför pratar vi inte istället med Emojis endast istället för att uttrycka oss i skrift? Väldigt onödigt att lära sig att läsa och prata när vi endast behöver Emoji bilder som förklarar saker.

Nej jag förstår att du inte förstår saker o ting, men det är okej vissa av oss saknar ett sunt konsekvenstänk och det är ju inge fel med det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Loyd:

Uppenbarligen gör du ju det?
får man inte likes på sina forum postar så har man ju inte "medhåll" och sin kommentar ska betraktas som ej lika viktig? är ju du själv som dragit fram likes kortet så nu får du ju spela klart eller förklara dig. Vad har det med en diskussion att göra om en person har 100 likes och en annan har 20 likes? har båda rätt eller har den med fler likes mer rätt? vart går gränsen? Varför ska man ha en gilla ej knapp? är det jobbigt att ifrågasätta och komma fram till en lösning? nej istället ska vi trycka på gilla ej knapp som ett dagisbarn i sandlådan så man slipper ta konsekvenser. Varför pratar vi inte istället med Emojis endast istället för att uttrycka oss i skrift? Väldigt onödigt att lära sig att läsa och prata när vi endast behöver Emoji bilder som förklarar saker.

Nej jag förstår att du inte förstår saker o ting, men det är okej vissa av oss saknar ett sunt konsekvenstänk och det är ju inge fel med det.

Detta är förvisso "gubbgnällstråden" men...

Du verkar fullständigt ha missat att Serafims poster varit med glimten i ögat,
och i samspel med bla Ostbullen...

Visa signatur

“There will be people that are burdened by only having the capacity to see what has always been instead of what can be.
But don’t you let that burden you.”

Permalänk
Medlem
Skrivet av FatherOfThree:

Detta är förvisso "gubbgnällstråden" men...

Du verkar fullständigt ha missat att Serafims poster varit med glimten i ögat,
och i samspel med bla Ostbullen...

Ja jag har inte läst nåt utan barat klickat på de citat man använt sig utav. är så fallet så ber jag om ursäkt då jag endast har uttryckt mig på det man skrivit det man citerat just nu.

Edit : jag pratar naturligtvis om Erooo Citat och Serafim citat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Loyd:

Uppenbarligen gör du ju det?
får man inte likes på sina forum postar så har man ju inte "medhåll" och sin kommentar ska betraktas som ej lika viktig? är ju du själv som dragit fram likes kortet så nu får du ju spela klart eller förklara dig. Vad har det med en diskussion att göra om en person har 100 likes och en annan har 20 likes? har båda rätt eller har den med fler likes mer rätt? vart går gränsen? Varför ska man ha en gilla ej knapp? är det jobbigt att ifrågasätta och komma fram till en lösning? nej istället ska vi trycka på gilla ej knapp som ett dagisbarn i sandlådan så man slipper ta konsekvenser. Varför pratar vi inte istället med Emojis endast istället för att uttrycka oss i skrift? Väldigt onödigt att lära sig att läsa och prata när vi endast behöver Emoji bilder som förklarar saker.

Nej jag förstår att du inte förstår saker o ting, men det är okej vissa av oss saknar ett sunt konsekvenstänk och det är ju inge fel med det.

  1. Du har inte förstått att det hela bottnar i ett skämt. Möjligen är det, som jag tidigare skrivit, en eller två som förstått det och svarat därefter. Det var ju beklagligt och därför skrev jag en (lika skämtsam) "pudel" för att understryka det. Häng inte upp dig på ett enstaka inlägg på det här viset.

  2. Jag är en usel emojianvändare och använder det därför sparsamt så den biten förstår jag inte heller.

  3. Om meningen jag inte förstått är en särskrivning och egentligen skulle lyda: "hade säkert varit ett bra följefår till vem som helst kan jag anta" så är den dels väldigt olämplig och troligen inte ens accepterbar på forumet eftersom den då, i den aktuella kontexten, innebär att du antar att jag skulle varit hängiven nazist och Hitlerföljare. Eftersom det finns flera särskrivningar i det du skriver kan jag anta att det är just så.

  4. Om det är så som i punkten ovan är det första gången i mitt liv jag anklagas för något liknande. Jag har snarare i hela mitt liv varit rebellen, den som varit svår att styra och gått min egen väg, ofta "mot strömmen".

  5. Om någon har 100 likes och en annan har 20 så betyder det ju bara att 100 personer håller med den ene och 20 den andre och ingen vet vem som hållit med den ene eller andre eller varför och inte om jag ens höll med någon av dem. Vem vet vad alla andra tyckte?

  6. Om det hade funnits en "tummen ner"-knapp skulle det ju innebära motsvarande negativa sak, 100 höll inte med den ene och 20 höll inte med den andre och ingen skulle kunna veta vem som inte höll med och inte heller varför. Möjligen skulle det ha en konsekvens liknande den som @anon132576 beskriver i sitt inlägg.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pyoko:

Ogillar också folk som smiter efter en genom spärrarna, så jag har börjat jävlas med dem om det finns möjlighet. Upptäcker jag att någon går misstänkt nära så kan jag snabbt gå igenom spärren men stanna hastigt precis efter och låtsas fippla med mitt kort så att personen bakom blir lite bestört. Eller så går jag fram till en spärr men stannar innan, vrider och vänder mig, backar lite, låtsas fippla med plånboken några sekunder, för att sen plötsligt snabbt gå igenom så smitaren får panik när de väl reagerar.

Jag har testat båda nu, personerna kom visserligen fortfarande igenom men blev klämda i spärren båda gångerna, och jag fick lite välförtjänt skadeglädje.

Jag brukar stanna precis förbi grinden så den slår igen just bakom ryggen på mig. Den som kommer efter är tvungen att stanna. Trycker hen till mig kläms hen i grinden.

Permalänk
Medlem
Skrivet av serafim:

Jag brukar stanna precis förbi grinden så den slår igen just bakom ryggen på mig. Den som kommer efter är tvungen att stanna. Trycker hen till mig kläms hen i grinden.

Gjorde så några gånger tills den jag stoppade jagade efter och försökte sparka mig på perongen sedan. Det var sista gången jag gjorde så. Var mycket folk där så han vågade väl inte fullfölja. Inte värt risken att bli nedslagen då man aldrig vet vad det är för typ som kommer bakom dig.

Visa signatur

Phanteks P400A RGB : Asus Prime X570-P : Ryzen 9 5900X : Corsair H100X : 32GB G.Skill Trident Z Neo 3600CL14 : Sapphire Nitro+ 6800 XT : Xiaomi 34" Curved 3440x1440 : Playseat Evolution Alcantara : Thrustmaster T300RS GT / Ferrari SF1000 Edition Add-on : HP Reverb G2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alphahanne:

Gjorde så några gånger tills den jag stoppade jagade efter och försökte sparka mig på perongen sedan. Det var sista gången jag gjorde så. Var mycket folk där så han vågade väl inte fullfölja. Inte värt risken att bli nedslagen då man aldrig vet vad det är för typ som kommer bakom dig.

Sant!

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av serafim:

Jag tror att det var en enda deltagare, @Ostbullen, kanske var det två, som förstod att här förelåg en blandning av ironi och kanske liten smula humor.

Jag såg att du hade glimten i ögat ("???"-knappen, osv), men tyckte det var viktigt att presentera min personliga syn på tummener-knappar, särskilt med tanke på att dagens samhälle trist nog trendar mot att bli allt råare och mindre solidariskt osv. Men jag tackar för ditt klargörande!

I övrigt till mitt försvar så finns ju tyvärr Poes lag, vilken - ifallatt du inte är familjär - litet fritt tolkat kan sägas mena att allt ironiskt och/eller skämtsamt skrivet kan feltolkas som att vara allvarligt menat, så tyvärr, riktigt riktigt säker på vad folk faktiskt avser kan man nästan aldrig vara på internet.

Permalänk
Medlem

Påslakan med öppningen på sidan suger. All tvätt som de tvättas med hamnar inne i påslakanet av någon skum anledning. Och när man väl skall få in täcket i det så är det en avancerad gymnastisk övning.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon132576:

Jag såg att du hade glimten i ögat ("???"-knappen, osv), men tyckte det var viktigt att presentera min personliga syn på tummener-knappar, särskilt med tanke på att dagens samhälle trist nog trendar mot att bli allt råare och mindre solidariskt osv. Men jag tackar för ditt klargörande!

I övrigt till mitt försvar så finns ju tyvärr Poes lag, vilken - ifallatt du inte är familjär - litet fritt tolkat kan sägas mena att allt ironiskt och/eller skämtsamt skrivet kan feltolkas som att vara allvarligt menat, så tyvärr, riktigt riktigt säker på vad folk faktiskt avser kan man nästan aldrig vara på internet.

Därför kom "pudeln", jag vet att inte alla människor delar min humor och att jag inte delar en del andra människors humor. Jag har t.ex. svårt för hel del av den s.k. stå-upp-humorn och även för s.k. "buskis", men det är nog snarast en brist hos mig.

Permalänk
Medlem

Nä om man ska flytta till Nord Korea snart, så man får bo i ett lite mer demokratiskt land

Visa signatur

I5 9600k@stock / Cooler Master Evo 212 / Gigabyte Z390 Gaming X / Corsair Vengeance LPX 16GB DDR4 3000MHz / MSI RTX2070 Gaming Z / EVGA 550 BQ / Asus VG27BQ 27" 165Hz

Ryzen 5 5600x@stock / Asus Rog Strix X570-E Gaming / Corsair Vengeance RGB Pro 16GB 3600MHz CL18 / MSI RTX3070 Suprim X / BeQuiet Pure Power 11 600W / Asus VG278Q 27" 144Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av ehsnils:

Påslakan med öppningen på sidan suger. All tvätt som de tvättas med hamnar inne i påslakanet av någon skum anledning. Och när man väl skall få in täcket i det så är det en avancerad gymnastisk övning.

Likaså IKEAs som inte har hål i sidan högst upp(?) på lakanet så man inte kan få tag i täcket annat än genom att hålla i det genom lakanet. Skitsvårt att få täcket exakt rätt i lakanet. Kanske har de ändrat nu men sist jag köpte påslakan på IKEA var det så och anledningen till att det blev sista gången.

Permalänk
Vila i frid
Skrivet av serafim:

Kanske har de ändrat nu men sist jag köpte påslakan på IKEA var det så och anledningen till att det blev sista gången.

Det var då ett HIMLA jiddrande om påslakan härna! Blev bjuden på färskpära och sill idag hos polarn och dennes andra hälft började tjôta om en Instragram-tråd därpåslakanets öppning vid sömn örglades.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ehsnils:

Påslakan med öppningen på sidan suger. All tvätt som de tvättas med hamnar inne i påslakanet av någon skum anledning. Och när man väl skall få in täcket i det så är det en avancerad gymnastisk övning.

Skrivet av serafim:

Likaså IKEAs som inte har hål i sidan högst upp(?) på lakanet så man inte kan få tag i täcket annat än genom att hålla i det genom lakanet. Skitsvårt att få täcket exakt rätt i lakanet. Kanske har de ändrat nu men sist jag köpte påslakan på IKEA var det så och anledningen till att det blev sista gången.

Skrivet av hasenfrasen:

Det var då ett HIMLA jiddrande om påslakan härna! Blev bjuden på färskpära och sill idag hos polarn och dennes andra hälft började tjôta om en Instragram-tråd därpåslakanets öppning vid sömn örglades.

Få in täcket i påslakan är ju en svår konst för oss gubbar. Inte konstigt att det tas upp till diskussion. En teknisk svår manöver och jag är alltid genomsvett när det är klart.

Visa signatur

[AMD Ryzen 9 3900X] [ASUS GeForce RTX 2080 Ti] [LG OLED 55 C9 som skärm] [Samsung HW-Q96R till ljudet]

Permalänk
Medlem

Hittade denna fina mediabänk som jag blev väldigt sugen på. Massor av fack och skjutbara luckor. Kollade sedan måtten och det visar sig bredden på facken är 419.5 mm. Varför i hela friden gör man en bänk med de måtten när nästan alla apparater i "fullformat" är ung. 430 mm ? Sur blev jag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av dustoff:

Hittade denna fina mediabänk som jag blev väldigt sugen på. Massor av fack och skjutbara luckor. Kollade sedan måtten och det visar sig bredden på facken är 419.5 mm. Varför i hela friden gör man en bänk med de måtten när nästan alla apparater i "fullformat" är ung. 430 mm ? Sur blev jag.
https://static.mio.host/images/products/98417.jpg?width=903&height=541&crop=false

Kolla in IKEAs Fjällbo. Har en sådan och är hur nöjd som helst. Luftig och bra om man har HTPC och annat som behöver lite luft.

Visa signatur

Phanteks P400A RGB : Asus Prime X570-P : Ryzen 9 5900X : Corsair H100X : 32GB G.Skill Trident Z Neo 3600CL14 : Sapphire Nitro+ 6800 XT : Xiaomi 34" Curved 3440x1440 : Playseat Evolution Alcantara : Thrustmaster T300RS GT / Ferrari SF1000 Edition Add-on : HP Reverb G2

Permalänk
Avstängd
Skrivet av dustoff:

Hittade denna fina mediabänk som jag blev väldigt sugen på. Massor av fack och skjutbara luckor. Kollade sedan måtten och det visar sig bredden på facken är 419.5 mm. Varför i hela friden gör man en bänk med de måtten när nästan alla apparater i "fullformat" är ung. 430 mm ? Sur blev jag.
https://static.mio.host/images/products/98417.jpg?width=903&height=541&crop=false

Jag har länge letat efter en TV-bänk och slutsatsen är att de flesta är skitfula och ingen är byggd för de komponenter jag vill ha i den, eller för exempelvis snygg kabelhantering eller så. Så jag har landat i att jag får bygga en själv.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ehsnils:

Påslakan med öppningen på sidan suger. All tvätt som de tvättas med hamnar inne i påslakanet av någon skum anledning. Och när man väl skall få in täcket i det så är det en avancerad gymnastisk övning.

Har samma problem! Slutar nästan alltid med att jag själv får krypa in i påslakanet och rätta till hörnen, hoppas ingen ser en..

Visa signatur

"if you remain a fool, living a life of pain will be your reality"

i5 8600k @ 4,8 Ghz - NZXT kraken x52 - Asus Rog Strix z370-h -Corsair Vengeance Led 2x8gb 3000Mhz -Asus Rog Strix 3070 TI OC - EVGA Supernova G3 750w - Phantek Eclipse P500A - LG 27'' UltraGear 27GL850

Permalänk
Medlem
Skrivet av snajk:

Jag har länge letat efter en TV-bänk och slutsatsen är att de flesta är skitfula och ingen är byggd för de komponenter jag vill ha i den, eller för exempelvis snygg kabelhantering eller så. Så jag har landat i att jag får bygga en själv.

Sant. Jag letade också tv-bänk för ett tag sen och drog slutsatsen att 90% av utbudet inte är anpassade för folk som har mer än en tv och möjligen en box stående bredvid. De med lite större AV-receivers göre sig icke besvär.

Visa signatur

"I maintain nonetheless that a yin-yang dualism can be overcome. With sufficient enlightenment we can give substance to any distinction: mind without body, north without south, pleasure without pain. Remember, enlightenment is a function of willpower, not of physical strength." - Chairman Sheng-ji Yang, Essays on Mind and Matter

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Halogen:

Sant. Jag letade också tv-bänk för ett tag sen och drog slutsatsen att 90% av utbudet inte är anpassade för folk som har mer än en tv och möjligen en box stående bredvid. De med lite större AV-receivers göre sig icke besvär.

Jo absolut. För mig är problemet mer det motsatta, att många av mina komponenter är rätt "grunda" (alltså inte så djupa), och därmed vill jag inte ha en så djup bänk. Det finns inte heller. Min XSX är väl 15 cm djup ungefär, OneConnect-boxen (tevens anslutningsbox) är inte så djup, Switchen står ju upp så den är bara några cm och så vidare. Hembioreceivern däremot är fet, men jag är lite inne på att pensionera den.

Permalänk
Medlem

Nu dagen då det äntligen är 25 plus inser jag att jag är så jävla less på människor som klagar över att det är varmt, har väl sett hyfsat med dagar med >20 grader passera i år men då har det i princip alltid varit molnigt och blåsigt.

Min semester började med en vecka med 13-14 grader och regn, antar att det faktiskt inte regnade hela tiden och att det säkert var över 15 hyfsat mycket.

Då ser man massor med beklaganden över att det är för varmt, ngn miljöfascist från Göteborg som tycker att alla som inte bor i storstaden ska acceptera ett vindkraftverk på gården eller att vi helst ska lägga oss ner och dö i en grop.

Så, för alla som känner att det är för varmt men är ett stort fan av vindkraftverk så länge dom slipper bo i närheten. Den där jävla gropen, den är säkert sval så ni kan få ner värmen.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av ehsnils:

Påslakan med öppningen på sidan suger. All tvätt som de tvättas med hamnar inne i påslakanet av någon skum anledning. Och när man väl skall få in täcket i det så är det en avancerad gymnastisk övning.

Tänkt dig om det fanns påslakan med dragkedja på sidan så det var bara att dra ner in med skiten och sen dra upp igen.

Visa signatur

Man är inte dum för att man har stavproblem.
Läs mer om min synfel Visual Snow
Om mig ----> #16970666

Permalänk
Medlem
Skrivet av Molotov:

Ja det finns en del man stör sig på men jag tog ett beslut att inte irritera mig över saker i livet och bli sur och gnällig och allt vart ljusare
Men visst är det svårt att hålla igen ibland så man blir irriterad och gnällig

Skickades från m.sweclockers.com

För mig var det tvärtom. Jag har alltid varit en person som ser ljust på livet så jag beslutade att jag skulle bli en arg och tvär person när jag gick i pension och klaga på allt, men det sket sig.
Jag fick en granne, en ung dam, som slog mig med hästlängder. Många kallade henne för bestämd men, men ... hon var arg på allt så jag insåg att jag inte hade en chans, jag skulle vara tvungen att bli överjävlig för att kunna kallas sur gammal gubbe, i alla fall i jämförelse med henne. Det kändes knepigt att redan innan jag hunnit försöka, vara slagen av en ung person. Jag kan inte ens komma på att klaga på en del saker som hon kan klaga på.
Jag förstod att SweClockers gnälltråd fick bli min ventil i sammanhanget och lämna det riktiga slagfältet åt de som av naturen har de rätta förutsättningarna för att blåsa "till batalj" i alla livets skiftningar och över varje bagatell. Hon var en av det slagfältets absoluta suveräner.
En person till hittade jag i min omgivning som snart fick (av mig) epitetet "satkärringen". Det visade sig att hon var t.o.m. värre än den unga damen och jag resignerade slutgiltigt. Den unga damen började faktiskt mjukna lite, jag såg en strimma ljus vid horizonten, men "satkärringen" fick mig att inse att slaget var förlorat. Hon får vara mästaren/mästarinnan, jag får fortsätta vara snäll.

Permalänk
Medlem

Folk som hela jävla tiden tjatar och påpekar samma sak om och om igen...

"Hur kan du vara inne när det är så varmt o fint ute!?"
Nej tack jag vill inte svettas som en gris, bli anfallen av 1000 flugor och bli alldeles snorig av gräspollen.

"Hur kan man ***INTE*** äta jordgubbar???"
För dem faller inte mig i smaken. Ja jag äter jordgubbssylt.

"När ska du börja dricka kaffe då?"
Aldrig. Smakar arsle.

"Du gillar inte potatis men äter pommes, potatisgratäng, chips mm?"
Ja det stämmer. Potatis smakar inget som varken pommes eller gratäng eller chips.

"Du har inte förstått det här med en tupplur efter en arbetsdag"
Jag är fan inte trött bara så mitt på dagen. Sova gör jag på natten för i helvete.

osv osv... samma visa år in år ut. Jag blir fan tokig.

Permalänk
Medlem

Jag vill gnälla på recept. Jag förstår inte hur de räknar eller om de har en stab av underhuggare som sköter grovarbetet. Det står t.ex. tidsåtgång mindre än 45 min. Men då förstår jag inte annat än att det tar mig 1 tim 15 min. Man ska ta fram alla råvaror, skära, hacka, skala, o.s.v. och sen ska man tillaga maten men tiden räcker aldrig. Är jag, som alltid lagar maten från råvaror, så in i helsike långsam eller börjar de räkna tiden när de skurit, skalat, hackat eller är de helproffs som gör allt det där på några sekunder? Jag begripr inte och får inte till det inom den tiden de anger.
Ett annat otyg med recept är de där det står tidsåtgång 30 min, 15 min i köket. Var har de tänkt att man ska spendera de 15 minuterna som man inte ska vara i köket? Eller vad ska man göra under de 15 minuterna? Jag begriper inte.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Semjonov:

Då ser man massor med beklaganden över att det är för varmt, ngn miljöfascist från Göteborg som tycker att alla som inte bor i storstaden ska acceptera ett vindkraftverk på gården eller att vi helst ska lägga oss ner och dö i en grop.

Trist med sådana personangrepp! Dessutom är jag inte från Göteborg, jag bor här nu, men har levt halva mitt liv i både liten och mellanstor kuststad både i norr och i söder, så jag har absolut rätt att uttala mig i frågan. (Det har för övrigt vem som helst också, oavsett var de bor. Vi har yttrandefrihet i det här landet, punkt slut!)

Dessutom sa jag aldrig att man ska ha vindkraftverk "på gården" eller att någon skulle dö, så vafan sluta ljuga om mig för helvete. De jag specifikt klagade på var gamla grågubbar som gnällde om vindkraftverk som dels inte ens är byggda än, och dessutom inte ens kommer att stå inne på svenskt territorialvatten, om de nu byggs. De är med andra ord så långt ut från kusten att de knappt kommer att synas alls, än mindre höras. Så snacka om att vara överkänslig!

Att propagera för sådant är inget man ska behöva tolerera att bli kallad miljöfascist över!

Permalänk

Fan va låg den intellektuella nivån är på facebook på en ort som jag hänger på. Och jag funderar på varför, men misstänker det beror på lite interneterfarenhet.
Där saker som källkritik fullkomligt saknas, någon skriver något populistisk som att de borde breddavägar långt ut i ödemarken där nästan ingen kör. Och trots att de betalar mer skatt än de i Stockholm, så satsas det bara pengar på vägar i huvudstateden etc. Denna får hundratals like, ingen ifrågasättning förutom en person. Varvid denna blev angripen, med en slutkommentar att hon anser sig vara så mycket mer värd än han p.g.a. sin könstillhörighet, så han har ingen rätt att svara henne tillbaka.
Kortfattad: hon pratade om Mansplaining. Och hon fick många likes.

Jag har varit mycket i orten och upplever inte samma idioti där. Så jag gissar på att det beror på lite interneterfarenhet hos många där. Det känns lite år 1997 över det hela och hur det var på t.ex passagen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Linkan42:

Folk som hela jävla tiden tjatar och påpekar samma sak om och om igen...

"Hur kan du vara inne när det är så varmt o fint ute!?"
Nej tack jag vill inte svettas som en gris, bli anfallen av 1000 flugor och bli alldeles snorig av gräspollen.

"Hur kan man ***INTE*** äta jordgubbar???"
För dem faller inte mig i smaken. Ja jag äter jordgubbssylt.

"När ska du börja dricka kaffe då?"
Aldrig. Smakar arsle.

"Du gillar inte potatis men äter pommes, potatisgratäng, chips mm?"
Ja det stämmer. Potatis smakar inget som varken pommes eller gratäng eller chips.

"Du har inte förstått det här med en tupplur efter en arbetsdag"
Jag är fan inte trött bara så mitt på dagen. Sova gör jag på natten för i helvete.

osv osv... samma visa år in år ut. Jag blir fan tokig.

Ojoj. Känner igen nästan allt. "Du äter inte kött säger du men köttbullar går bra?" "Jepp. Ogillar smaken av kött, får bara metallsmak i käften" får jag ta det om och om igen och oftast till samma person kan jag tillägga till din "lista".

Skrivet av lillaankan_i_dammen:

Fan va låg den intellektuella nivån är på facebook på en ort som jag känner hänger på. Och jag funderar på varför, men misstänker det beror på lite interneterfarenhet.
Där saker som källkritik fullkomligt saknas, någon skriver något populistisk som att de borde breddavägar långt ut i ödemarken där nästan ingen kör. Och trots att de betalar mer skatt än de i Stockholm, så satsas det bara pengar på vägar i huvudstateden etc. Denna får hundratals like, ingen ifrågasättning förutom en person. Varvid denna blev angripen, med en slutkommentar att hon anser sig vara så mycket mer värd än han p.g.a. sin könstillhörighet, så han har ingen rätt att svara henne tillbaka.
Kortfattad: hon pratade om Mansplaining. Och hon fick många likes.

Jag har varit mycket i orten och upplever inte samma idioti där. Så jag gissar på att det beror på lite interneterfarenhet hos många där. Det känns lite år 1997 över det hela och hur det var på t.ex passagen.

Samma i gruppen jag var dum att snubbla in i med "min" ort. Jebus alltså. Känner hjärncellerna dö en masse att läsa inläggen där. Kan inte sluta heller perverst nog.

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact / Solid | Noctua NH-D15 chromax.black | Kingston Fury Beast Black 64GB (2x16GB) Expo DDR5 / 6000 MHz| ASUS TUF Gaming 1000W Gold - ATX 3.0 | Noctua NF-A14 / PWM / 140mm |Palit GeForce RTX 4090 GameRock 24GB | Kingston Fury Renegade 1TB | Kingston NV2 2TB | ASUS PRIME X670-P WIFI | AMD Ryzen 7 7800X3D | Xiaomi Mi Curved Gaming Monitor 34" | Windows 11 Home Svensk

Permalänk
Medlem

Var ute med båten igår, strax efter 24.00 kommer en vattenskoter och en snöskoter körande ut till ön vi ligger vid, alla som hört hur en snöskoter på spegelblankt vatten låter förstår att det inte blev någon sömn föränn strax innan 02.00 när de begav sig hemåt. Hoppas skotern sjunker och aldrig hittas igen.....

Visa signatur

"Jag är så gammal att jag brukade styra med piltangenterna"
StoppaCopySwede
Fraktrfitt:Inet