Coronavirusets påverkan på ekonomin

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mindfighter:

...och vad skadar det att göra saker för att trivas i nuet (istället för att ”leva” i framtiden mentalt) om man har buffer och pengar över till det man vill göra med hus/trädgård. Jag menar inte att man ska belåna sig över taknocken i detta läge, men man måste leva här och nu också.

Är i samma sits, vet inte hur länge till jag har inkomst, den har minskat nu, men nog planterar jag blommor i trädgården o.s.v. ändå.

Absolut, och då är smaken som baken mellan dig och mig. Mitt intryck från @jaxione är dock att insatsen är högre än att plantera blommor och lägga lite handpenning på några saker. Då anser jag att det inte skadar med väntan.

Vi är i en väldigt underlig tid just nu, som inte upplevts under min livstid. Jag har själv varit i sitsen där allting ryckts upp, och livets trygga matta dragits bort under mina fötter. Det gör en desillusionerad, och man kan lätt svära över spenderade pengar som kunde fått jäsa tills situationen var klar. Tills universum gett en tummen upp. Detta särskilt när det handlar om månader och förhoppningsvis inte år.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yonie:

Vi är i en väldigt underlig tid just nu, som inte upplevts under min livstid.

Jepp, vi ska ju tydligen tillbaka till 50-talet ekonomiskt nu, men har man utrymme nu så ska man passa på att leva lite också och inte ta ut det i förtid.

Visa signatur

Dator: Mac

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mindfighter:

Jepp, vi ska ju tydligen tillbaka till 50-talet ekonomiskt nu, men har man utrymme nu så ska man passa på att leva lite också och inte ta ut det i förtid.

Vi representerar varsin sida av ett mynt.