Corsair K55 klarar inte fler än 1 knapptryck längre.

Permalänk
Medlem

Corsair K55 klarar inte fler än 1 knapptryck längre.

Hejsan!

Jag har ett Corsair K55 som tidigare utan problem klarat av tex ctrl+w+3 ( knapptryck samtidigt)
Nu helt plötsligt klarar den bara tex w+3 men aldrig ctrl + något alls. Väldigt jobbigt då ctrl oftast är crouch i många spel.
Jag har inte installerat något nytt program, jag är ALDRIG våldsam och slår på mina saker etc.
Någon som vet vad som kan ha gått fel?

Googlat endel men inte hittat något fel.

Visa signatur

Dator:Ryzen 9 3900X, MSI B450 Tomahawk, 16 GB Ram, RTX 2070 Super.
Kameror: Panasonic G80, Canon G7xmk2 Gopro Hero7 black mm.
www.youtube.com/c/ronniejossan

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ronnie60:

Hejsan!

Jag har ett Corsair K55 som tidigare utan problem klarat av tex ctrl+w+3 ( knapptryck samtidigt)
Nu helt plötsligt klarar den bara tex w+3 men aldrig ctrl + något alls. Väldigt jobbigt då ctrl oftast är crouch i många spel.
Jag har inte installerat något nytt program, jag är ALDRIG våldsam och slår på mina saker etc.
Någon som vet vad som kan ha gått fel?

Googlat endel men inte hittat något fel.

Låter som något skumt, har själv 2st k55 som köptes när dem släpptes och känner inte igen problemet.
Det kan ju vara tangentbordet eller Windows 10 själv som är felet?

Permalänk
Medlem
Skrivet av ExcZist:

Låter som något skumt, har själv 2st k55 som köptes när dem släpptes och känner inte igen problemet.
Det kan ju vara tangentbordet eller Windows 10 själv som är felet?

Ja jag funderar lite kring windows om det är så att någon USB driv slutat fungera korrekt.
Har haft tangentbordet i 8 månader och det har fungerat kalasbra hittils.

Det jag provat sofar är igentligen bara att blåsa ur det samt att byta USB port. Belysningen och allt annat fungerar bra.

Visa signatur

Dator:Ryzen 9 3900X, MSI B450 Tomahawk, 16 GB Ram, RTX 2070 Super.
Kameror: Panasonic G80, Canon G7xmk2 Gopro Hero7 black mm.
www.youtube.com/c/ronniejossan

Permalänk
Medlem

Lyser några av de 3 små knappar ovanför f tangenterna ? Tror att någon av dom kan orsaka det problemet ni nämner, om dom är på.

Visa signatur

Chassi Fractal design R6 USB C, Skärm LG UltraGear 38GN950 38" Moderkort ASUS ROG STRIX X570-E GAMING CPU 5800X3D RAM G.Skill 4x8 DDR4 3600MHz CL16 Ripjaws SSD 1 Samsung 970 EVO Plus 250GB SSD 2 CRUCIAL MX500 2TB. SSD 3 WD SN770 2TB,SSD 4 SAMSUNG 970EVO 512GB, GPU Gigabyte Geforce RTX 3080 10GB AORUS XTREME NON LHR. Nätagg Corsair RM1000x.

Permalänk
Lego Master

Första felsökningen: testa det på en annan dator. Funkar knapparna ordentligt där? Då är det iaf inte tangentbordet som är trasigt. Eller mest troligt inte iaf.

Visa signatur

* Vänsterhänt högerskytt med tummen mitt i handen.
* A franchises worst enemies are its biggest fans.
* 🖥️ i5 12600K | Z690 | 32GB | RTX 3070 | Define R6 | 48" 4K OLED | Win11 | 💻 Surface Go 3
* ⌨️ G915 Tactile | ⌨️ G13 | 🖱️ G502 X | 🎧 Pro X | 🎙️ QuadCast | 📹 EOS 550D | 🕹️ X52 Pro | 🎮 Xbox Elite 2
* 📱 Galaxy Fold4 | 🎧 Galaxy Buds Pro | ⌚ Galaxy Watch5 Pro | 📺 65" LG OLED | 🎞️ Nvidia Shield

Permalänk
Medlem
Skrivet av macbang:

Lyser några av de 3 små knappar ovanför f tangenterna ? Tror att någon av dom kan orsaka det problemet ni nämner, om dom är på.

Bara Numlock men den slocknar om jag trycker ur den.

Visa signatur

Dator:Ryzen 9 3900X, MSI B450 Tomahawk, 16 GB Ram, RTX 2070 Super.
Kameror: Panasonic G80, Canon G7xmk2 Gopro Hero7 black mm.
www.youtube.com/c/ronniejossan

Permalänk
Medlem

@Shudnawz: Tack för tipset ska testa

Visa signatur

Dator:Ryzen 9 3900X, MSI B450 Tomahawk, 16 GB Ram, RTX 2070 Super.
Kameror: Panasonic G80, Canon G7xmk2 Gopro Hero7 black mm.
www.youtube.com/c/ronniejossan

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ronnie60:

@Shudnawz: Tack för tipset ska testa

Gjorde ett test. tngtbordet klarar 4 tryck samtidigt.
Så problemet gäller således bara i vissa spel, ska ominstallera dessa och prova igen:)

Visa signatur

Dator:Ryzen 9 3900X, MSI B450 Tomahawk, 16 GB Ram, RTX 2070 Super.
Kameror: Panasonic G80, Canon G7xmk2 Gopro Hero7 black mm.
www.youtube.com/c/ronniejossan