Vill du vara del av diskussionerna i forumet, ställa frågor eller hjälpa andra? Registrera dig här!

Snabb fråga: Vilken grafikkort?

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Feb 2020

Snabb fråga: Vilken grafikkort?

Hej!

Vilken grafikkort skulle ni välja mellan dessa två?

Palit RTX 2060 Super Dual

eller

Asus GeForce RTX 2060 Super Dual EVO OC 8GB

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Eksjö
Registrerad
Sep 2012

@Arcth: Jag väljer Palit. Men jag väljer alla märken så länge det inte inte är asus. Jag litar inte på dom längre

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Skåne
Registrerad
Aug 2009

Asus, men det kan vara värt att satsa på ett kort med fetare kylare eller tre fläktar om det bara handlae om ett par hundralappar. Om man har ett idle mode där fläkten stannar blir datorn användbar även när man inte spelar.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Feb 2020
Skrivet av pacc:

Asus, men det kan vara värt att satsa på ett kort med fetare kylare eller tre fläktar om det bara handlae om ett par hundralappar. Om man har ett idle mode där fläkten stannar blir datorn användbar även när man inte spelar.

Går det bra med den ASUS jag länkade ovan?
Vill helst inte lägga mer pengar.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Nov 2009

Håller med Axel. Allt utom Asus.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Skåne
Registrerad
Aug 2009
Skrivet av Arcth:

Går det bra med den ASUS jag länkade ovan?
Vill helst inte lägga mer pengar.

Den har fanstop och verkar tyngre än det andra kortet, så ja.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Feb 2020
Skrivet av pacc:

Den har fanstop och verkar tyngre än det andra kortet, så ja.

Nu har jag redan beställt den, men får dålig samvete pga de andra kommentarerna här. Nu undrar man om man gjort rätt val.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Nov 2017
Skrivet av Arcth:

Nu har jag redan beställt den, men får dålig samvete pga de andra kommentarerna här. Nu undrar man om man gjort rätt val.

Öppet köp.

Ryzen 5 3600x | RX 5700 XT ROG STRIX OC | ASUS TUF GAMING X570-PLUS | Corsair Vengeance LPX 2x8 3600 mhz | Fractal Design Meshify C | Corsair Force Series MP510 960 GB | Corsair RM750x v2 | Acer Predator 32" XZ321QU 2560x1440 144 Hz | Dell 24" S2415H 1920x1080 60 Hz

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Feb 2020
Skrivet av Mattias10:

Öppet köp.

Jo, men frågan är om grafikkortet är så pass dåligt att jag borde göra retur. ):