Vilka podcasts lyssnar du på?

Permalänk
Skrivet av Napoleongl:

Diverse skräckpoddar:
Creepypodden
Skymningsland (om det nu får räknas som pod)
NoSleep
The exploring series (endast SCP)

Övrigt:
Behind the bastards
Stuff they dont want you to know
Data sceptic
Stuff to blir your mind
Haveristerna

tackar för tipsen på skräckpoddarna <3

Visa signatur

http://valid.canardpc.com/show_oc.php?id=2223471 = gillar :P

!OBS dyslektiker OBS!

Permalänk
Medlem

Det jag lyssnat mest på genom åren är nog Giant Bomb och deras poddar. "Bombcast" och "Beastcast" främst, men även nya, mer PC orienterade "Brad & Will made a Tech Pod". Följt Jeff Gerstmann sedan hans Gamespot dagar och följde efter när han slutade där.

Någon som kommer ihåg EpicBattleAxe? Den var en också en gaming-favorit som dock tog slut för några år sen.

P3 Dystopia är väl den podden jag generellt rekommenderar till alla att lyssna på. Men det är inget man slölyssnar på direkt. Ersätt din TV-serie med den och ta fram alkohol snarare.

Tycker generellt SR producerar flera bra poddar/radioprogram. Mina favoriter är: P3 Spel, P3 Historia, Vetenskapsradion Historia, Vetenskapsradion På Djupet, P3 Institutet

Några andra tips som andra också nämnt är...

Conan O'Brien Needs A Friend
Joe Rogan
Skeptoid
Hardcore History
StarTalk
Tombola
Flashback Forever

Visa signatur

MSI B650 Tomahawk / AMD 7800X3D / 2x16 GB Kingston Fury 6000Mhz DDR5 / ASUS TUF RTX3080 10GB / Corsair RM850x Shift / + Acer Predator XB27HU / Schiit Fulla 2 + Sennheiser/Massdrop 58X + XTZ Tune 4

Permalänk
Medlem

Lyssnar inte som besatt på alla av dessa, men någorlunda frekvent.

Myter & mysterier. Väldigt udda fågel, svår att beskriva. Ibland helt substanslös och ibland riktigt slagkraftig. Lyssnar nu på vad de kallar säsong 2 som fokuserar på bibeln.
Historiepodden. Den här tror jag många känner till
Dark Horse Podcast. Primärt med Bret Weinstein, men även hans fru Heather Heying. Materialistisk IDW centrist som har blivit någon slags politisk kommentator. Stor tonvikt på kritik mot vänsterströmningar med postmoderna rötter.
The Portal. Brets bror, Erik Weinsteins podcast. Hyperintellektuell och kunnig IDW centrist med många intressanta idéer, många som förefaller lite väl knasiga. Större fokus på fysik och vetenskap men även sociala frågor.
JRE (när jag ser intressanta gäster)
Paul Vanderklay. Egentligen ingen podcast per se, men han är iaf en pastor med sin egen lilla församling någonstans i Kalifornien som främst postar långa monologer. Det jag fastnade var för hur han försöker att förstå och analysera kyrkans och religionens roll i en ofta helt sekulär samhällsdebatt. Uppenbarligen väldigt intellektuell och "vis", intresserad av IDW, fick en publik på youtube iom. att han kommenterade Jordan B. Petersons föreläsningar om bibeln från ett mer psykologiskt icke-konfessionellt persepktiv.
Lex Fridman. Kommer från MIT och har ögonen riktade främst mot AI - problem och möjligheter. Talar alltid med en gäst som nästan alltid är någon typ av teknolog. På sistone har jag särskilt uppskattat videorna med Stephen Wolfram. Har ett ibland lite svårsmält romantiskt perspektiv.

Permalänk
Hedersmedlem

In our time
Producerad av BBC channel 4

Samlar ett gäng professorer, föreläsare eller forskare inom relevanta fält i en studio och så sitter de i 45 minuter och diskuterar allt som är intressant med dagens ämne, som kan vara t ex protonen, nervsystemet, absoluta nollpunkten eller paul dirac.

Det är mer lättsmält och underhållande än det låter.

Andra som jag gillat är

Algoritmen, från UR. Om teknik och onlinekultur.
Den gömda koden, SR P1. ”En berättande serie om hur matematiken binder samman världen”
Nätets mörka sida, om internetbaserad brottslighet.

Visa signatur

Det kan aldrig bli fel med mekanisk destruktion

Permalänk

Håller med om Nätets mörka sida, grymt bra!

Visa signatur

Moderkort: MSI Z77A-G43, Processor: Intel I5, RAM: 24GB, Grafikkort: ASUS GeForce GTX 1060 6GB DUAL OC, SSD Disk: Samsung 860 EVO 500GB

Permalänk

Har ett till poddtips: Helt ärligt med Sebastian Stakset
Kanon!

Visa signatur

Moderkort: MSI Z77A-G43, Processor: Intel I5, RAM: 24GB, Grafikkort: ASUS GeForce GTX 1060 6GB DUAL OC, SSD Disk: Samsung 860 EVO 500GB

Permalänk
Medlem

Lägger till ”Allt du velat veta” och ”Det mörka psyket”

Visa signatur

---

Permalänk
Medlem

Ingen som lyssnar på Making Sense med Sam Harris?

Riktigt bra podcast med en påläst och duktig programledare!

Permalänk
Medlem
Skrivet av twk:

Ingen som lyssnar på Making Sense med Sam Harris?

Riktigt bra podcast med en påläst och duktig programledare!

jag gör!

Jobbar som distributionschaufför och hör på podcast all körtid 5 dagar i veckan!
Tack gode gud för podcast.

The Joe Rogan Experience.
Hardcore History
Peak human - Unbiased nutrition info for optimum health, fitness and living
Tim Pool Daily Show
Revolutions
Lex Fridman Podcast
The Rubin Report
The Portal
Louder With Crowder
The Ben Shapiro Show
The Fighter And The Kid
Your Moms House
The Jordan B. Peterson Podcast
Tigerbelly
Cox n' Crendor Show
The Honey Dew
Radiolab
The Cold War: What We Saw
Making Sense With Sam Harris
God Ton

Permalänk
Medlem
Skrivet av twk:

Ingen som lyssnar på Making Sense med Sam Harris?

Riktigt bra podcast med en påläst och duktig programledare!

Man får ju bara första timmen utan att pröjsa dock, och då avslutas det oftast när konversationen är som bäst Om han inte ändrat upplägg?

Visa signatur

---

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gorian:

Man får ju bara första timmen utan att pröjsa dock, och då avslutas det oftast när konversationen är som bäst Om han inte ändrat upplägg?

Ja, så är upplägget. Jag har inte så mycket tid att lyssna på podcasts just nu, så lyssnar endast på gratisdelen. Om jag hade mer tid att lyssna skulle jag ha betalat.

Permalänk
Medlem

Kvalitetsaktiepodden - tar ekonomipriset. Inga jäkla spekulationsbubblor, bara ren och skär kvalitet. Bra skit.

Scientific american 30 second science - som det låter.

The infinite monkey cage - vetenskap, filosofi i kombination med komiker

Visa signatur

——————
It’s life…

Permalänk
Avstängd

The Skeptics Guide to the Universe - stark rekommendation

Visa signatur

"Företagsboendeförmedlare" | Min Überkill Dator: Processor: Intel Pentium P5 66 Mhz OC | Moderkort: ASRock P4I65G | Minnen: 2st Samsung 128MB PC133 | Grafikkort: Canopus GeForce 256 DDR | Lagring: IBM 350 4,4 MB | Operativsystem: DOS/360 | Chassi: Mercury Full-Tower ATX Chassis |

Permalänk
Medlem

Jag lyssnar på:

Skeptic content:

The Skeptics Guide to the universe
Skeptics with a K
The Skeptic zone
The Geologic Podcast
Squaring the strange
ESP (European skeptics podcast)
Be resonable
Talk Nerdy
InKredulous

Jobbrelaterat/Säkerhet:

Malicious life
DarkNet diaries
Hacked

Humor:

True crime obsessed
Alex och Sigge
Adam och kompani (Tills Adam dog)
Misslyckade brott/Misslyckade affärer/Misslyckade makthavare

Annat:

Rättegångspodden

I videoform:

The WAN show

Visa signatur

Intel Core i7 6850K 3,6 GHz 15MB @ 4,7GHz kyld med Noctua NH-U9S på MSI X99A Raider
Corsair Vengence LPX 64GB (8x8GB) DDR4 3000MHz @ 3200 MHz
2x MSI GeForce GTX 1080 8GB Aero OC i SLI
HyperX Predator 480GB M.2 och 4x Samsung 750-Series 250Gb i raid 0
Oculus Cv1. Win10 pro

Permalänk
Hedersmedlem

Hittade nyligen Black Box Down. Väldigt intressant om man tycker om orsaker bakom flygplansolyckor. Det finns många väldigt intressanta händelser.

Permalänk