Permalänk
Medlem
Skrivet av Niolator:

Angående vädret är det inte bara i år det har varit på det viset, det har pågått i flera år, särskilt vid torrt väder. De skriver att det ska komma ordentligt med regn några dagar bort. Ju närmare den dagen kommer desto mindre regn anger de att det ska komma tills dagen kommer. Då anger de att inget regn alls ska komma, mycket riktigt fortsätter torkan. Det är som om att de försöker göra folk glada med sina prognoser. Problemet med det är att folk bara blir besvikna om man väntat sig att växtligheten äntligen skulle få lite vatten.

SMHI har en av Sveriges kraftigaste superdatorer men det verkar inte ha gjort dem bättre på att förutsäga vädret...

Det säger väl kanske snarare hur svårt det kan vara att förutsäga vädret?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chromatic:

Det är bedrövligt.
Jag har delat receptet med dom, iaf det man hittar på denna sidan.
https://www.swedishfood.com/swedish-food-recipes-desserts/310...

Och dom INSISTERAR på att det är exakt samma recept som dom använder. Och att vaniljsåsen alltid ska vara varm.

Jag blir arg, besviken och upprörd. Detta är inte okej.

Jag tror dig, länken fungerar inte, och det har de inte ens märkt!

Det är konstigt, alla engelsmän och -kvinnor jag känner är supertrevliga men deras mat är förfärlig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dumbullen:

Det säger väl kanske snarare hur svårt det kan vara att förutsäga vädret?

Väder beräknas och se på resultatet , vill man vara sån så är det på liknande sätt man beräknar framtida klimat , det där med klimatförändringar...

Visa signatur

Lian Li PC-V2120B | ASUS X79-Deluxe | Intel 4930K + EK 360 | Corsair 4x8GB 1866MHz VENGEANCE LP | EVGA Geforce GTX 1080 Ti FTW3 SLI | Corsair AX1200i | Intel 530 240GB + Samsung 860 EVO 1TB + några TB blandad mekanik | Dell U2711 | Synology DS 411j

Permalänk
Medlem
Skrivet av serafim:

Jag tror dig, länken fungerar inte, och det har de inte ens märkt!

Det är konstigt, alla engelsmän och -kvinnor jag känner är supertrevliga men deras mat är förfärlig.

Knas, länken fungerar för mig!
Hur som helst, ja... Deras matkultur tycks vara fisk med pommes och bruna bönor på rostat bröd...

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av anon134512:

Upplever samma sak, man får nog odla själv framöver om man ska ha bra jordgubbar.

Emellertid bor man ju i lägenhet, så sådana tilltag blir rätt svåra tyvärr...

Eller, tja, för det mesta är det ju väldigt bekvämt med lägenhet, men ibland önskar man ju att man hade haft en trädgård att slappa i...

Skrivet av serafim:

Lovade mig själv att aldrig handla där igen och att, om möjligt, aldrig ha med Resurs Bank att göra igen.

Resurs Bank är ett rätt så snuskigt företag. De har skickat massor av utskick om att jag ska skaffa deras kreditkort och börja köpa massa skit på krita hos dem, jättelätt och superbra enligt dem själva. Nu i somras fick jag erbjudande om att låna pengar superenkelt till konsumtion. Det skrev de rakt ut i brevet de skickade.

Verkar absolut som de vänder sig specifikt mot personer med små inkomster för att skuldsätta dem... Schyssta klubben säger jag ju bara. Deras agerande verkar inte alls förenligt med god banksed.

Permalänk
Medlem
Skrivet av serafim:

Jag tror dig, länken fungerar inte, och det har de inte ens märkt!

Det är konstigt, alla engelsmän och -kvinnor jag känner är supertrevliga men deras mat är förfärlig.

Länken funkar för mig.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av serafim:

Dessutom är det inte riktig vaniljsås utan "Custard Creme", som är en sås gjord på syntetisk vaniljersättning. Och de häller sin varma custard creme på allt i efterrättsväg. Förfärligt! Jag var i England första gången 1959 och redan då vräkte de på varm custard creme på alla efterrätter.

Det var ju ganska trendigt på den tiden med pulversåser och liknande fabriksproducerade livsmedel, marsansås ansågs ju hyfsat fint vid den tiden också. Idag är min upplevelse att deras vaniljsås inte sällan är gjord på äkta vanilj, ungefär lika vanligt som äkta vaniljsås om man går på café här.

Men de använder det för mycket, det säger jag absolut inte emot. Det finns ju en anledning till att (något tunnare) vaniljsås heter creme anglais internationellt liksom. En historia jag hört säger att fransmännen hade diverse krämer på sina bakverk, alltså vispad grädde, creme patissiere, creme bavaroise och så vidare, alla kallades något med creme. Engelsmännen hade också kräm på alla bakverk och desserter, men där var det samma typ av kräm oavsett, och således kallade de den engelsk kräm, creme anglais.

Skrivet av Chromatic:

Det är bedrövligt.
Jag har delat receptet med dom, iaf det man hittar på denna sidan.
https://www.swedishfood.com/swedish-food-recipes-desserts/310...

Och dom INSISTERAR på att det är exakt samma recept som dom använder. Och att vaniljsåsen alltid ska vara varm.

Jag blir arg, besviken och upprörd. Detta är inte okej.

En vaniljsås görs på socker, äggula, mjölk och vanilj, möjligtvis lite grädde, allt annat är inte ok.

Engelsmännens custard är ofta tjockare än svensk vaniljsås men tunnare än vaniljkräm. Men gör man det på traditionellt vis, alltså utan tillsatt stärkelse, så handlar det bara om hur mycket man värmer såsen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Niolator:

Angående vädret är det inte bara i år det har varit på det viset, det har pågått i flera år, särskilt vid torrt väder. De skriver att det ska komma ordentligt med regn några dagar bort. Ju närmare den dagen kommer desto mindre regn anger de att det ska komma tills dagen kommer. Då anger de att inget regn alls ska komma, mycket riktigt fortsätter torkan. Det är som om att de försöker göra folk glada med sina prognoser. Problemet med det är att folk bara blir besvikna om man väntat sig att växtligheten äntligen skulle få lite vatten.

SMHI har en av Sveriges kraftigaste superdatorer men det verkar inte ha gjort dem bättre på att förutsäga vädret...

Finns väl en anledning till att man säger "prognos". 😁

Permalänk
Medlem
Skrivet av ehsnils:

Länken funkar för mig.

Nu fungerar den för mig oxå

Permalänk
Medlem
Skrivet av Niolator:

Angående vädret är det inte bara i år det har varit på det viset, det har pågått i flera år, särskilt vid torrt väder. De skriver att det ska komma ordentligt med regn några dagar bort. Ju närmare den dagen kommer desto mindre regn anger de att det ska komma tills dagen kommer. Då anger de att inget regn alls ska komma, mycket riktigt fortsätter torkan. Det är som om att de försöker göra folk glada med sina prognoser. Problemet med det är att folk bara blir besvikna om man väntat sig att växtligheten äntligen skulle få lite vatten.

SMHI har en av Sveriges kraftigaste superdatorer men det verkar inte ha gjort dem bättre på att förutsäga vädret...

Det stora problemet när det gäller väderförutsägelser är ju komplexiteten. Först samlar man in data och det går ju numera ganska fort men sen ska man beräkna hur vädret ska bli och då blir det komplicerat dels på grund av den enorma mängden data och dels på grund av att man ju ska extrapolera från tidigare vädersituation med hjälp av den nya datan och dels på att lufthavet ovanför oss inte alltid beter sig på ett förutsägbart sätt. När väl beräkningarna är klara är egentligen de data man samlat in lite för gamla på grund av tiden det tog att utföra beräkningarna så man borde ju egentligen börja om från början men då biter man sig ju i svansen så att säga så det är bättre att man publicerar sin prognos och hoppas på det bästa.
Jag tycker nog att man är förfärligt mycket duktigare nuförtiden för även om det inte alltid stämmer exakt just där jag befinner mig så har jag intryck av att det stämmer hyggligt om man ser på ett lite större område.
För inte så länge sedan samlades dessutom en del av datat in manuellt och då var det ju ännu värre.

Sen minns jag ett gammalt talesätt (kanske inte så ordagrant): Att sia är svårt, särskilt om det gäller framtiden.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon132576:

Är det bara jag som har sedvanlig otur, eller är årets jordgubbar helt kassa? Käkade ett antal vid midsommar tillsammans med farsan som var i bästa fall medelmåttiga - de var inte sura, men ej heller särskilt söta och/eller smakrika heller. Har sedan på eget bevåg köpt mer i två omgångar, den första var klart under medel, gränsen på sura och inte mycket smak. Nu senast igår blev det mer - denna gång blev det små fadda jävlar nästan helt utan smak. Som typ rött syrligt vatten i relativt fast form...

Riktigt trist alltså! Är det den kalla försommaren som kvaddat allt eller vad är det frågan om?

Hade väl tur då. Köpte ett par liter och betalade enligt min mening överpris, 50:- per liter, men goda var de.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mr_sQuinty:

Väder beräknas och se på resultatet , vill man vara sån så är det på liknande sätt man beräknar framtida klimat , det där med klimatförändringar...

Nja, ganska olika sätt att beräkna väder och klimat. Men det är ett ämne för en annan tråd.

Däremot är jag väldigt nyfiken på en sak och jag hoppas du inte tar illa vid för att jag frågar. Varför har du mellanslag före komman och frågetecken m.m.? Är det ett ställningstagande? Ser det bättre ut i dina ögon? Kommer du från ett land där man skriver så, vilket i så fall?

Jag ser nämligen att det blir allt vanligare och jag har länge funderat på anledningen till varför.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Trunk:

Nja, ganska olika sätt att beräkna väder och klimat. Men det är ett ämne för en annan tråd.

Däremot är jag väldigt nyfiken på en sak och jag hoppas du inte tar illa vid för att jag frågar. Varför har du mellanslag före komman och frågetecken m.m.? Är det ett ställningstagande? Ser det bättre ut i dina ögon? Kommer du från ett land där man skriver så, vilket i så fall?

Jag ser nämligen att det blir allt vanligare och jag har länge funderat på anledningen till varför.

kanske en dåligt implementation/funktion i någon variant av Swiftkey? har sett det någon enstaka gång, men har nog aldrig egentligt reflekterat över orsak tidigare.

Visa signatur

Win 12 pro | AMD i7 tolvsjuhundraX 1.2ghz | Asus Mode kort delux Fashion Gucci | 32 GB 1337 MHz
AMD 2020 Corona GPU | 1GB HDD Seagate Expansion | ~3 KB SDD
Fractal design K3 | motionscykel 850W | Dell 32 ventiler överliggande kam
mbturbo.com

Permalänk
Lego Master

Riktigt gubbigt gnäll, men vafan är det med alla popups om nyhetsbrev och notifikationer från webbplatser nuförtiden? Var inne på Toms Hardware och kollade på en guide för att installera Windows 11 virtuellt, och fick klicka bort hur mycket skit som helst som dök upp när jag scrollade runt. Jag trodde vi hade växt ifrån det nån gång i slutet på 2000-talet?

Visa signatur

* Vänsterhänt högerskytt med tummen mitt i handen.
* A franchises worst enemies are its biggest fans.
* 🖥️ i5 12600K | Z690 | 32GB | RTX 3070 | Define R6 | 48" 4K OLED | Win11 | 💻 Surface Go 3
* ⌨️ G915 Tactile | ⌨️ G13 | 🖱️ G502 X | 🎧 Pro X | 🎙️ QuadCast | 📹 EOS 550D | 🕹️ X52 Pro | 🎮 Xbox Elite 2
* 📱 Galaxy Fold4 | 🎧 Galaxy Buds Pro | ⌚ Galaxy Watch5 Pro | 📺 65" LG OLED | 🎞️ Nvidia Shield

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shudnawz:

Riktigt gubbigt gnäll, men vafan är det med alla popups om nyhetsbrev och notifikationer från webbplatser nuförtiden? Var inne på Toms Hardware och kollade på en guide för att installera Windows 11 virtuellt, och fick klicka bort hur mycket skit som helst som dök upp när jag scrollade runt. Jag trodde vi hade växt ifrån det nån gång i slutet på 2000-talet?

Därför har jag slutat gå in på Toms Hardware. Det går inte att värja sig. Använde AD-blocker och fick hur mycket uppmaningar som helst att stänga av blockeraren, stängde av och översköljdes av annonser. Så nu får det vara.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Shudnawz:

Riktigt gubbigt gnäll, men vafan är det med alla popups om nyhetsbrev och notifikationer från webbplatser nuförtiden? Var inne på Toms Hardware och kollade på en guide för att installera Windows 11 virtuellt, och fick klicka bort hur mycket skit som helst som dök upp när jag scrollade runt. Jag trodde vi hade växt ifrån det nån gång i slutet på 2000-talet?

Vi växte ifrån det, genom att använda adblock på alla sidor som inte kan hålla reklamen på en måttlig nivå.

En liknande sak som jag stör mig på är när de försöker få en att byta till den svenska varianten av en sida hela tiden. Techradar är hemska: "Det ser verkar som du är i SE! Besök TechRadar SE för att läsa innehåll från din region." Har ni artikeln jag läser på svenska? Nej, då kanske jag hellre läser det jag vill läsa på engelska än något helt annat på svenska.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Trunk:

Däremot är jag väldigt nyfiken på en sak och jag hoppas du inte tar illa vid för att jag frågar. Varför har du mellanslag före komman och frågetecken m.m.? Är det ett ställningstagande? Ser det bättre ut i dina ögon? Kommer du från ett land där man skriver så, vilket i så fall?

Jag ser nämligen att det blir allt vanligare och jag har länge funderat på anledningen till varför.

Inga problem med den frågan född och uppvuxen norrlänning i många led och tillbringat många år på universitet också så jag räknar mej som välutbildad , har alltid skrivit så men aldrig tänkt så mycket på det tidigare tycker det ser bättre ut , jag tycker det ser grötigt ut om man skriver ett tecken direkt efter ett ord , en punkt däremot kommer direkt efter.

Visa signatur

Lian Li PC-V2120B | ASUS X79-Deluxe | Intel 4930K + EK 360 | Corsair 4x8GB 1866MHz VENGEANCE LP | EVGA Geforce GTX 1080 Ti FTW3 SLI | Corsair AX1200i | Intel 530 240GB + Samsung 860 EVO 1TB + några TB blandad mekanik | Dell U2711 | Synology DS 411j

Permalänk
Lego Master
Skrivet av mr_sQuinty:

Inga problem med den frågan född och uppvuxen norrlänning i många led och tillbringat många år på universitet också så jag räknar mej som välutbildad , har alltid skrivit så men aldrig tänkt så mycket på det tidigare tycker det ser bättre ut , jag tycker det ser grötigt ut om man skriver ett tecken direkt efter ett ord , en punkt däremot kommer direkt efter.

https://www.sprakbruk.fi/-/anvandningen-av-mellanrum-i-skrive...
Finsk sida, men hänvisar till svenska språkregler. Mellanrum ska inte användas före skiljetecken;

Citat:

Det ska inte vara mellanrum före punkt, frågetecken, kommatecken, utropstecken, kolon och semikolon (men efter dem ska det däremot vara ett mellanslag).

Visa signatur

* Vänsterhänt högerskytt med tummen mitt i handen.
* A franchises worst enemies are its biggest fans.
* 🖥️ i5 12600K | Z690 | 32GB | RTX 3070 | Define R6 | 48" 4K OLED | Win11 | 💻 Surface Go 3
* ⌨️ G915 Tactile | ⌨️ G13 | 🖱️ G502 X | 🎧 Pro X | 🎙️ QuadCast | 📹 EOS 550D | 🕹️ X52 Pro | 🎮 Xbox Elite 2
* 📱 Galaxy Fold4 | 🎧 Galaxy Buds Pro | ⌚ Galaxy Watch5 Pro | 📺 65" LG OLED | 🎞️ Nvidia Shield

Permalänk

Yngre folk som tar en miljard fotograf av sig själv alt. deras partner tar för att de ska fånga den "perfekta" instagram bilden.

Permalänk
Lego Master
Skrivet av basickarl:

Yngre folk som tar en miljard fotograf av sig själv alt. deras partner tar för att de ska fånga den "perfekta" instagram bilden.

Gissa hur länge jag fick stå och vänta på det lokala körprovskontoret för en yngling stod och tog om sin JÄVLA KÖRKORTSBILD 30 gånger för att få rätt put på läpparna (antar jag)?
Själv tog det ca: 30 sekunder från in i båset tills jag var klar med både bild och signatur. Jävla trams.

Visa signatur

* Vänsterhänt högerskytt med tummen mitt i handen.
* A franchises worst enemies are its biggest fans.
* 🖥️ i5 12600K | Z690 | 32GB | RTX 3070 | Define R6 | 48" 4K OLED | Win11 | 💻 Surface Go 3
* ⌨️ G915 Tactile | ⌨️ G13 | 🖱️ G502 X | 🎧 Pro X | 🎙️ QuadCast | 📹 EOS 550D | 🕹️ X52 Pro | 🎮 Xbox Elite 2
* 📱 Galaxy Fold4 | 🎧 Galaxy Buds Pro | ⌚ Galaxy Watch5 Pro | 📺 65" LG OLED | 🎞️ Nvidia Shield

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shudnawz:

Gissa hur länge jag fick stå och vänta på det lokala körprovskontoret för en yngling stod och tog om sin JÄVLA KÖRKORTSBILD 30 gånger för att få rätt put på läpparna (antar jag)?
Själv tog det ca: 30 sekunder från in i båset tills jag var klar med både bild och signatur. Jävla trams.

Samma sak hände mig när jag skulle skaffa pass för ett par år sedan och hon, det var en ung kvinna, stannade kvar och direkt då jag var klar frågade om hon kunde få ta om bilden igen. När hon fick till svar att det inte var någon skönhetstävling och att visst kunde man makulera hennes passansökan och göra om hela proceduren så fick hon totalt spel. Just den biten var lite underhållande (för mig som var klar då men kanske inte för de som kom efter), jag hade aldrig tidigare anat hur många ansiktsuttryck och gester en människa kan hitta på för att visa förtvivlan. Hon gick samtidigt som jag eftersom jag stannade, fascinerad av hennes teatraliska förmåga. Anar att alla bakom mig i kön var mindre roade.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Shudnawz:

Riktigt gubbigt gnäll, men vafan är det med alla popups om nyhetsbrev och notifikationer från webbplatser nuförtiden? Var inne på Toms Hardware och kollade på en guide för att installera Windows 11 virtuellt, och fick klicka bort hur mycket skit som helst som dök upp när jag scrollade runt. Jag trodde vi hade växt ifrån det nån gång i slutet på 2000-talet?

Jag blir helt galen på detta. Undrar varje gång om någon i organisationen någonsin varit inne på deras egna hemsida och tänkt ”japp, det tar 15 tryck och 30 sek att komma fram till någon vettig information på vår sida. Cookie-informationen täcker loginrutan på mobil och Godkänn-knappen hamnar halvvägs utanför skärmen. Det här kommer nya besökare att älska”.

Visa signatur

Det kan aldrig bli fel med mekanisk destruktion

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon132576:

Resurs Bank är ett rätt så snuskigt företag. De har skickat massor av utskick om att jag ska skaffa deras kreditkort och börja köpa massa skit på krita hos dem, jättelätt och superbra enligt dem själva. Nu i somras fick jag erbjudande om att låna pengar superenkelt till konsumtion. Det skrev de rakt ut i brevet de skickade.

Verkar absolut som de vänder sig specifikt mot personer med små inkomster för att skuldsätta dem... Schyssta klubben säger jag ju bara. Deras agerande verkar inte alls förenligt med god banksed.

Äger aktier i Resurs och som delägare i bolaget ser jag gärna att de gör vad de kan för att jag ska få ta del av vinsterna.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stefflo:

Jag jobbar som säljare och dricker inte heller kaffe, gissa hur många gånger under en normal veckan utan pandemi måste säga nej på frågan om man vill ha en kopp. Givetvis kommer följdfrågan om te, oboy och saft som jag heller inte dricker innan de till slut frågar om man vill ha vatten som jag ibland tackar ja till😀
Förstår inte varför alla människor måste dricka kaffe varje gång man ska ha ett möte😎

Jag brukar svara med "Nej tack jag dricker inte kaffe, men jag tar gärna en öl!".
Funkar varje gång, man slipper följdfrågor och folk skrattar istället för att se på mig som om jag vore konstig.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av tBiorrith:

Jag brukar svara med "Nej tack jag dricker inte kaffe, men jag tar gärna en öl!".
Funkar varje gång, man slipper följdfrågor och folk skrattar istället för att se på mig som om jag vore konstig.

Jodå, har kört den också men då jag alltid kör bil ber jag i så fall att ta med den Många mindre företag har ofta sprit och öl sen någon firmafest stående men har givetvis aldrig druckit något eller tagit emot, men som du säger blir alltid stämningen lite bättre.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R3 Black, Mobo: ASUS Z170 Pro Gaming, CPU: Intel i7 6700K, kylning CM Hyper 212 EVO, RAM: 32 GB Hyper X 3000 mhz, GPU: Nvidia MSI 1080 Gaming X, PSU: XFX Core Edition Pro 750W, Mus: Logitech G700, Tgb: Corsair Raptor K30, OS: Win10

Permalänk
Medlem
Skrivet av serafim:

Det stora problemet när det gäller väderförutsägelser är ju komplexiteten. Först samlar man in data och det går ju numera ganska fort men sen ska man beräkna hur vädret ska bli och då blir det komplicerat dels på grund av den enorma mängden data och dels på grund av att man ju ska extrapolera från tidigare vädersituation med hjälp av den nya datan och dels på att lufthavet ovanför oss inte alltid beter sig på ett förutsägbart sätt. När väl beräkningarna är klara är egentligen de data man samlat in lite för gamla på grund av tiden det tog att utföra beräkningarna så man borde ju egentligen börja om från början men då biter man sig ju i svansen så att säga så det är bättre att man publicerar sin prognos och hoppas på det bästa.
Jag tycker nog att man är förfärligt mycket duktigare nuförtiden för även om det inte alltid stämmer exakt just där jag befinner mig så har jag intryck av att det stämmer hyggligt om man ser på ett lite större område.
För inte så länge sedan samlades dessutom en del av datat in manuellt och då var det ju ännu värre.

Sen minns jag ett gammalt talesätt (kanske inte så ordagrant): Att sia är svårt, särskilt om det gäller framtiden.

Det lustiga med smhi är att de använder sig av en "godtycklig" skala i träffprognosen dvs. "säker, ganska säker och osäker". Säker prognos är i min värld nästan 100 % när det gäller väder, men denna sommaren tycker jag att den "säkra" prognosen ofta inte stämmer. De borde helt skippa de begreppen. Bara irriterande.

Permalänk
Medlem
Skrivet av lindahlj:

Äger aktier i Resurs och som delägare i bolaget ser jag gärna att de gör vad de kan för att jag ska få ta del av vinsterna.

Och som delägare i företaget kan du även lägga motioner med förslag som gör att de förbättrar sin renommé och därmed får flera kunder, vilket i sin tur ger dig större inkomster. Mina två erfarenheter av Resurs gör ju att t.ex. jag undviker banken som man unviker pesten och jag lär inte vara ensam.
Resurs Bank har sämsta betyget av alla banker som är verksamma i Sverige.
Källa: https://www.bankbetyg.se/jamfor-banker

Lade till källa för påstående.
Permalänk
Medlem
Skrivet av Stefflo:

Jag jobbar som säljare och dricker inte heller kaffe, gissa hur många gånger under en normal veckan utan pandemi måste säga nej på frågan om man vill ha en kopp. Givetvis kommer följdfrågan om te, oboy och saft som jag heller inte dricker innan de till slut frågar om man vill ha vatten som jag ibland tackar ja till😀
Förstår inte varför alla människor måste dricka kaffe varje gång man ska ha ett möte😎

Jag brukade ta emot kaffet och sedan låta det stå. Efter ett antal möten hade folk lärt sig och ingen frågade mer.

Permalänk
Medlem
Skrivet av serafim:

Och som delägare i företaget kan du även lägga motioner med förslag som gör att de förbättrar sin renommé och därmed får flera kunder, vilket i sin tur ger dig större inkomster. Mina två erfarenheter av Resurs gör ju att t.ex. jag undviker banken som man unviker pesten och jag lär inte vara ensam.
Resurs Bank har sämsta betyget av alla banker som är verksamma i Sverige.
Källa: https://www.bankbetyg.se/jamfor-banker

Glömde nämna att jag är en bottenfiskare.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av serafim:

Jag brukade ta emot kaffet och sedan låta det stå. Efter ett antal möten hade folk lärt sig och ingen frågade mer.

Är väl inget konstigt med att hälla bort kaffe idag. Jag gissar att 50% av mängden kaffe i alla upphällda koppar åker ner i vasken igen. Ser många som tar en kopp men dricker minimalt och sen är kaffet kallt och hälls bort.
Dricker som sagt inte själv kaffe så detta är bara vad jag sett när andra fikar.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R3 Black, Mobo: ASUS Z170 Pro Gaming, CPU: Intel i7 6700K, kylning CM Hyper 212 EVO, RAM: 32 GB Hyper X 3000 mhz, GPU: Nvidia MSI 1080 Gaming X, PSU: XFX Core Edition Pro 750W, Mus: Logitech G700, Tgb: Corsair Raptor K30, OS: Win10