Permalänk
Medlem

Tips på gamingmus för stor hand?

Någon som är lite grovhandad och kan tipsa om en bra spelmus för kanske runt 500kr?

Den bästa mus jag haft för min hand var Microsoft Intellimouse Explorer, en stor bastant sak. Sedan har jag provat Rival 300 (för liten) och har nu Roccat Kone som inte heller ligger bra i handen.

Jag vill absolut ha 7st knappar då jag är van vid det.

Visa signatur

i5 10600K, Be Quiet Pure Rock 2, MSI Z-490 A-pro, 16Gb DDR4 3200Mhz, RTX 3060TI OC, WD m2 500gb, Samsung SSD 500gb, Lenovo Legion 27" 165Hz Gsync Y-27q-20, Corsair TX650W

Permalänk
Medlem

@Bill-Hertzhog: Jag har en hand modell större, fast ändå ingen extremt stor hand. Själv har jag använt Logitech G502 i flera år och är sjukt nöjd. Min kompis som har små händer klagar på att den är för stor för honom. Så testa en Logitech G502 i någon butik och kolla vad du tycker. Själv använder jag den trådlösa versionen (G502 Lightboost eller vad den nu heter) men den kostar väl typ 1500 kr. De icke-trådlösa torde du hitta för runt 500 kr, antagligen ännu billigare på rea.

Ja, om du inte är högerhänt så kan du ignorera allt jag skrev.

Permalänk
Medlem

Har själv stora händer och en G502 problemet jag har med den att lillfingret lämnar utanför mot musmattan.
Den jag har själv gillat formen på är Func MS-3² men den görs inte längre sen Fnatic köpte upp dem,
sen fanns det Svenska företaget som gjorde en mus som hade rätt bra passform rätt lik Logitech 518 och G502 men den görs inte heller längre.

Mionix har rekommenderats åt folk med stora händer, de är rätt enkla höger/vänster-klick, scroll och fram/bak.

Visa signatur

Rota3: Ryzen 5600 - 32GB - Radeon RX 7600 - Kingston NV200 2TB - Fractal Design R3 - EVGA Supernova 750W

Permalänk
Medlem

Razer DeathAdder är bra stor.

Visa signatur

| CPU: Intel i7 7700k | RAM: Crucial DDR4 OC @2400mhz 16GB (2x8GB) | GPU: EVGA GeForce RTX 2080 XC GAMING| Mobo: MSI H110I Pro | SSD: Crucial BX200 240GB 2.5" SSD | SSD2: Samsung 850 EVO 500GB 2.5" SSD | Nätagg: be quiet! SFX L Power 600W | Kylare: NZXT Kraken X62 | Chassi: Fractal Design Nano S | OS: Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem

https://usb.brando.com/usb-big-mouse_p02543c037d15.html
Duger den? Inte 7 knappar dock (FÖR stort krav).

Skämt åsido har de denna också (storlek lite drygt som IE... om den är kass vet ja inte).
(6 knappar+2 dpi,led?)
https://usb.brando.com/usb-wide-illuminated-mouse_p20384c0037...

(kommer upp nån .swf varning på sidan för mig)

Permalänk
Medlem

Har själv ganska stora händer och jag gillade Zowie EC1. Det är nog bara 5 knappar, men det funkade bra för mig som FPS-spelare i varje fall.

Permalänk
Medlem

Rog gladiud e decent för stora händer tycker jag

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Frazeur:

@Bill-Hertzhog: Jag har en hand modell större, fast ändå ingen extremt stor hand. Själv har jag använt Logitech G502 i flera år och är sjukt nöjd. Min kompis som har små händer klagar på att den är för stor för honom. Så testa en Logitech G502 i någon butik och kolla vad du tycker. Själv använder jag den trådlösa versionen (G502 Lightboost eller vad den nu heter) men den kostar väl typ 1500 kr. De icke-trådlösa torde du hitta för runt 500 kr, antagligen ännu billigare på rea.

Ja, om du inte är högerhänt så kan du ignorera allt jag skrev.

Ja den såg bra ut, ska tafsa på den i butik å se!

Visa signatur

i5 10600K, Be Quiet Pure Rock 2, MSI Z-490 A-pro, 16Gb DDR4 3200Mhz, RTX 3060TI OC, WD m2 500gb, Samsung SSD 500gb, Lenovo Legion 27" 165Hz Gsync Y-27q-20, Corsair TX650W

Permalänk
Medlem

Blev en Corsair Ironclaw, Logitech G502 var för liten för min hand men denna kändes angenäm. Har bara smekt den i butiken än så länge, ska premiärspela ikväll tror jag. Dock saknar jag tiltknappar på mushjulet...

Visa signatur

i5 10600K, Be Quiet Pure Rock 2, MSI Z-490 A-pro, 16Gb DDR4 3200Mhz, RTX 3060TI OC, WD m2 500gb, Samsung SSD 500gb, Lenovo Legion 27" 165Hz Gsync Y-27q-20, Corsair TX650W

Permalänk
Medlem

Jag har stora fötter, stora händer och stor... mus.

Kör med Razer Deathadder Elite. Tycker den fungerar bra bortsett från att den är trådad.

Visa signatur

MSI B650 Tomahawk, 7800X3D, RTX 3080, 32GB DDR5 6000MHz, MSI MPG A850G

Permalänk
Medlem

Kan tipsa om youtubern "Rocket Jump Ninja". Han brukar rekommendera handstorlekar som passar till mössen han går igenom. Vet inte hurpass bra det är, men hans rekommendationer har funkat bra för mig.

Visa signatur

Ryzen 5600x (Noctua NH-D15) || Kingston Fury 32GB 3600MHz
ASUS Prime X470 PRO || ASUS GeForce RTX 3080 Tuf OC
Fractal Design Define S (6x chassifläktar) || Corsair RM750X v2
FURY Renegade 2TB || WD Blue 1TB M.2 || LG C2 42" + XB271HUA

Permalänk
Medlem

@Bill-Hertzhog:

https://www.inet.se/produkt/6600388/microsoft-classic-intelli...

Blev så glad när dom släppte denna igen, finns även en PRO version tydligen, har inte koll på skillnaden.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bill-Hertzhog:

Blev en Corsair Ironclaw, Logitech G502 var för liten för min hand men denna kändes angenäm. Har bara smekt den i butiken än så länge, ska premiärspela ikväll tror jag. Dock saknar jag tiltknappar på mushjulet...

Är på jakt efter en ny mus och har relativt stora händer så tänkte kolla om du blev nöjd med din Corsair Ironclaw?
Har för tillfället en gammal Mission Sg GGM 3.0 som jag tycker har passat bra men dessvärre gått sönder. köpte idag en Logitech G Pro men den är ju skitliten så får så ont i fingrarna av den.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Solanum95:

Är på jakt efter en ny mus och har relativt stora händer så tänkte kolla om du blev nöjd med din Corsair Ironclaw?
Har för tillfället en gammal Mission Sg GGM 3.0 som jag tycker har passat bra men dessvärre gått sönder. köpte idag en Logitech G Pro men den är ju skitliten så får så ont i fingrarna av den.

Bra fråga, den ligger orörd hemma. Har kvar min gamla mus då jag inte är redo att gå skilda vägar med mina tiltknappar på mushjulet ännu. Men åk till mexicos största elkedja; El Giganten, och köp en. Du kan ta hem, smeka å fingra, och återlämna om du inte är nöjd även med bruten förpackning.

Visa signatur

i5 10600K, Be Quiet Pure Rock 2, MSI Z-490 A-pro, 16Gb DDR4 3200Mhz, RTX 3060TI OC, WD m2 500gb, Samsung SSD 500gb, Lenovo Legion 27" 165Hz Gsync Y-27q-20, Corsair TX650W

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bill-Hertzhog:

Bra fråga, den ligger orörd hemma. Har kvar min gamla mus då jag inte är redo att gå skilda vägar med mina tiltknappar på mushjulet ännu. Men åk till mexicos största elkedja; El Giganten, och köp en. Du kan ta hem, smeka å fingra, och återlämna om du inte är nöjd även med bruten förpackning.

Okej! Tack för svar ändå, ska åka till någon butik och klämma på några så får vi se vad det blir för någon.