Corsair K55 klarar inte fler än 1 knapptryck längre.

Permalänk
Medlem

Corsair K55 klarar inte fler än 1 knapptryck längre.

Hejsan!

Jag har ett Corsair K55 som tidigare utan problem klarat av tex ctrl+w+3 ( knapptryck samtidigt)
Nu helt plötsligt klarar den bara tex w+3 men aldrig ctrl + något alls. Väldigt jobbigt då ctrl oftast är crouch i många spel.
Jag har inte installerat något nytt program, jag är ALDRIG våldsam och slår på mina saker etc.
Någon som vet vad som kan ha gått fel?

Googlat endel men inte hittat något fel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ronnie60:

Hejsan!

Jag har ett Corsair K55 som tidigare utan problem klarat av tex ctrl+w+3 ( knapptryck samtidigt)
Nu helt plötsligt klarar den bara tex w+3 men aldrig ctrl + något alls. Väldigt jobbigt då ctrl oftast är crouch i många spel.
Jag har inte installerat något nytt program, jag är ALDRIG våldsam och slår på mina saker etc.
Någon som vet vad som kan ha gått fel?

Googlat endel men inte hittat något fel.

Låter som något skumt, har själv 2st k55 som köptes när dem släpptes och känner inte igen problemet.
Det kan ju vara tangentbordet eller Windows 10 själv som är felet?

Permalänk
Medlem
Skrivet av ExcZist:

Låter som något skumt, har själv 2st k55 som köptes när dem släpptes och känner inte igen problemet.
Det kan ju vara tangentbordet eller Windows 10 själv som är felet?

Ja jag funderar lite kring windows om det är så att någon USB driv slutat fungera korrekt.
Har haft tangentbordet i 8 månader och det har fungerat kalasbra hittils.

Det jag provat sofar är igentligen bara att blåsa ur det samt att byta USB port. Belysningen och allt annat fungerar bra.

Permalänk
Medlem

Lyser några av de 3 små knappar ovanför f tangenterna ? Tror att någon av dom kan orsaka det problemet ni nämner, om dom är på.

Permalänk
Lego Master

Första felsökningen: testa det på en annan dator. Funkar knapparna ordentligt där? Då är det iaf inte tangentbordet som är trasigt. Eller mest troligt inte iaf.

Permalänk
Medlem
Skrivet av macbang:

Lyser några av de 3 små knappar ovanför f tangenterna ? Tror att någon av dom kan orsaka det problemet ni nämner, om dom är på.

Bara Numlock men den slocknar om jag trycker ur den.

Permalänk
Medlem

@Shudnawz: Tack för tipset ska testa

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ronnie60:

@Shudnawz: Tack för tipset ska testa

Gjorde ett test. tngtbordet klarar 4 tryck samtidigt.
Så problemet gäller således bara i vissa spel, ska ominstallera dessa och prova igen:)